PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjkvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXY5L2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXY5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLW0tdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Néhány napja még csak álcázva láthattuk, tegnap azonban hivatalosan is bemutatkozott a megújult Hyundai Ioniq 5. A ráncfelvarrás kissé átalakította a modell külsejét, de a változtatások alighanem csak azoknak szúrnak szemet, akik jól ismerik a villanyautó minden porcikáját. A tervezők átformálták az első és hátsó lökhárítót, aminek eredményeként az Ioniq 5 hossza 20 mm-rel 4655 mm-re nőtt, míg a többi külső dimenzió, azaz a 1890 mm-es szélesség, 1605 mm-es magasság és 3000 mm-es tengelytáv nem változott. A dinamikus megjelenés kiemelése, valamint az aerodinamikai teljesítmény javítása érdekében továbbá 50 mm-rel megtoldották a hátsó szpojlert, és új aerodinamikai keréktárcsák is felkerültek a modellre. Bár közleményében a gyártó nem említi, a képek elárulják, hogy a sokak által hiányolt hátsó ablaktörlő is megjelent az autón. Az előzetes várakozások szerint az utastérben is történtek változások, a középkonzolon az Universal Island felső részén most egy fizikai gomb található, amely a gyakran használt funkciókat, például az első sor fűtését és szellőzését, a kormányfűtést, valamint a parkolást segítő funkciót működteti. Ezenkívül az okostelefon vezeték nélküli töltőpadját az alsó részről a felső részre helyezték át, javítva ezzel a használhatóságát. Megújult a kormánykerék dizájnja is, és interaktív pixellámpákat kapott, valamint az infotainment és a klíma vezérlőit is optimalizálták. Az új Ioniq 5-ben a connected car Navigation Cockpit (ccNC) nevű megújult infotainment rendszer fut. A jármű hálózaton keresztül képes szoftverfrissítéseket fogadni. A Hyundai az elérhető vezetéstámogató rendszerek sorát is bővítette. Az új Ioniq 5 a vezetési élmény tekintetében is többet nyújt elődjénél, miután a mérnökök a futómű beállításainak változtatásával csökkenteni tudták a kormánykerék rezgését, és javítani a stabilitást és mozgékonyságot. A hátsó motor további hangszigetelése a korábbinál nagyobb csendet eredményez az utastérben. További újdonság az N Line dizájncsomag bevezetése, amely az alapmodell és a nagy teljesítményű Ioniq 5 N közé pozicionál a Hyundai. Ez a változat agresszívabb, sportosabb első és hátsó kialakítással, egyedi lökhárítókkal, stílusos oldalsó szoknyákkal és dedikált 20 colos alumínium keréktárcsákkal büszkélkedhet, amelyek kiemelik a modell sportos megjelenését. A legfontosabb változás, hogy a továbbfejlesztett Ioniq 5 akkukapacitása 77,4 kWh-ról 84,0 kWh-ra nőtt, növelve a hatótávolságot, azt azonban egyelőre nem árulta el a Hyundai, hogy pontosan mennyit megy el egy töltéssel az autó az új aksival. Az új Ioniq 5 és az N Line csomag piaci bevezetése Dél-Koreában már márciusban megkezdődik, más országokban fokozatosan az idei év során várható. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!