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
auto
2024. 04. 23. kedd

15.000 villámtöltő nyílt meg egy csapásra Amerikában

2024. 03. 04 - Biró Balázs - 0

A tavalyi év legmeglepőbb amerikai villanyautós híre kétség kívül az volt, hogy a Ford májusi bejelentését követőn nyolc hónapon belül az összes autógyártó bejelentette, hogy a Teslák töltőcsatlakozójára váltott.

Bár az NACS aljzattal szerelt autók csak az év végén érkeznek, mostantól egy márka tulajdonosai már adapterrel használhatják a Superchargerek felét Észak-Amerikában.

Nyitás

A Tesla jelenleg 2433 helyszínen összesen 26.956 működő Supercharger oszloppal rendelkezik a kontinensen a supercharge.info gyűjtése szerint. Ezeket nem mind nyitja meg a vállalat a többi autós előtt, mivel a forgalmasabb helyszíneken nem akarja megváratni saját ügyfeleit, ám a 15.000 oszlop, ami mostantól elérhető mindenkinek, így is majdnem négyszer annyi, mint a legnagyobb CCS1 csatlakozós villámtöltő hálózat, az Electrify America.

Első lépésben a Ford ügyfelei élvezhetik a megnövelt töltőhálózatot, mivel ez a gyártó szerződött először a Teslával – Jim Farley, a vállalat vezetője maga is letesztelte az ingyenes adapterüket, amelyet a 2025-ös váltásig ajándékba adnak minden ügyfelüknek.

Még idén tavasszal a Rivian, a General Motors, a Volvo és a Polestar autósai csatlakozhatnak majd a vállalat töltőihez. A következő egy év során, azonban végül a többi vállalat autóit is fogadják majd az oszlopok.

A vállalat egyébként megkezdte a jelenlegi infrastruktúra cseréjét a V4-es oszlopokra, amelyek háromméteres kábelükkel a legtöbb autó csatlakozójáig gond nélkül elérnek. Addig is azt kérik új ügyfeleiktől, hogy lehetőleg orral, vagy farral álljanak az oszlophoz, ha kell a két töltő közötti vonalra parkolva, hogy elkerüljék kettő, vagy több töltő foglalását egyetlen autóval.

Forrás: Tesla

A vállalat azt tanácsolja autógyártó partnereinek, hogy egységesítsék a töltőcsatlakozó helyét, és azok vagy az autók bal hátulján, vagy jobb elején legyenek. Ez ugyan jó lenne a Tesla töltők használata szempontjából, de az úttal párhuzamosan parkolva, egy városi AC töltőt használva a lehető legrosszabb hely a csatlakozó elhelyezésére – tesszük mi hozzá. Persze lehet, hogy ez Amerikában kevésbé lényeges szempont mint itt nálunk.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.