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
auto
2024. 04. 24. szerda

Vállvetve harcol a Tesla és a Volkswagen az indiai piacért

elektromos autó

India a világ 5. legnagyobb autópiaca. Azonban az ország brutális vámokkal védi a hazai gyártókat az import autóktól. Jelenleg a 40.000 dollárnál olcsóbb (szállítási költséget is beleértve) járművekre 60%-os, az ennél drágább import autókra pedig 100%-os vámot kell fizetni. A Tesla legolcsóbb modelljéért, mivel szállítási  költségekkel nem fér be a 40.000 dolláros határ alá, a vételár dupláját kell kifizetnie egy indiai vásárlónak.

Indiában 5645 db buszt cserélnek elektromosra

Egy ekkora piacért már a legnagyobbak is hajlandók lehajolni, ezért júliusban Elon Musk is lobbi tevékenységbe kezdett az indiai kormánynál a védővámok csökkentése érdekében. Helyi sajtóértesülések szerint Musk a 60%-os kulcs 40%-ra, valamint a 100%-os kulcs 60%-ra mérséklését kérte a döntéshozóktól. Eleinte úgy tűnt, hogy a kérés süket fülekre talál, pontosabban komoly feltételeket szabtak volna: azt kérték, hogy a vámok csökkentéséért cserébe a Tesla helyben gyártsa az autókat. Musk szerint azonban ez lehetetlen anélkül, hogy először importált járművek értékesítésével felmérnék a piaci igényeket, ezért úgy tűnt a tárgyalások megakadnak.

Elektromos autókkal enyhítené India légszennyezését az Uber

A Reuters híre szerint a Volkswagen is bekapcsolódott az alkudozásba, ráadásul a Teslánál lényegesen radikálisabb igénnyel: a 100%-os védővám 25%-ra mérséklését kérik a döntéshozóktól. A német cég képviselői azzal érvelnek, hogy még a 25%-os vám is elég nagy ahhoz, hogy a helyi gyártókat védjék az import járművektől. Ezen kívül az elektrifikáció felgyorsításához is nélkülözhetetlen a kínálat bővülése.

Gurpratap Boparai, a Skoda Auto Volkswagen India ügyvezető igazgatója így érvelt: „Az elektromos autók piacának elég nagynak kell lennie ahhoz, hogy befektetések jöjjenek létre, és ezért nem szabad akadályokat állítanunk.”

Címlapkép: Herbert Diess / Twitter

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.