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 A kínai állam beadványa szerint az Európai Unió lépései nélkülözik a tényszerű és jogi alapokat, és aláássák a klímaváltozás ellen küzdelem globális együttműködését. Várható volt, hogy jogi útra terelik a kérdést. Jogi lépések A WTO-hoz, azaz a Kereskedelmi Világszervezethez fordult Kína, miután az Európai Unió egy tavaly októberben indított vizsgálat részeredményét követően nagyjából – 20 és 40 százalék közötti extra, kiegyenlítő vámot vetett ki az ázsiai országban gyártott villanyautókra. A vámtétel a szokásos 10 százalékos kulcson felül értendő. Természetesen maga a beadvány várható volt, ám nem jelzi azt, hogy az EU lépései ne lettek volna valóban megalapozottak, ezt majd a WTO vizsgálata hivatott megerősíteni, vagy cáfolni. Peking egy szóvivője útján úgy kommentálta a lépést, hogy továbbra is azt kérik Uniós partnereiktől, hogy vonják vissza a szerintük hibás döntést és őrizzék meg az EU és Kína közötti gazdasági együttműködést, valamint a villanyautó-gyártás ellátási láncának biztonságát – írja az Automotive News Europe. Az Uniós vizsgálat teljes lezárása egyébként csak november elején várható, és ezután még az eredményeket, valamint a végleges szankciós javaslatokat jóvá kell hagynia a megfelelő testületeknek – egyelőre azonban nem ért egyet minden ország az extra vámtételek kivetésében. EU vám: megemelték a Tesla Model 3 árát Jelenleg a gyártóknak elő kell jegyezniük a mostani eladások után potenciálisan befizetendő extra vámot, amelyet – amennyiben az EU döntése végleges lesz – akár 2024 áprilisig, de minimum júliusig visszamenőleg meg kell fizetniük. Beütött az EU vám, nem állapodtak meg Kínával Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!