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
auto
2024. 06. 15. szombat

Egy kiegészítő a Tesla Cybertruckhoz több hátránnyal, mint előnnyel?

egyéb
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

Ahogy egy rendes terepjáró vagy platós haszonjármű esetében, a Cybertruck sem maradhat pótkerék nélkül, legalábbis annak, aki nem csak közúton szeretné használni a járművet, elég hasznos tartozék tud lenni. Egy cég árul is megoldást az ötödik kerék elhelyezésére, csakhogy akad néhány gond a konstrukcióval, ami miatt nem biztos, hogy megér bármilyen összeget áldozni rá.

Márpedig nem egy olcsó kütyüről van szó: a Wilco Offroad 1140 dollárt, vagyis nagyjából 418 ezer forintnak megfelelő összeget kér a cikk írásának pillanatában a tartozékért, ami természetesen a kerék nélkül értendő.

Habár az amúgy is elég hosszú, 5682 mm-esre nyúlt kasztnit további súlyos centikkel toldja meg, nem ez a legfőbb gond a plató végére helyezendő tartóval. Az egyik vásárló a CybertruckOwnersClub oldalán panaszkodott a valódi problémákról. Ugyan a tartó felhelyezése semmilyen átalakítást nem igényel, és relatíve gyorsan megoldható – szinte mintha a gyárban találták volna ki hozzá –, használat közben már nem ilyen vidám a helyzet.

Az első, egyben elég súlyos hiba, hogy a tartó és a rá felrakott pótkerék gyakorlatilag teljesen kitakarja a tolatókamerát. Ez még a terepen vagy erdőben haladva talán nem is lenne óriási hiány, de képzeljük el a szituációt, hogy valahova beragadunk, utunkat állja egy kidőlt fa vagy esetleg egyszerűen besötétedik. Egy ekkora teherautóval nem könnyű pusztán a szemünkre és érzéseinkre hagyatkozva manőverezni, már csak azért sem, mert amennyiben a plató zárófedelét is használjuk, egyáltalán nincs mit látni hátrafelé – egyedül a külső tükrökre és utastársainkra támaszkodhatunk.

A következő baj, hogy a kamera mellett a rendszámtáblát is kitakarja a megoldás, így közúton aligha használható – persze terepen ez elhanyagolható gond. A fórumozók viccet is csináltak a helyzetből: az egyikük a kinézetet kritizálta, másikuk egy fekete képet küldött be, amikor társuk arról érdeklődött, mennyire rossz a helyzet tolatáskor.

Persze, ahogy az univerzális kiegészítőknél általában lenni szokott, a mindennel kompatibilitás leginkább azt jelenti, hogy semmivel se tökéletes. Mivel a cég nem ehhez a modellhez fejlesztette a tartót, nincs min csodálkozni, hogy akadnak a használhatóságot rontó tényezők, de hátha ennek hatására – meghallgatva a panaszokat – készít egy Cybertruckhoz való változatot, amit aztán akár még több pénzért árulhat, mint a (majdnem) mindenre jó univerzálisat.

Kőrössy Balázs