A norvég vlogger, Bjørn Nyland nevét szinte minden villanyautózás iránt érdeklődő ismeri. Bjørn egyik rendszeres tesztje az 1000 km-es kihívás, amelynek lényege, hogy a lehető leggyorsabban próbál megtenni 1000 kilométert az autókkal. Egy évvel ezelőtt 10 óra alá még csak Teslákkal sikerült beférni, de a villanyautó kínálat bővülésének köszönhetően ma már egyre több típus tűnik fel a lélektani határ alatt. Közben persze a Tesla sem állt le a fejlesztésekkel, így a Model 3 Performance hátránya már csupán 15 perc a 9 órás referencia időhöz viszonyítva, melyet egy Kia Ceed PHEV modellel futott Bjørn. Az elmúlt hónapban tesztelt modellek között remekül teljesített a Porsche Taycan 4 Cross Turismo, melynek 9:40-es ideje tulajdonképpen nem volt komoly meglepetés ismerve az Audi e-Tron GT 9:35-ös eredményét. Az Audi azonban 4 töltési megállóval tudta teljesíteni a kihívást, míg a Porschét ötször kellett megetetni. A Taycan átlagsebessége 103,4 km/h volt, miközben 27,5 kWh/100 km átlagfogyasztást produkált. A legjobb nem Tesla időt a szintén a közelmúltban tesztelt BMW i4 eDrive40 hozta. A hátsókerekes elektromos BMW szedán 5 töltéssel, 9 óra 20 perc alatt teljesítette a kihívást, 107,6 km/h átlagsebességgel, 20,8 kWh/100 km fogyasztással. Az elmúlt egy év eredményei remekül példázzák, hogy a nagyteljesítményű töltőkkel jól ellátott Norvégiában egy gyakorlott villanyautóssal a volánnál már elhanyagolható az elektromos autók hátránya. Sőt, már Magyarországon az Ionity töltőkkel jól ellátott M1 és M7 autópályákon sem vészes a helyzet. Villanyautóval az Adriára: Tesla vs. BMW Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!