PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto

Az önvezető technológiával foglalkozó Motional, és az Amerikai Egyesült Államok második legnagyobb autómegosztó szolgáltatója, a Lyft tavaly decemberben jelentett be együttműködést, amely során 2023-tól kezdődően kiválasztott amerikai városokban robottaxikat állítanak szolgálatba. A közös projektről tegnap az egyik legfontosabb részlet is kiderült: a szolgáltatáshoz a Hyundai IONIQ 5 villanyautót választotta a Motional, ami nem annyira meglepő annak tudatában, hogy a cég a Hyundai Csoport és az Aptiv közös gyermeke.

Megérkezett a Hyundai Ioniq 5

A 2020-ban alapított bostoni vállalat indokolása szerint az IONIQ 5 a megfelelő platform arra, hogy a korunk mobilitását legnagyobb mértékben meghatározó két technológiát, az elektromos hajtást és az autonómiát ötvözze, az utasok élményének maximalizálására tervezett prémium és modern utastérben.

A februárban bemutatott elektromos crossovereket 4-es szintű önvezető rendszerrel szerelik fel, amiről a Motional azt állítja, hogy többet lát, valamint gyorsabban és biztonságosabban reagál, mint bármelyik ember. A LiDAR-, radar-, és kamerarendszerek 360°-ban pásztázzák a környezetet akár 300 méter távolságban is, és a dinamikusan változó vezetési szituációkban is helyt állnak emberi beavatkozás nélkül. Hogy ez tényleg megvalósul-e 2023-ra, azt nehéz megjósolni, de valószínűbb, hogy a sofőr nélküli villanyautók eleinte csak egy szűkebb területen belül lesznek képesek mozogni.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.