Az idei Párizsi Autószalonon a Citroën is képviselteti magát, és egy vadonatúj tanulmányautó mellett a már ismerős modellek megújult változatait is felvonultatta. A Stellantis csoport tagjaként működő francia márka tovább kívánja erősíteni portfólióját az SUV szegmensben, ehhez pedig vadonatúj alapokra helyezi C5 Aircross modelljét. Egyelőre csupán tanulmány formában láthatjuk a járművet, amely az STLA Medium műszaki architektúrát alkalmazza – ez az első alkalom, hogy a Citroën ezt a platformot veszi elő. A szabadidő-autó többféle hajtáslánccal, köztük tisztán elektromos hajtással is elérhető lesz. Műszaki jellemzők egyelőre nem ismertek, de ha az unokatestvérek (például a Peugeot e-3008) tudásából indulunk ki, 97 kWh-s akku és közel 700 km hatótávolság várható a csúcsváltozatban.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 A 4,65 méter hosszú C5 Aircross Concept 15 centivel hosszabb a jelenleg piacon lévő elődnél, továbbá immár a márka új dizájnfilozófiájának jegyében készült, szolid, komoly, és magabiztos vonásokkal. Az új dizájn egyébként nem csupán vizuális frissítésként szolgál, hanem az aerodinamikai tulajdonságokra is kedvező hatással van: a Citroën közleménye szerint az új forma mintegy 30 kilométerrel magasabb elektromos hatótávot eredményezne autópályán, mint a C5 Aircross a jelenlegi karosszériájával. A tanulmány mellett bemutatkozott az ë-C4 és ë-C4 X elektromos modellek ráncfelvarrott verziója is, amelyek már szintén a Citroën új dizájnvilágába születtek bele, újratervezett lökhárítókkal, fényszórókkal és a vadiúj emblémával. Mindössze vizuális tuning történt, a műszaki tulajdonságok nem változtak e két modell esetében. A négykerekű motorkerékpár szegmenshez tartozó Citroën Ami szintén felvett néhány új vonást, amely a tervezők szerint érettebbé és barátságosabbá teszi a megjelenését. A megújult változat 2025-ben kerül piacra. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!