PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2lvbmlxLTUtbi8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pb25pcS01LW4vJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWlvbmlxNW4tYmFubmVyZWstNjAweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto
2024. 07. 27. szombat

Piacra dobták Kínában a szupergyorsan tölthető elektromos egyterűt

559.800 jüanos, átszámítva körülbelül 28,6 millió forintos indulóáron jelent meg a kínai autópiacon a Li Auto tisztán elektromos egyterűje, a hétszemélyes Mega. Az újdonság vásárlói nem csupán hatalmas utasteret, hanem bőséges technológiai felszereltséget, és elképesztően gyors töltést is kapnak.

A kínai villanyautó azonnal felhívja magára a figyelmet a futurisztikus formájával, melyet az autó hátulján meredeken lecsapott hosszú tetővonal határoz meg. Az áramvonalas tervezésnek köszönhetően a modell légellenállási együtthatója 0,215 Cd, amely a legalacsonyabb az egyterűek között, de még a Porsche Taycan 0,22-es értékénél is kisebb.

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

A jármű hosszában 5350 mm-re nyújtózik, 1965 mm széles, 1850 mm magas, tengelytávolsága pedig 3300 mm. Az utastérben 2+2+3 üléselrendezésben utazhatnak az utasok. A műszerfalon két jókora, 15,7 colos képernyő kapott helyet, így az anyósülés utasa sem marad szórakozás nélkül.

Emellett egy keskeny érintőkijelző a kormánykerékre is felkerült, továbbá Head-Up Display is dolgozik az autóban. Masszázsülések, 21 hangszóró, két 50 W-os vezeték nélküli okostelefon-töltő, 17 colos kijelzők a második sor utasainak, hűtő, kihajtható asztal, valamint ülésfűtés is kényelmesebbé és szórakoztatóbbá teszi az utazást.

A Mega AD Max vezetéstámogató rendszerét egy LiDAR, 11 kamera, 12 ultrahangos radar, és egy milliméter hullámhosszú radar támogatja.

A villanyautót két motor hajtja együttesen 400 kW teljesítménnyel és 542 Nm nyomatékkal. A 245 kW-os hátsó állandó mágneses szinkronmotor, és a 155 kW-os aszinkron indukciós motor együttes erejének köszönhetően a 2,7 tonnás modell 5,5 másodperc alatt felgyorsul nulláról száz km/h-ra.

A Qilin 5C akkumulátor a CATL-től származik, a 102,7 kWh-s kapacitás a kínai CLTC szabvány szerint 710 km hatótávra elegendő – az európai WLTP szerint ezt nagyjából 560 km-re saccolnánk.

A Mega legizgalmasabb tulajdonsága a villámgyors töltése: a töltési teljesítmény képes akár 520 kW-ra is emelkedni, és a gyártó adatai szerint 10%-ról 80%-ra akár mindössze 10 perc alatt feltölthető az aksi – ezt egyébként egy, a közösségi médiára feltöltött videó is alátámasztja.

Hogy ezt a kiemelkedő képességet a vásárlók maximálisan kihasználhassák, a Li Auto megkezdte saját töltőoszlopainak telepítését Kínában, s az idei év végére várhatóan 2000 állomást kapcsol be.

A Li Mega kiszállításai március 11-én indulnak. A gyártó arra számít, hogy terméke a legkelendőbb modell lesz az 500.000 jüan feletti autók piacán.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.