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 Mint mi is beszámoltunk róla, a Porsche a napokban ünnepelte százezredik elektromos autójának legyártását a zuffenhauseni létesítményben – a Taycan nemcsak hogy szolid kereslettel találta szembe magát a piacon, de tavaly az ikonikus 911 sportautónál is több fogyott belőle. Ám ez csupán a kezdet, egy ízelítő abból, hogy mit érhet el a német prémium autógyártó, ha a villanyautókra koncentrál, és régóta ismert, hogy bizony fejlesztés alatt van egy új modell, amely a Taycannál is nagyobbat tarolhat. De mit tudunk jelenleg a Macan EV-ről, amelyről már évek óta pletykálnak a lapok? Ez a Porsche még a Taycant is lenyomhatja A Porsche nemrég egy olaszországi sajtóeseményen osztott meg néhány műszaki adatot a közelgő tisztán elektromos sportterepjárójáról. Elárulta, hogy saját kategóriájában ez lesz az eddigi legsportosabb modell a kínálatban, az összteljesítmény elérheti a 603 lóerőt, a csúcsnyomaték pedig az 1000 Nm-t. Habár a vadonatúj PPE platform lehetővé teszi a hátsókerekes meghajtást is, a hangsúly eleinte az összkerékhajtáson lesz a Macan EV esetében, így két villanymotor mozgatja majd az autót. A hátsó egy úgynevezett teljesítménytengely lesz, ahol a motort a lehető leghátrébb igyekeznek kitolni a tervezők, 48:52 arányú tömegelosztást adva az autónak a kanyarokból való fürgébb kigyorsítás érdekében. A Taycan esetében egyébként 49:51 ez az arány. Hasonlóan a Taycanhoz, a Macan EV is 800V-os rendszerrel kerül piacra, ám a gyártó nagyobb hatótávot és továbbfejlesztett töltési technológiát ígér. Pontos töltési teljesítményt egyelőre nem árult el, de a Taycan 270 kW-ját „kicsivel” meghaladja, és a tervek szerint kevesebb mint 25 perc alatt 5%-ról 80%-ra lehet tölteni az aksit. A töltés kapcsán a mérnökök hozzátették, hogy amennyiben 400V-os töltőre csatlakoztatják, az autó akkuja képes „megfeleződni”, és két 400 voltos akkumulátorként viselkedni, melyek egyszerre töltődnek. A Macan EV-ből egyelőre csak kamukipufogós tesztprototípusokat mutatott a Porsche. A lítiumion-akkumulátor kapacitása bruttó 100 kWh lesz, ebből körülbelül 96-98 kWh lesz használható, ami kimondottan nagy lépés ahhoz képest, hogy jelenleg a Taycan aksijai mintegy 10% puffert használnak. A vállalat ezt azzal magyarázta, hogy első villanyautójuk esetében még óvatosak voltak, különösen mivel az egyik leggyorsabban tölthető elektromos autóként érkezett a piacra, ám a Taycannal szerzett tapasztalatok birtokában magabiztosan nyitnak meg még több kapacitást a tulajdonosok számára. Az akkuméret kapcsán egyébként elmondták, hogy szerintük a 100 kWh jelenti az ideális egyensúlyt a tömeg, hatékonyság, és elvárt hatótáv között. Ebből fakadóan nem is készül sem kisebb, sem nagyobb akkumulátoros változat a szabadidő-autóból – legalábbis a jelenlegi akkutechnológia mellett. A Macan EV az aktuális tervek szerint 2024-ben jelenhet meg az utakon, addigra talán sikerül áthidalni azokat a szoftverproblémákat a Volkswagen Csoporton belül, amely miatt az elektromos Porsche, és más villanyautók gyártását is el kellett halasztani. Szoftverkáosz a Volkswagennél, borulhatnak a villanyautós tervek 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!