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
auto

Új, víztakarékos gyártástechnológiát fejleszt a CATL Debrecenben

elektromosautó-akkumulátor
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

Olyan gyártástechnológiai megoldás kifejlesztésén dolgozik a CATL, amellyel drasztikusan csökkenthető a Debrecenben épülő akkumulátorgyár technológiai vízfogyasztása.

A debreceni CATL gyár látványterve, sötétszürke tetővel az első, világosszürkével a második fázis épületei (forrás: CATL)

A CATL vezetése megértette, hogy a gyár vízfogyasztása a debreceniek egyik fő aggodalma, ezért olyan új, egyedülálló technológiai megoldást fejlesztenek ki a debreceni gyár számára, amelynek bevezetésével drasztikus mértékben csökkenthető lesz a gyár technológiai vízigénye. Az új technológia részleteit a cégvezetés a közeljövőben mutatja be.

Így gyárt akkut a CATL Debrecenben

A CATL világszerte 13 gyárat és 6 K+F központot üzemeltet, ahol 18.000 mérnök dolgozik a legújabb ipar 4.0 technológiai alkalmazásokon. A CATL tavaly bejelentette, hogy 2025-re összes üzemében el kívánja érni a szén-dioxid-semlegességet.

A cég második európai akkumulátorgyára Debrecen Déli Ipari Parkjában épül, ezzel a vállalat a régió egyik legnagyobb munkaadójává válik. A CATL hosszú távra kötelezte el magát Debrecen mellett, és célja, hogy aktív és pozitív szerepet vállaljon a város életében, fejlődésében.

Kevesebb áramot és vizet fog fogyasztani a debreceni CATL akkugyár

A nemzetközi nagyvállalat zöld gyártási technológiáját és az ipar 4.0 technológiák terén szerzett tapasztalatait debreceni üzemében is be kívánja vezetni. A zárt gyártástechnológia és szigorú monitoringrendszer biztosítja, hogy a debreceni üzem megfeleljen minden környezetvédelmi előírásnak, így a Hajdú-Bihar megyei szigorú környezetvédelmi előírásoknak is.

A CATL hisz abban, hogy a helyben megvalósuló kezdeményezések és fejlesztések, valamint a környezetvédelmi és társadalmi felelősségvállalási programok elősegítik a helyi közösséggel való hosszú távú jó kapcsolat kialakítását.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.
Összehasonlítás