PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 27. szombat

50 ezren iratkoztak fel az elektromos Renault 5 várólistájára

elektromos autó

Továbbra is nagy figyelem övezi a Renault 5 érkezését, az autógyártó pedig most azt is megosztotta, mennyien jelezték eddig az érdeklődésüket.

Hamarosan már előrendelni is lehet az autót.

Sorban állnak

50.000 főre duzzadt az elektromos Renault 5 várólistájaosztotta meg a hírt a genfi autószalonon az Automotive News Europe stábjával a vállalat márkaigazgatója Fabrice Cambolive.

Ezt a számot persze azért érdemes óvatosan kezelni, hiszen ezek még nem előrendelések, senkinek egy forintot sem kellett kifizetni, ez inkább előzetes igényfelmérésnek tekintendő. A tényleges előrendelések májusban kezdődhetnek, a kiszállításokat pedig szeptember-október magasságában ígéri a márka.

A márkaigazgató azt is elárulta, hogy a 25 ezer eurótól induló kisautónak először a drágább, nagyobb akkus változata lesz majd elérhető, amely 52 kWh akkukapacitással 400 kilométeres hatótávot ígér. A 40-es aksi, 300 kilométeres hatótáv kombinációt pedig majd pár hónappal később vezetik be. (Ez egyébként teljesen természetes, minden gyártó így csinálja – tesszük hozzá.)

A vállalat úgy látja, hogy a Renault 5 nem lesz házon belül a Clio kihívója, mivel előbbi belső égésű motoros, illetve hibrid, utóbbi pedig tisztán elektromos hajtáslánccal rendelkezik. Úgy gondolják, hogy a Clióhoz hasonlóan az 5-ös is Európa második legnépszerűbb autója lehet a saját elektromos B-szegmensében. Bár számolnak azzal, hogy sok új ügyfelet szereznek meg a típussal, fontosnak tartják, hogy a Zoe tulajdonosokat is meggyőzzék, átcsábítsák az utódhoz.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.