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
auto
2024. 07. 27. szombat

Éveken keresztül hamisították a minőségellenőrzést a Continentalnál

egyéb

A Continental csoport saját belső vizsgálata tárta fel, hogy alkalmazottaik egy része éveken keresztül hamisította a minőségellenőrzési adatokat a cégcsoport műanyagipari ágánál.

Az autósok testi épsége nincs veszélyben, de kérdés, hogy károsodhattak-e a cég gumicsöveivel szerelt klímarendszerek.

A konzekvenciákat már levonták

A klímarendszerekhez használt tömlők minőségbiztosítása elsőre kevéssé fontos munkafolyamatnak tűnhet, de előírások rögzítik, hogy mennyi műanyag, illetve fémdarab válhat ki belőlük és kerülhet a rendszerben keringő hűtőközegbe.

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

A Continental saját vizsgálata most azt találta, hogy a kiszállított darabok 69,1%-ánál ez az érték nem felelt meg a rögzített paramétereknek.

A hibás gyártásra azért nem derült fény 2021 végéig, mert a cég saját munkatársai éveken keresztül meghamisították a minőségellenőrzési eredményeket, hogy eltussolják a hibát. A cég hangsúlyozza, hogy az a közlekedés és az utasok biztonsága nincs veszélyben, hiszen a klímarendszer zárt, onnan semmi nem kerül ki. Valószínű azonban, hogy nem tesz jót az autók klímarendszerének, ha apró műanyag és fémdarabokkal szennyeződik a hűtőközeg, a cég ugyanis már tárgyal ügyfeleivel, nagy autógyártókkal a hibás alkatrészek cseréjéről.

Continental tömlők és csövek a klímarendszerben. Forrás: Continental

A cég szerint a személyügyi konzekvenciákat már levonták az esetből, de a vizsgálat még nem zárult le teljesen. A DPA hírügynökség anyaga emlékeztet arra is, hogy a Continental kapcsán jelenleg is vizsgálódik a német államügyészség, mert felmerült a gyanú, hogy a cég és annak alkalmazottai részesei voltak a Volkswagen dízelbotrányának.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.