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 Európa után immár Ausztráliában is megkezdődött a Toyota EODev GEH2 telepített tüzelőanyag-cellás generátorok gyártása és forgalmazása. Az első berendezést a Thiess, a világ egyik legnagyobb bányavállalata, a Toyota legrégebbi helyi partnere vásárolta meg. Fotó: Toyota A Toyota ausztráliai hidrogéntechnológiai központjában, a Victoria állambeli Altonában legyártották és átadták annak az EODev GEH2 hidrogén tüzelőanyag-cellás áramfejlesztő berendezésnek az első példányát, amely új fejezetet nyithat az ausztrál és új-zélandi gazdaság dekarbonizációjában. A francia Energy Observer Developments (EODev) és a Toyota által közösen fejlesztett technológia az elmúlt három évben több európai, észak-amerikai és közel-keleti ügyfélnél már bizonyított, most pedig új piacra lép, miközben 3,27 millió ausztrál dolláros (780 millió Ft) beruházással új gyártóbázis is megvalósul. A Toyota hidrogén tüzelőanyag-cellás generrátorával táplált elektromosautó-töltők A Toyota a tervek szerint a következő három évben mintegy 100 tüzelőanyag-cellás generátort épít ausztráliai központjában, amelyekből huszonnyolc még idén elkészülhet. A Toyota Mirai tüzelőanyag-cellás személyautóból ismert technológia hidrogénből és a légköri oxigénből állít elő elektromos energiát, a folyamat egyetlen mellékterméke a vízpára. Az emissziómentes működés különösen alkalmassá teszi a 110 kVA teljesítményű berendezést arra, hogy olyan iparágakban, illetve helyszíneken alkalmazzák, ahol a hagyományos, belső égésű motorral hajtott áramfejlesztők csak különös óvintézkedések mellett használhatók. Nem véletlen, hogy a berendezés első megrendelője egy bányaipari cégóriás, a Thiess volt. Az idén kilencvenéves Thiess eleve szoros szálakkal kötődik az autógyártóhoz, hiszen 1958-ban ők voltak az elsők, akik saját használatra Toyota Land Cruisereket importáltak a kontinensnyi országba, később pedig ennek nyomán éveken át ők látták el az autógyártó ausztráliai képviseletét, így kulcsszerepet játszottak a márka meghonosításában. A bányaiparon kívül az építőiparból, valamint a rendezvényszervező szektorból is sokan érdeklődnek az emissziómentes áramfejlesztő technológia iránt, amely tiszta üzemével optimális megoldást kínálhat irodaházak, kórházak és hasonló intézmények vészhelyzeti áramellátására. A Toyota és az EODev együttműködése 2017-ig vezethető vissza, amikor az autógyártó biztosította az Energy Observer katamarán hidrogén tüzelőanyag-cellás rendszerét. A kísérleti prototípus nem egyszerűen emissziómentesen üzemelt, hanem megújuló energiaforrások (szél, nap, hullámzás) segítségével, tengervízből állította elő a hajtásához szükséges hidrogént, azaz teljes mértékben energiafüggetlen volt. 2021-ben a Toyota Motor Europe tulajdonrészt vásárolt az EODev vállalatban, hogy közös erővel felgyorsíthassák a tüzelőanyag-cellás technológia autóiparon kívüli alkalmazási lehetőségeinek kutatását és fejlesztését. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!