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
auto
2024. 04. 27. szombat

Gödörben van a Tesla – szó szerint

egyéb

A mesterséges intelligencia korában, és a bárkinek elérhető automata képgenerálók világában fokozottan kételkedünk a gyorsan terjedő szenzációs fotókat illetően.

Ezt a hírt viszont elkezdte átvenni már pár helyi lap is így valószínűleg tényleg megtörtént.

Nehéz eset

Az elektromos autók kapcsán gyakran felmerül, hogy mennyire nehezek az akkupakkok miatt, így előre borítékolhatók a poénok azután, hogy – a közösségi médián terjedő képek szerint –  egy Tesla Model Y alatt beszakadt az aszfalt Tajvanban. A kárörvendőknek azért megjegyeznénk, hogy a típus saját tömege 1929 és 2010 kg között van, ami ebben a méretkategóriában a benzinesek és dízelek között is átlagosnak mondható.

Forrás: ltn.com.tw

Hogy pontosan mi okozta a víznyelő kialakulását, azt egyelőre nem tudni, de helyi beszámolók szerint a szigetország keleti partján található Zhubei városában az út túloldalán egy építkezés található, és már vagy 5-6 alkalommal beszakadt az úttest, ami miatt a lakók már kérték a munkálatok leállítását.

Forrás: ltn.com.tw

A Model Y az oldalára feküdt a 4,5 méter hosszú, 2 méter széles és 3 méter mély lyukban, ami szinte pont akkora alapterületű mint maga az autó. A gyanú szerint az építkezés vízelvezetési problémákat okozott és emiatt szakad be rendszeresen az úttest.

Érdekesség, hogy bár Sanghaj és Tajvan között mindössze 600 kilométer a távolság légvonalban, így a kínai Gigafactory kézenfekvő helyszín lenne ennek a piacnak az ellátásra, a feszült politikai viszony miatt azonban a szigetország feketelistára tette a kínai személyautó importot, így a hírek szerint a világ másik végéről, Fremontból és újabban Berlinből érkeznek az autók Tajpejbe.

A Model Y kiszállításai tavaly decemberben kezdődtek meg Tajvanban és a hónapot az eladási listák élén zárta a típus, az idei első negyedév után pedig a 13. helyen volt.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.