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
auto

Éveken keresztül hamisították a minőségellenőrzést a Continentalnál

egyéb
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

A Continental csoport saját belső vizsgálata tárta fel, hogy alkalmazottaik egy része éveken keresztül hamisította a minőségellenőrzési adatokat a cégcsoport műanyagipari ágánál.

Az autósok testi épsége nincs veszélyben, de kérdés, hogy károsodhattak-e a cég gumicsöveivel szerelt klímarendszerek.

A konzekvenciákat már levonták

A klímarendszerekhez használt tömlők minőségbiztosítása elsőre kevéssé fontos munkafolyamatnak tűnhet, de előírások rögzítik, hogy mennyi műanyag, illetve fémdarab válhat ki belőlük és kerülhet a rendszerben keringő hűtőközegbe.

A Continental saját vizsgálata most azt találta, hogy a kiszállított darabok 69,1%-ánál ez az érték nem felelt meg a rögzített paramétereknek.

A hibás gyártásra azért nem derült fény 2021 végéig, mert a cég saját munkatársai éveken keresztül meghamisították a minőségellenőrzési eredményeket, hogy eltussolják a hibát. A cég hangsúlyozza, hogy az a közlekedés és az utasok biztonsága nincs veszélyben, hiszen a klímarendszer zárt, onnan semmi nem kerül ki. Valószínű azonban, hogy nem tesz jót az autók klímarendszerének, ha apró műanyag és fémdarabokkal szennyeződik a hűtőközeg, a cég ugyanis már tárgyal ügyfeleivel, nagy autógyártókkal a hibás alkatrészek cseréjéről.

Continental tömlők és csövek a klímarendszerben. Forrás: Continental

A cég szerint a személyügyi konzekvenciákat már levonták az esetből, de a vizsgálat még nem zárult le teljesen. A DPA hírügynökség anyaga emlékeztet arra is, hogy a Continental kapcsán jelenleg is vizsgálódik a német államügyészség, mert felmerült a gyanú, hogy a cég és annak alkalmazottai részesei voltak a Volkswagen dízelbotrányának.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás