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
auto
2024. 07. 27. szombat

Egy kiegészítő a Tesla Cybertruckhoz több hátránnyal, mint előnnyel?

egyéb

Ahogy egy rendes terepjáró vagy platós haszonjármű esetében, a Cybertruck sem maradhat pótkerék nélkül, legalábbis annak, aki nem csak közúton szeretné használni a járművet, elég hasznos tartozék tud lenni. Egy cég árul is megoldást az ötödik kerék elhelyezésére, csakhogy akad néhány gond a konstrukcióval, ami miatt nem biztos, hogy megér bármilyen összeget áldozni rá.

Márpedig nem egy olcsó kütyüről van szó: a Wilco Offroad 1140 dollárt, vagyis nagyjából 418 ezer forintnak megfelelő összeget kér a cikk írásának pillanatában a tartozékért, ami természetesen a kerék nélkül értendő.

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

Habár az amúgy is elég hosszú, 5682 mm-esre nyúlt kasztnit további súlyos centikkel toldja meg, nem ez a legfőbb gond a plató végére helyezendő tartóval. Az egyik vásárló a CybertruckOwnersClub oldalán panaszkodott a valódi problémákról. Ugyan a tartó felhelyezése semmilyen átalakítást nem igényel, és relatíve gyorsan megoldható – szinte mintha a gyárban találták volna ki hozzá –, használat közben már nem ilyen vidám a helyzet.

Az első, egyben elég súlyos hiba, hogy a tartó és a rá felrakott pótkerék gyakorlatilag teljesen kitakarja a tolatókamerát. Ez még a terepen vagy erdőben haladva talán nem is lenne óriási hiány, de képzeljük el a szituációt, hogy valahova beragadunk, utunkat állja egy kidőlt fa vagy esetleg egyszerűen besötétedik. Egy ekkora teherautóval nem könnyű pusztán a szemünkre és érzéseinkre hagyatkozva manőverezni, már csak azért sem, mert amennyiben a plató zárófedelét is használjuk, egyáltalán nincs mit látni hátrafelé – egyedül a külső tükrökre és utastársainkra támaszkodhatunk.

A következő baj, hogy a kamera mellett a rendszámtáblát is kitakarja a megoldás, így közúton aligha használható – persze terepen ez elhanyagolható gond. A fórumozók viccet is csináltak a helyzetből: az egyikük a kinézetet kritizálta, másikuk egy fekete képet küldött be, amikor társuk arról érdeklődött, mennyire rossz a helyzet tolatáskor.

Persze, ahogy az univerzális kiegészítőknél általában lenni szokott, a mindennel kompatibilitás leginkább azt jelenti, hogy semmivel se tökéletes. Mivel a cég nem ehhez a modellhez fejlesztette a tartót, nincs min csodálkozni, hogy akadnak a használhatóságot rontó tényezők, de hátha ennek hatására – meghallgatva a panaszokat – készít egy Cybertruckhoz való változatot, amit aztán akár még több pénzért árulhat, mint a (majdnem) mindenre jó univerzálisat.

Kőrössy Balázs