Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
Európa után immár Ausztráliában is megkezdődött a Toyota EODev GEH2 telepített tüzelőanyag-cellás generátorok gyártása és forgalmazása. Az első berendezést a Thiess, a világ egyik legnagyobb bányavállalata, a Toyota legrégebbi helyi partnere vásárolta meg. Fotó: Toyota A Toyota ausztráliai hidrogéntechnológiai központjában, a Victoria állambeli Altonában legyártották és átadták annak az EODev GEH2 hidrogén tüzelőanyag-cellás áramfejlesztő berendezésnek az első példányát, amely új fejezetet nyithat az ausztrál és új-zélandi gazdaság dekarbonizációjában.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 A francia Energy Observer Developments (EODev) és a Toyota által közösen fejlesztett technológia az elmúlt három évben több európai, észak-amerikai és közel-keleti ügyfélnél már bizonyított, most pedig új piacra lép, miközben 3,27 millió ausztrál dolláros (780 millió Ft) beruházással új gyártóbázis is megvalósul. A Toyota hidrogén tüzelőanyag-cellás generrátorával táplált elektromosautó-töltők A Toyota a tervek szerint a következő három évben mintegy 100 tüzelőanyag-cellás generátort épít ausztráliai központjában, amelyekből huszonnyolc még idén elkészülhet. A Toyota Mirai tüzelőanyag-cellás személyautóból ismert technológia hidrogénből és a légköri oxigénből állít elő elektromos energiát, a folyamat egyetlen mellékterméke a vízpára. Az emissziómentes működés különösen alkalmassá teszi a 110 kVA teljesítményű berendezést arra, hogy olyan iparágakban, illetve helyszíneken alkalmazzák, ahol a hagyományos, belső égésű motorral hajtott áramfejlesztők csak különös óvintézkedések mellett használhatók. Nem véletlen, hogy a berendezés első megrendelője egy bányaipari cégóriás, a Thiess volt. Az idén kilencvenéves Thiess eleve szoros szálakkal kötődik az autógyártóhoz, hiszen 1958-ban ők voltak az elsők, akik saját használatra Toyota Land Cruisereket importáltak a kontinensnyi országba, később pedig ennek nyomán éveken át ők látták el az autógyártó ausztráliai képviseletét, így kulcsszerepet játszottak a márka meghonosításában. A bányaiparon kívül az építőiparból, valamint a rendezvényszervező szektorból is sokan érdeklődnek az emissziómentes áramfejlesztő technológia iránt, amely tiszta üzemével optimális megoldást kínálhat irodaházak, kórházak és hasonló intézmények vészhelyzeti áramellátására. A Toyota és az EODev együttműködése 2017-ig vezethető vissza, amikor az autógyártó biztosította az Energy Observer katamarán hidrogén tüzelőanyag-cellás rendszerét. A kísérleti prototípus nem egyszerűen emissziómentesen üzemelt, hanem megújuló energiaforrások (szél, nap, hullámzás) segítségével, tengervízből állította elő a hajtásához szükséges hidrogént, azaz teljes mértékben energiafüggetlen volt. 2021-ben a Toyota Motor Europe tulajdonrészt vásárolt az EODev vállalatban, hogy közös erővel felgyorsíthassák a tüzelőanyag-cellás technológia autóiparon kívüli alkalmazási lehetőségeinek kutatását és fejlesztését. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!