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
auto
2024. 04. 17. szerda

Megszűnik az idősebb Nissanok mobiltelefonos elérése

elektromos autó

Nissan LEAF tulajdonos olvasóinktól kaptuk a hírt, hogy a Nissan értesítette őket az autók távoli elérésének április elsejétől történő megszűnéséről.

A tájékoztatás szerint a szolgáltatás megszűnése a 2016-ig gyártott Nissan LEAF és a korai e-NV200 modelleket érinti, amelyek a NissanConnect EV applikációt használták.

Európában 2016-ig mintegy 66.000 Nissan LEAF és néhány ezer e-NV200 talált gazdára, a Visia felszereltséghez azonban nem járt applikációs hozzáférés.

A Nissan Connect EV fontosabb funkciói az akkumulátor aktuális töltöttségének ellenőrzése, a töltés távoli elindítása (amennyiben az autó csatlakoztatva van), az utastér fűtésének vagy hűtésének távoli elindítása, valamint statisztikai adatok megjelenítése az autó által megtett utakról, fogyasztás- és költség-elemzés.

A Nissan a 2G hálózat lekapcsolásával indokolja a szolgáltatás megszüntetését, hazánkban azonban egyelőre nincs szó a 2G hálózat megszüntetéséről.

A kérdéssel megkerestük a Nissan magyarországi importőrét, amint választ kapunk a hazai tulajdonosok érintettségéről, frissítjük a cikket.

Korábban több cikkben is foglalkoztunk a 3G lekapcsolásával, akkor azt az információt kaptuk a hazai Nissantól, hogy a 2016-os modellévig gyártott Leafek, valamint a korai eNV200-asok soha nem is rendelkeztek 3G, vagy ennél fejlettebb kommunikációs egységgel, így ezen példányok tulajdonosait nem érinti a 3G lekapcsolása.

A modellév nem egyezik meg a naptári évvel, a legtöbb gyártó már az adott év őszén elkezdi a sokszor apróságokban frissített, következő évi modellévvel jelzett változat árusítását. Aki nem biztos benne, az keresse meg a kocsi papírjaiban, hogy melyik változatot vásárolta.

A 2017-es modellévtől a Leaf, valamint 2018-tól már a dobozos testvére is ismeri a 4G-t, a belső égésű motoros Navara, Juke, és Qashqai típusok pedig eleve már csak a legfejlettebb AIVC modemmel készültek.

Ez történik az autóddal, amikor leáll a 3G szolgáltatás

Az applikáció megszűnése a korai modellek számára nem az egyetlen szomorú hír a legendás modellel kapcsolatban, a héten ugyanis befejeződött a Nissan LEAF gyártása Európában.

Elköszönt egy ikon – leállt a Nissan LEAF európai gyártása

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.