India a világ 5. legnagyobb autópiaca. Azonban az ország brutális vámokkal védi a hazai gyártókat az import autóktól. Jelenleg a 40.000 dollárnál olcsóbb (szállítási költséget is beleértve) járművekre 60%-os, az ennél drágább import autókra pedig 100%-os vámot kell fizetni. A Tesla legolcsóbb modelljéért, mivel szállítási költségekkel nem fér be a 40.000 dolláros határ alá, a vételár dupláját kell kifizetnie egy indiai vásárlónak. Indiában 5645 db buszt cserélnek elektromosra Egy ekkora piacért már a legnagyobbak is hajlandók lehajolni, ezért júliusban Elon Musk is lobbi tevékenységbe kezdett az indiai kormánynál a védővámok csökkentése érdekében. Helyi sajtóértesülések szerint Musk a 60%-os kulcs 40%-ra, valamint a 100%-os kulcs 60%-ra mérséklését kérte a döntéshozóktól. Eleinte úgy tűnt, hogy a kérés süket fülekre talál, pontosabban komoly feltételeket szabtak volna: azt kérték, hogy a vámok csökkentéséért cserébe a Tesla helyben gyártsa az autókat. Musk szerint azonban ez lehetetlen anélkül, hogy először importált járművek értékesítésével felmérnék a piaci igényeket, ezért úgy tűnt a tárgyalások megakadnak. Elektromos autókkal enyhítené India légszennyezését az Uber A Reuters híre szerint a Volkswagen is bekapcsolódott az alkudozásba, ráadásul a Teslánál lényegesen radikálisabb igénnyel: a 100%-os védővám 25%-ra mérséklését kérik a döntéshozóktól. A német cég képviselői azzal érvelnek, hogy még a 25%-os vám is elég nagy ahhoz, hogy a helyi gyártókat védjék az import járművektől. Ezen kívül az elektrifikáció felgyorsításához is nélkülözhetetlen a kínálat bővülése. Gurpratap Boparai, a Skoda Auto Volkswagen India ügyvezető igazgatója így érvelt: „Az elektromos autók piacának elég nagynak kell lennie ahhoz, hogy befektetések jöjjenek létre, és ezért nem szabad akadályokat állítanunk.” Címlapkép: Herbert Diess / Twitter Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!