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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Egyre kisebb a Teslák előnye Bjørn 1000 kilométerén

elektromos autó

A norvég vlogger, Bjørn Nyland nevét szinte minden villanyautózás iránt érdeklődő ismeri. Bjørn egyik rendszeres tesztje az 1000 km-es kihívás, amelynek lényege, hogy a lehető leggyorsabban próbál megtenni 1000 kilométert az autókkal. Egy évvel ezelőtt 10 óra alá még csak Teslákkal sikerült beférni, de a villanyautó kínálat bővülésének köszönhetően ma már egyre több típus tűnik fel a lélektani határ alatt. Közben persze a Tesla sem állt le a fejlesztésekkel, így a Model 3 Performance hátránya már csupán 15 perc a 9 órás referencia időhöz viszonyítva, melyet egy Kia Ceed PHEV modellel futott Bjørn.

Az elmúlt hónapban tesztelt modellek között remekül teljesített a Porsche Taycan 4 Cross Turismo, melynek 9:40-es ideje tulajdonképpen nem volt komoly meglepetés ismerve az Audi e-Tron GT 9:35-ös eredményét. Az Audi azonban 4 töltési megállóval tudta teljesíteni a kihívást, míg a Porschét ötször kellett megetetni. A Taycan átlagsebessége 103,4 km/h volt, miközben 27,5 kWh/100 km átlagfogyasztást produkált.

A legjobb nem Tesla időt a szintén a közelmúltban tesztelt BMW i4 eDrive40 hozta. A hátsókerekes elektromos BMW szedán 5 töltéssel, 9 óra 20 perc alatt teljesítette a kihívást, 107,6 km/h átlagsebességgel, 20,8 kWh/100 km fogyasztással.

Az elmúlt egy év eredményei remekül példázzák, hogy a nagyteljesítményű töltőkkel jól ellátott Norvégiában egy gyakorlott villanyautóssal a volánnál már elhanyagolható az elektromos autók hátránya. Sőt, már Magyarországon az Ionity töltőkkel jól ellátott M1 és M7 autópályákon sem vészes a helyzet.

Villanyautóval az Adriára: Tesla vs. BMW

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.