Februárban írtunk róla, hogy a Mercedes-Benz az elektromos kisteherautók szegmensében elsőként mozgássérültek szállítására alkalmas változatot építtetett e-Vito Tourer járművéből. Ezt a dicséretes példát az Opel is követte, melynek Zafira-e Life modelljét tették alkalmassá a kerekesszékes utasok biztonságos fuvarozására. Az átalakítást a német AMF-Bruns végezte, tehát ugyanaz a cég, amely a Mercedes kisbuszát is felkészítette a feladatra. Az 50 kWh-s akkumulátor mélyen a padlózatba van rejtve, így semmivel sincs kevesebb hely az utasok számára, mint a hagyományos Zafira Life-ban, amelyből már korábban készült ilyen kiadás. A lesüllyesztett padlóval a belső magasság nagyjából 1420 mm a kerekesszék számára kialakított részen, melynek szélessége 810 mm, hossza pedig 1400 mm a Zafira-e Life M méretében, és 1710 mm az L verzióban. Az autóba egy csúszásmentes rámpa segítségével lehet bejutni, a kerekesszékes utast pedig speciális biztonsági rendszerrel lehet rögzíteni. A tolószék előtti két sorban a sofőrrel együtt összesen 5 további utas fér el az autóban, ha pedig nincs mozgássérült személy a járműben, akkor a választott mérettől függetlenül plusz két személynek van hely hátul. Az 50 kWh-s aksiból körülbelül 231 kilométernyi hatótávot tud kinyerni a Zafire-e Life (WLTP), az elhasznált energiát pedig DC hálózaton egy erre alkalmas töltőoszlopon 100 kW maximális teljesítménnyel lehet visszatölteni. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!