PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto

Piacra dobták Kínában a szupergyorsan tölthető elektromos egyterűt

elektromos autó

559.800 jüanos, átszámítva körülbelül 28,6 millió forintos indulóáron jelent meg a kínai autópiacon a Li Auto tisztán elektromos egyterűje, a hétszemélyes Mega. Az újdonság vásárlói nem csupán hatalmas utasteret, hanem bőséges technológiai felszereltséget, és elképesztően gyors töltést is kapnak.

A kínai villanyautó azonnal felhívja magára a figyelmet a futurisztikus formájával, melyet az autó hátulján meredeken lecsapott hosszú tetővonal határoz meg. Az áramvonalas tervezésnek köszönhetően a modell légellenállási együtthatója 0,215 Cd, amely a legalacsonyabb az egyterűek között, de még a Porsche Taycan 0,22-es értékénél is kisebb.

A jármű hosszában 5350 mm-re nyújtózik, 1965 mm széles, 1850 mm magas, tengelytávolsága pedig 3300 mm. Az utastérben 2+2+3 üléselrendezésben utazhatnak az utasok. A műszerfalon két jókora, 15,7 colos képernyő kapott helyet, így az anyósülés utasa sem marad szórakozás nélkül.

Emellett egy keskeny érintőkijelző a kormánykerékre is felkerült, továbbá Head-Up Display is dolgozik az autóban. Masszázsülések, 21 hangszóró, két 50 W-os vezeték nélküli okostelefon-töltő, 17 colos kijelzők a második sor utasainak, hűtő, kihajtható asztal, valamint ülésfűtés is kényelmesebbé és szórakoztatóbbá teszi az utazást.

A Mega AD Max vezetéstámogató rendszerét egy LiDAR, 11 kamera, 12 ultrahangos radar, és egy milliméter hullámhosszú radar támogatja.

A villanyautót két motor hajtja együttesen 400 kW teljesítménnyel és 542 Nm nyomatékkal. A 245 kW-os hátsó állandó mágneses szinkronmotor, és a 155 kW-os aszinkron indukciós motor együttes erejének köszönhetően a 2,7 tonnás modell 5,5 másodperc alatt felgyorsul nulláról száz km/h-ra.

A Qilin 5C akkumulátor a CATL-től származik, a 102,7 kWh-s kapacitás a kínai CLTC szabvány szerint 710 km hatótávra elegendő – az európai WLTP szerint ezt nagyjából 560 km-re saccolnánk.

A Mega legizgalmasabb tulajdonsága a villámgyors töltése: a töltési teljesítmény képes akár 520 kW-ra is emelkedni, és a gyártó adatai szerint 10%-ról 80%-ra akár mindössze 10 perc alatt feltölthető az aksi – ezt egyébként egy, a közösségi médiára feltöltött videó is alátámasztja.

Hogy ezt a kiemelkedő képességet a vásárlók maximálisan kihasználhassák, a Li Auto megkezdte saját töltőoszlopainak telepítését Kínában, s az idei év végére várhatóan 2000 állomást kapcsol be.

A Li Mega kiszállításai március 11-én indulnak. A gyártó arra számít, hogy terméke a legkelendőbb modell lesz az 500.000 jüan feletti autók piacán.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.