PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== Az MG Motor India bemutatta második villanyautóját, a Cometet, amelynek nem titkolt célja a fiatalok meghódítása. A városi szaladgálós kisautó hossza három méter alatt van, ígért hatótávja 230 km, egyedi megjelenése és formaterve fiatalosan friss, már-már szinte üdítően megmosolyogtató. A választható 5 színvariációval – amelyek közül kettő kéttónusú is lehet -, vagy 250 egyedi grafikai kombinációval pedig egyedi köntösbe is bújtatható, tehát könnyedén a felhasználó személyiségéhez szabható. forrás: carandbike.com Külső Magas, kicsi, furcsa, egyedi, tiszta, modern és vagány. Ezek jutnak elsőre az ember eszébe az MG legújabb, indiai modellje láttán. Elektromos autót miniatűr méretben persze nem először láthatunk, de a Comet sok szempontból előrébb jár a versenytársainál, ha a megjelenés, a vonzerő, vagy a funkciók felől közelítjük meg. A Comettel az MG egyértelműen el akarja oszlatni azt a paradigmát, hogy ami kicsi és olcsó, annak egyszerűnek is kell lennie, vagyis az nem lehet prémium, vagy prémium hatású. Az autó már kívülről is több olyan elemmel dicsekszik, ami ebben a méret- és árkategóriában legalábbis szokatlan. Ilyenek az extravagáns színek, amelyek közül több kéttónusú opció is elérhető, mint például a fekete-almazöld kombó, ami egyértelműen vonzza a tekintetet. Akinek a választható, gyári fényezések túl snasszok egy autón, vagy szeretik az egyedi, személyre szabható dolgokat, azoknak 250 matrica- és grafikai kombináció áll rendelkezésre a teljesen egyedi megjelenés kialakításához. forrás: timesnownews.com A krómbetéttel megbolondított lámpák elől-hátul összeérnek, sőt elől tovább futnak az autó oldalán a visszapillantó tükrökig. Az ajtókilincs szintén krómbetétet kapott és egyérintéses zárkioldó funkcióval is ellátták. Az autó orrában elrejtett töltőportot pedig az MG ZS-hez hasonlóan díszkivilágítással látták el. A mindössze 2974 mm hosszú autó az egyik legrövidebb, ami valaha megjelent az indiai utakon, így ez is önmagában figyelemfelkeltő. Talán az egyetlen dolog, ami kissé zavarhatja a szemet oldalról, hogy a 12 colos kerekek még ehhez a tényleg mini karosszériához is túl kicsik. Optikailag a nagyobb méret talán jobban illett volna ehhez a menő járgányhoz. Villanyautó teszt: MG ZS EV forrás: carandbike.com forrás: carandbike.com forrás: carandbike.com forrás: carandbike.com A Comet utastere ízlésesre sikerült és a kivitelezés is igényesnek tűnik. A költségcsökkentésnek alig vannak azonnal látható nyomai. Az egyetlen független konzolra épített ikerképernyők 10,25 hüvelykesek és vezeték nélküli Apple CarPlay-, valamint Android Auto kompatibilisek. Az LCD kijelzőknek vagány a grafikája, ami különösen jól jön a tolatókamera képének megjelenítésekor. forrás: carandbike.com A kormánykerék szintén ízléses, de egyszerre modern is és jól illik a belső dizájnba. Örvendetes, hogy ott, ahol a gyártók még a prémium termékek esetén is általában fekete zongoralakkot alkalmaznak, a Comet a fehér és a világosszürke színekkel operál. A forma és a színvilág a két ülés közti menetkapcsolón is folytatódik. A mini villanyosnak technikailag sem kell szégyenkeznie. A már említett vezeték nélküli funkciók mellett a fedélzeti rendszer több, mint 100 féle hangparancsot képes megkülönböztetni és számos egyéb konnektálási funkcióval is rendelkezik, az applikáció pedig szintén alapból jár az autóhoz. Emellett személyre szabható digitális kulcsot is kapunk, amely két különböző felhasználóval osztható meg, így a fizikai kulcsra sincs feltétlenül szükség. A helykihasználásra sem lehet panasz. Habár kesztyűtartó nincs, első ránézésre bőven elég tárolási megoldás áll rendelkezésre. A hátsó ülésekre való bejutást az első dönthető és sínen csúsztatható ülések segítik. forrás: carandbike.com forrás: carandbike.com Annak ellenére, hogy a tengelytáv mindössze 2010 mm, a magasság és a belső kialakítás egy átlagember számára hátul mind a térdeknél, mind a fej felett meglepő módon elegendő helyet kínál. Nyilván a combtámasz tekintetében kompromisszumot kell kötni, hiszen az ülőlapok kissé rövidek és a hátsó ablak sem nyitható – ahogyan ebben a méretkategóriában ez szinte általános – de a hátsó komfortot- és térérzetet mégis fokozza, hogy a fix ablakok meglehetősen nagy méretűek. A csomagtér mérete nyilván elhanyagolható, de a két hátsó ülés, akár egymástól független ledöntésével azért mégiscsak értelmezhető és használható. Menetdinamika és biztonság A kis Comet egyetlen, állandó mágneses szinkronmotorja körülbelül 41 lóerős és 110 NM nyomatékra képes, ami városi környezetben, ebben a méretben és súlyban simán elég lehet a könnyed, lendületes vezetéshez. Az egyféle, 17,3 kWh-s LFP akkucsomag prizmatikus cellákból áll, ami biztonságosabb és olcsóbban is gyártható, mint az eltérő kémiájú akkumulátorok. A szett a gyártó szerint akár 230 km hatótávra elég és bár egyenáramú gyorstöltésre nincs lehetőség, a beépített 3,3 kW-os fedélzeti töltővel mindössze 5 óra alatt 10 százalékról 80 százalékra tölthető. Ez nem tűnik rossznak, ha megjegyezzük, hogy az MG szerint az indiaiak 95 százaléka amúgy is otthon töltene, ha elektromos járművet használna. forrás: carandbike.com Vezetési módok közül háromféle áll a felhasználók rendelkezésére. NORMAL, ECO és SPORT. Ezeket aszerint is megválaszthatjuk, hogy mekkora távolságot szeretnénk megtenni, mennyire szeretnénk dinamikusan vezetni, vagy milyen gyakran szeretnénk tölteni, ami arra enged következtetni, hogy a menetmódok között valóban érezhető különbségek vannak. De ez még mindig nem minden. Az autó háromféle (HEAVY, NORMAL és LIGHT) rekuperációs módja is megválasztható, vagyis a három üzemmóddal összesen hatféle különböző kombinációban programozhatjuk a Comet menetdinamikai tulajdonságait a lehető legsportosabb mód és az hatótávmaximalizálás tengelyén. A kis autóhoz kis fordulókör dukál. A Cometnek mindössze 4,2 méter sugarú kör kell a megforduláshoz. Méretéből adódóan egyébként is nagyon könnyen vezethető és valószínűleg a városban manőverezgetni, vagy parkolni vele a nagyobb autók között kifejezetten szórakoztató. forrás: carandbike.com Ami a biztonságot illeti a Cometnek két légzsákja, gumiabroncs-nyomás szenzora, menetkapcsoló-zárja, ABS, EBD, ISOFIX és végsebesség-korlátozó rendszere is van. Az IP67-es szigetelésű akkumulátorcsomag pedig 16 különböző biztonsági teszten esett át. Ez a kompakt, szerethető, számos modern funkcióval ellátott, abszolút egyedi stílusra szabható városi kisautó már 798.000 indiai rúpiáért, vagyis potom 3,3 millió forintért hazavihető. Az MG szerint Indiában az emberek 70 százaléka egyedül utazik, így egy jól sikerült, kétajtós, környezetbarát járműnek komoly létjogosultsága lehet a nagyvárosokban. Ha pedig olcsón gyártható és megfizethető alternatívát kínál, akkor a kicsi Comet hatalmasat mehet, nemcsak Indiában. forrás: NamasteCar 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 Zvara SzabolcsHiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!