Állami támogatással: Hyundai Ioniq electric

Június közepén elindul az elektromos autók vásárlását ösztönző állami támogatás, aminek keretében a 11 millió forint alatti árú autókra 2,5 millió forint segítség igényelhető.  A hónap első felében minden nap bemutatunk egy autót, ami  befér 11 millió forint alá, hogy segítsük a kínálatban való eligazodást. Igyekszünk összefoglalni az egyes típusok legfőbb jellemzőit, valamint összeszedjük azokat az extrákat, amiket valószínűleg már nem lehet beválogatni az autóba. A cikksorozat további típusokat bemutató részei ide kattintva olvashatók.

Hyundai Ioniq electric (38 kWh)

Villanyautó teszt: Hyundai Ioniq electric (38 kWh)

Minden eddigi cikkünk a Hyundai Ioniq-ról

Fontosabb műszaki adatok

Akkumulátor kapacitás (bruttó/nettó) 40,4 / 38,3 kWh
WLTP hatótáv 311 km
DC töltési idő 10-80% kb. 55 perc
AC fedélzeti töltő teljesítménye 7,2 kW (1 fázis 32 A)
AC töltési idő 0-100% 6 óra 15 perc
Villanymotor teljesítménye 100 kW
Villanymotor nyomatéka 295 Nm
Végsebesség 165 km/h
Hosszúság 4470 mm
Szélesség 1820 mm
Magasság 1450 mm
Tengelytávolság 2700 mm
Üres tömeg 1527 kg
Csomagtér térfogata (ledöntött hátsó ülésekkel) 357 liter (1417 liter)
Tesztfogyasztás fix sebességgel (80/90/100/110/120/130 km/h) 11,8 / 13,5 / 14,8 / 16,9 / 18,4 / 20,8 kWh
EZT OLVASTAD MÁR?  600 (valós) kilométer egy feltöltéssel: új hajtásláncot kapott a Model S és X

DC töltési görbe 50 kW villámtöltőn

Árak, felszereltségek

Felszereltség Listaár Állami támogatással csökkentett ár
Comfort 10 999 000 Ft 8 499 000 Ft
Premium 12 099 000 Ft 11 599 000 Ft
Executive 12 899 000 Ft 12 399 000 Ft

Mi az, ami nem fér be a 11 millió forintos árba?

  • Sávkövető automatika (LFA) (a sávelhagyás figyelmeztetés alapfelszereltség)
  • Holttér figyelő és mögöttes keresztirányú forgalomfigyelő
  • LED első fényszórók
  • Elektromosan behajtható külső visszapillantó tükrök és belső hangulatvilágítás
  • Tetőablak
  • Parkolást segítő rendszer
  • Króm külső és belső kilincsek
  • Vezeték-nélküli telefontöltő
  • Légbeömlők a hátul ülők számára
  • Fényre sötétedő belső visszapillantó tükör
  • Hőszivattyús fűtőrendszer
  • Adaptív sebességtartó és korlátozó automatika
  • Navigáció
  • 10,25″ középső érintőképernyő helyett meg kell elégednünk a 8″ képernyő mérettel, és le kell mondanunk az Infinity prémium audiorendszerről, a DAB rádióról, valamint opcionálisan BlueLink mobiltelefonos távvezérlésről. Mindkét rendszer tartalmazza az Apple Carplay és Android Auto támogatást és a tolatókamerát, így a telefon képernyő kiterjesztésével a navigáció hiánya egyszerűen pótolható.

Pro

  • Az autó a teljes jelenlegi villanyautó kínálatban talán a legjobb fogyasztással büszkélkedhet, egyedül a Tesla Model 3 képes megszorongatni, amely már más árkategóriában játszik.
  • Folyadékhűtéses akkumulátor, így a töltési sebesség hosszú úton, sok egymást követő villámtöltés esetén sem csökken, és valószínűleg az akku élettartama is meghálálja majd.
EZT OLVASTAD MÁR?  Itt a Seat első teljesen elektromos autója

Kontra

  • Az alacsony építési mód miatt szűk hátsó fejtér és a csomagtér magassága is lehetne nagyobb.
  • Visszafogott DC töltési sebesség.

Kérdésed van az állami támogatással kapcsolatban, de nincs kedved a teljes pályázati kiírást végigböngészni?
Kezd az általunk összegyűjtött gyakori kérdésekre adott válaszokkal.

Elektromos autót használsz?