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 FRISSÍTÉS: cikkünk végét frissítettük az autó árával. Már a Volkswagen-Ford együttműködés bejelentése óta lehetett tudni, hogy több modell is készül majd Kölnben a wolfsburgiak MEB platformjára, egy pár hete pedig az is kiszivárgott, hogy az első típus, az elektromos Ford Explorer után a másodikhoz a Capri nevet támasztják fel. Most be is mutatták a kultautó utódját, amely minden szempontból 2024 igényeinek lett tervezve. Patinás név, modern tartalom Manapság nagy divat régi filmek, sorozatok újraforgatása, rebootja, vagy régen kivezetett márkanevek feltámasztása. Ám ebben a retrohullámban óhatatlanul azonnal megjelennek azok a kis rajongói táborok, amelyek szerint ez egyszerűen szentségtörés, botrány és az új végtermék mindenképp silány lesz. Természetesen ahogy elkezdett szivárogni, hogy Capri lesz a következő MEB platformos Ford neve, az interneten ennek kapcsán is megjelentek a fanyalgók, akik nem csak azt nehezményezik, hogy az 1968-1986 között, csak Európában gyártott sportautó nevét egy villanyautó kapja meg, de az sem tetszik nekik, hogy egy crossover forma fogja viselni a logót. Na most mi itt ezzel a rajongói klubbal egyáltalán nem fogunk foglalkozni. This slideshow requires JavaScript. Már csak azért sem, mert a Ford 2024-nek és nem 1968-nak akar autót gyártani, márpedig ma egy vadiúj modell általában azonnal létezik elektromosban is, és ha tetszik, ha nem, a vásárlók többsége crossovert vagy SUV-t akar. A Ford meg autót szeretne gyártani és pénzt akar keresni. Új villanyautók kapcsán az az elméletem, hogy bármi más előtt a vásárlók először a hatótávot és a töltési időt nézik meg a specifikációkban, és csak ezután kerül egyáltalán képbe az adott modell. Az MEB platform legújabb revíziójába ismert akkupakkok és erős villanymotorok kerültek, amelyek 592-627 kilométeres hatótávot és 26-28 perces villámtöltést tesznek elérhetővé, így a villanyautós műszaki tartalmat sok kritika nem érheti. A 286-340 LE közötti teljesítmény pedig ötször-hatszor nagyobb, mint az ős Capri alapváltozatáé, de még a csúcs, sportverziónak is több, mint duplája. Ez a 6,4-7,3 kg/LE pedig akkor is hatalmas ugrás, ha egy 2024-es modell már nem lehet 1000 kiló, inkább ennek a kétszerese a súlya. Jól áll neki a szín Az új Capri a bemutató sajtóanyagokon sárga színt kapott, ami kimondottan jól áll neki, de ami ennél is szembeötlőbb, hogy itt nem egy minimál programot, biztonsági gyakorlatot látunk. A Volkswagen unokatestvéreknél az ID.4/ID.5, vagy a Q4 e-tron/Sportback változatok között jórészt csak egy csapott hátsó tetővonal a különbség, ami némi fej- és csomagtér árán sportosabb külsőt kölcsönöz. A Ford viszont, hála Istennek, ennél bátrabb volt, és bár a műszaki alapok megegyeznek, ez a kocsi teljesen más formát kapott, mint az Explorer. A kamu hűtőmaszk nélküli orr és a jellegzetes első lámpák mellett az autó fara is könnyen felismerhetőre sikerült, a különleges felni pedig nagyon sokat dob az oldalsó profilon. Ford Capri ER AWD Premium (2024) Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro (2022) Volkswagen ID.5 GTX (2023) Tesla Model Y LR (2021) Hosszúság 4634 mm 4588 mm 4599 mm 4751 mm Szélesség (tükrökkel) 1946mm (2063 mm) 1865 mm (2108 mm) 1852 mm (2108 mm) 1921 mm (2129 mm) Magasság 1626 mm 1614 mm 1616 mm 1624 mm Tengelytáv 2767 mm 2764 mm 2771 mm 2890 mm Tömeg 2190 kg 2142 kg 2242 kg 2056 kg Csomagtartó (hátul+elöl) 567 l 495 l 549 l 854+117 l Nettó akkukapacitás 79 kWh 76,6 kWh 77 kWh 75 kWh Töltési teljesítmény (max) 185 kW (400 V) 135 kW (400 V) 175 kW (400 V) 250 kW (400 V) Az autó fizikai méreteit tekintve a D-SUV kategóriába tartozik, 4,6 méter hosszú, és kihajtott tükrökkel egy hajszállal 2 méternél szélesebb. A felszereltségtől és a motorok számától függően a saját tömeg 2098 és 2190 kg között változik, ami a német versenytársakhoz képest nem rossz érték. A csomagtartó az ötajtós formának köszönhetően a kalaptartóig mérve 567-572, a tetőig pakolva 622-627, lehajtott hátsó ülésekkel pedig 1505-1510 literes, a felszereltségtől függően. Első csomagtartó nincs. Extended Range RWD (Premium) Extended Range AWD (Premium) Akkutípus NMC NMC Bruttó akkukapacitás (kWh) 82 84 Nettó akkukapacitás (kWh) 77 79 WLTP hatótáv (km) 627 (598) 592 (560) Teljesítmény (kW/LE) 210/286 250/340 Gyorsulás (0-100 km/h, s) 6,4 5,3 Végsebesség (km/h) 180 180 Meghajtás hátsó kerék összkerék DC töltési csúcsteljesítmény (kW) 135 185 AC töltési csúcsteljesítmény (kW) 11 Magas felszereltség Az új Caprit mindössze két motorváltozatban és két felszereltségi szinttel fogják majd árusítani, így az RWD és AWD kiadásokat az alap Capri és a Capri Premium felszereltségben lehet majd választani. Bár az autó hivatalos magyar árát még nem tudjuk, az biztos, hogy már az alapfelszereltség is igen gazdag. A 17 literes, a könyöktámaszba épített MegaConsole névre keresztelt tárolórekesz és a mozgatható 14,6 colos kijelző mögötti zárható tároló mellett a kétzónás klíma, a fűtött tükrök, első ülések és kormány, egy 7 hangszórós audio rendszer, kulcs nélküli indítás, teljesen LED lámpák és temérdek vezetéstámogató rendszer is alapáras. A vezető ülése még masszíroz is, 12 irányban állítható és memóriás. A vezeték nélküli telefontöltő, valamint a szintén kábelmentes Apple Carplay és Android Auto is alapáras. Első benyomások Az új Ford Caprit az Explorer ljubljanai tesztvezetésén személyesen is megnézhettük. Menni nem lehetett ugyan vele, de volt néhány percünk körbesétálniNagyon kellemes csalódás, hogy bár ez egy SUV kupé, de mégsem tűnik batárnak. Nem egy kupésított Explorer, hanem egy önálló, sportosabb modell. Szerencsére nem akar formavilágban görcsösen ragaszkodni az ős Capri vonalaihoz, de van néhány olyan dizájnelem rajta, ami emlékezteti majd a vevőket a rokonságra. Ilyen az autó orrán a fényszórók közé behúzott szemöldök, vagy a beltérben a kormány alsó küllőjének lyukacsos kialakítása. Belül persze több a kötöttség, kevésbé lehetett eltérőt alkotni, de az Explorer praktikus belterével a Capri vevők is jól járnak majd. A Premium felszereltségi szint emellett 10 hangszórós B&O audio rendszert, állítható belső LED fényeket, lábbal nyitható csomagtartót és adaptív mátrix fényszórót tartalmaz, valamint a 19 colos kerekeket 20-asokra cseréli. Mindenkinek felárat kell viszont fizetnie a hőszivattyúért, a head-up-display (HUD), az automata sávváltó, a 360 fokos kamera, illetve a parkolóasszisztens kényelméért. Az új Ford Capri mától rendelhető. A típus gyártása szeptember végén indul, az első ügyfélpéldányok már novemberben megérkezhetnek hazánkba. FRISSÍTÉS: cikkünk publikálásakor az autó ára még nem volt ismert, azóta azonban már frissült a Ford magyar honlapja ezzel az információval. A Ford Capri 19,2 milliós, míg a Capri Premium 20,65 milliós induló ártól érhető el. Villámteszt: Ford Explorer 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!