Nagy siker lehet a Toyota plug-in hibrid terepjárója

Hibridekben kétségtelenül erős a Toyota, és ez bebizonyosodott a RAV4 Prime plug-in hibrid tavaly őszi bemutatójakor is, amely tekintélyes tisztán elektromos hatótávja miatt a belsőégésű motorja ellenére is egy nagy lépésnek tekinthető a villanyhajtás felé. A gyártó által megadott adatok szerint az autó akár 67 kilométert is el tud menni üzemanyag elégetése nélkül, ami akár 15 kilométerrel is több lehet, mint amire számos autópiac legnépszerűbb konnektorról tölthető hibridje, a Mitsubishi Outlander PHEV képes. A RAV4 Prime ezzel a legnagyobb elektromos hatótávolságú plug-in hibrid SUV lesz a piacon.

A nagy hatótáv különösen fontos az Egyesült Államokban, ahol az autósok jóval nagyobb távolságokat tesznek meg a mindennapi munkába járás során, mint például Európában. A tágas SUV kialakítás pedig szintén olyan tényező, ami a nagycsaládos vásárlókat magához édesgeti, ráadásul erőben sem szűkölködik a terepjáró: a 302 lóerő 5,7 másodperces gyorsulást eredményez 60 mérföld/órára álló helyzetből, ezzel ez a leggyorsabb négyajtós modell a kínálatban.

Mindemellett a siker titka az észszerű árazás, amely az amerikai piacon sikerült a Toyotának: a RAV4 Prime SE Grade felszereléscsomagja 38 100 dollárról indul, amiből még az állami támogatások összege is lejön. Ez magába foglalja többek között a 18 colos alufelniket, fűtött első üléseket, valamint a 7 colos kijelzőt és a 8 colos érintőképernyőt Amazon Alexával, Android Autoval és Apple CarPlay kompatibilitással. A számos extrával felszerelt drágábbik változat indulóára 41 425 dollár. A DC töltési lehetőség hiányzik a hibrid Toyotából, de ez nem gond, ha a tulajdonos otthon, illetve a munkahelyén tölti a járművet. AC hálózaton alapvetően 3,3 kW-ot képes felvenni, de felár ellenében a fedélzeti töltő teljesítménye 6,6 kW-ra növelhető.

EZT OLVASTAD MÁR?  A PSA-trió harmadik tagja: Citroën ë-Jumpy

Amerikában nyáron kerül a kereskedésekbe a RAV4 Prime PHEV, és nagy eséllyel sok olyan vásárlót szerez magának, akik egyelőre nem mernek lemondani a belsőégésű motorról, de a hétköznapi ingázást minél nagyobb mértékben zéró kibocsátás mellett szeretnék teljesíteni. Az európai árazást egyelőre nem jelentette be a Toyota.

Elektromos autót használsz?