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
auto
2024. 05. 02. csütörtök

Veszik az amerikaiak a legpazarlóbb EV-t, mintha ingyen adnák

elektromos autó

Megannyi gyártási nehézséget, majd visszahívást követően úgy tűnik, végre rendesen beindult a Hummer gyártása és leszállítása a vevőkhöz. A General Motors közzétette 2024. első negyedéves eredményeit, melyből kiderül, hány ilyen új kisteherautó talált otthonra január 1. és március 31. között.

A 2023. azonos időszakához képest robbanásszerű növekedés figyelhető meg: 83 ezer 330 százalékkal több Hummer kelt el. A kifejezhetetlenül magas szám mögött egyszerű magyarázat áll. Míg 2023. első negyedévében csak két modellt adtak át, idén három hónap alatt már 1668 példányt szállított le a cég, ami több mint a fele a teljes tavalyi éves eladásnak – az ugyanis 3260 darab volt.

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

Eredetileg 21 ezer példány gyártása volt tervben az új detroiti Factory Zero gyárban, ám ez még idén sem fog összejönni, habár a kereslet hatalmas, szinte éveket kell várnia annak, aki most adja le rendelését a monstrumra. Pedig nem egy olcsó járműről van szó: kétféle – SUV és pickup – változatban érhető el, mindkettő 98.845 dollárról (36 millió forintról) indul és ezért cserébe a kétmotoros változatot kapja a vevő 425 kilowattos (578 lóerős) összteljesítmény, valamint akár 500 kilométeres hatótáv kíséretében.

A csúcsot jelentő, három villanymotoros, ezer lóerős 3X legkevesebb 106.945 dollártól (38,95 millió forinttól) kapható csak, habár ez elvileg 613 kilométer megtételére is képes egyetlen töltéssel. Nagy trükk persze nincs a hatótávban – hisz egy több mint négytonnás szörnyetegről beszélünk –, egyszerűen brutális méretű és tömegű akkupakkal szerelik, melynek kapacitása bruttó 246 kWh (nettó 212 kWh).

Hagyjuk már: a háromtonnás villany pickup nem is zöld

Kőrössy Balázs