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 Ahogy egy rendes terepjáró vagy platós haszonjármű esetében, a Cybertruck sem maradhat pótkerék nélkül, legalábbis annak, aki nem csak közúton szeretné használni a járművet, elég hasznos tartozék tud lenni. Egy cég árul is megoldást az ötödik kerék elhelyezésére, csakhogy akad néhány gond a konstrukcióval, ami miatt nem biztos, hogy megér bármilyen összeget áldozni rá. Márpedig nem egy olcsó kütyüről van szó: a Wilco Offroad 1140 dollárt, vagyis nagyjából 418 ezer forintnak megfelelő összeget kér a cikk írásának pillanatában a tartozékért, ami természetesen a kerék nélkül értendő. Habár az amúgy is elég hosszú, 5682 mm-esre nyúlt kasztnit további súlyos centikkel toldja meg, nem ez a legfőbb gond a plató végére helyezendő tartóval. Az egyik vásárló a CybertruckOwnersClub oldalán panaszkodott a valódi problémákról. Ugyan a tartó felhelyezése semmilyen átalakítást nem igényel, és relatíve gyorsan megoldható – szinte mintha a gyárban találták volna ki hozzá –, használat közben már nem ilyen vidám a helyzet. Az első, egyben elég súlyos hiba, hogy a tartó és a rá felrakott pótkerék gyakorlatilag teljesen kitakarja a tolatókamerát. Ez még a terepen vagy erdőben haladva talán nem is lenne óriási hiány, de képzeljük el a szituációt, hogy valahova beragadunk, utunkat állja egy kidőlt fa vagy esetleg egyszerűen besötétedik. Egy ekkora teherautóval nem könnyű pusztán a szemünkre és érzéseinkre hagyatkozva manőverezni, már csak azért sem, mert amennyiben a plató zárófedelét is használjuk, egyáltalán nincs mit látni hátrafelé – egyedül a külső tükrökre és utastársainkra támaszkodhatunk. A következő baj, hogy a kamera mellett a rendszámtáblát is kitakarja a megoldás, így közúton aligha használható – persze terepen ez elhanyagolható gond. A fórumozók viccet is csináltak a helyzetből: az egyikük a kinézetet kritizálta, másikuk egy fekete képet küldött be, amikor társuk arról érdeklődött, mennyire rossz a helyzet tolatáskor. Persze, ahogy az univerzális kiegészítőknél általában lenni szokott, a mindennel kompatibilitás leginkább azt jelenti, hogy semmivel se tökéletes. Mivel a cég nem ehhez a modellhez fejlesztette a tartót, nincs min csodálkozni, hogy akadnak a használhatóságot rontó tényezők, de hátha ennek hatására – meghallgatva a panaszokat – készít egy Cybertruckhoz való változatot, amit aztán akár még több pénzért árulhat, mint a (majdnem) mindenre jó univerzálisat. Kőrössy Balázs Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!