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
auto

Nagyobb akkuval debütált az új Ioniq 5

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

Néhány napja még csak álcázva láthattuk, tegnap azonban hivatalosan is bemutatkozott a megújult Hyundai Ioniq 5.

A ráncfelvarrás kissé átalakította a modell külsejét, de a változtatások alighanem csak azoknak szúrnak szemet, akik jól ismerik a villanyautó minden porcikáját. A tervezők átformálták az első és hátsó lökhárítót, aminek eredményeként az Ioniq 5 hossza 20 mm-rel 4655 mm-re nőtt, míg a többi külső dimenzió, azaz a 1890 mm-es szélesség, 1605 mm-es magasság és 3000 mm-es tengelytáv nem változott.

A dinamikus megjelenés kiemelése, valamint az aerodinamikai teljesítmény javítása érdekében továbbá 50 mm-rel megtoldották a hátsó szpojlert, és új aerodinamikai keréktárcsák is felkerültek a modellre.

Bár közleményében a gyártó nem említi, a képek elárulják, hogy a sokak által hiányolt hátsó ablaktörlő is megjelent az autón.

Az előzetes várakozások szerint az utastérben is történtek változások, a középkonzolon az Universal Island felső részén most egy fizikai gomb található, amely a gyakran használt funkciókat, például az első sor fűtését és szellőzését, a kormányfűtést, valamint a parkolást segítő funkciót működteti. Ezenkívül az okostelefon vezeték nélküli töltőpadját az alsó részről a felső részre helyezték át, javítva ezzel a használhatóságát.

Megújult a kormánykerék dizájnja is, és interaktív pixellámpákat kapott, valamint az infotainment és a klíma vezérlőit is optimalizálták. Az új Ioniq 5-ben a connected car Navigation Cockpit (ccNC) nevű megújult infotainment rendszer fut. A jármű hálózaton keresztül képes szoftverfrissítéseket fogadni. A Hyundai az elérhető vezetéstámogató rendszerek sorát is bővítette.

Az új Ioniq 5 a vezetési élmény tekintetében is többet nyújt elődjénél, miután a mérnökök a futómű beállításainak változtatásával csökkenteni tudták a kormánykerék rezgését, és javítani a stabilitást és mozgékonyságot. A hátsó motor további hangszigetelése a korábbinál nagyobb csendet eredményez az utastérben.

További újdonság az N Line dizájncsomag bevezetése, amely az alapmodell és a nagy teljesítményű Ioniq 5 N közé pozicionál a Hyundai. Ez a változat agresszívabb, sportosabb első és hátsó kialakítással, egyedi lökhárítókkal, stílusos oldalsó szoknyákkal és dedikált 20 colos alumínium keréktárcsákkal büszkélkedhet, amelyek kiemelik a modell sportos megjelenését.

A legfontosabb változás, hogy a továbbfejlesztett Ioniq 5 akkukapacitása 77,4 kWh-ról 84,0 kWh-ra nőtt, növelve a hatótávolságot, azt azonban egyelőre nem árulta el a Hyundai, hogy pontosan mennyit megy el egy töltéssel az autó az új aksival.

Az új Ioniq 5 és az N Line csomag piaci bevezetése Dél-Koreában már márciusban megkezdődik, más országokban fokozatosan az idei év során várható.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás