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 Az elektromobilitás hazai elfogadottságát felmérő kutatást végzett októberben az Ipsos Hungary, amiből nem csak az derül ki, hogy a pro és kontra érvek mennyire erősek a hazai lakosság körében, de az is, hogy hogy állunk nemzetközi összehasonlításban. Az 1000 fő megkérdezésével végzett kutatás a felnőtt magyar lakosságra reprezentatív nem, életkor, régió és településtípus szerint. A magyar férfiak 52, míg a nők 41 százaléka fontolná meg elektromos vagy részben elektromos autó vásárlását a következő egy-két évben, ha megengedhetné magának. A támogatottság kortól és lakhelytől függetlenül viszonylag magas, legnagyobb arányban a 18-29-évesek és a fővárosban élők szavaznának bizalmat az elektromos hajtásnak, míg leginkább szkeptikusnak a 60 év felettiek, illetve a megyeszékhelyen élők számítanak. Leginkább a környezetvédelmi szempontok ösztönzik azokat, akik teljesen vagy részben elektromos autót vásárolnának, de alig maradt el az érvek között a kedvezőbb üzemanyag-költség. A vásárlók harmadának az állami támogatás is fontos, körülbelül a vásárlók negyedét pedig az ingyenes parkolás és hasonló ösztönzők, a kedvezőbb szervizköltségek és a csendes működés tereli az elektromobilitás felé. A villanyautók elleni érvekben jelentős ellentmondás tapasztalható a magyar és külföldi autóvásárlók között. Hazánkban a potenciális autóvásárlók közel felét a jármű vételára riasztja el az elektromos autóktól, míg a kínai és amerikai vásárlók elsősorban az akku élettartama és a töltési idő miatt aggódnak. A magyar vásárlók közel negyede tart a várható szervizköltségektől és a hatótávtól is. Pedig a hatótáv miatti aggodalomra a többségnek nincs valós oka, hiszen az Ipsos 9 országban több mint 130.000 autós megkérdezésével végzett felmérése szerint az autósok egy átlagos hétköznapon csupán 57 kilométert vezetnek, és a hétvégi átlaguk is csak napi 74 km. Amikor hosszabb útra mennek az autósok átlagosan 315 kilométert tesznek meg, így a többségnek egy modern elektromos autóval egyáltalán nem lenne szüksége út közbeni utántöltésre. Miközben a magyarok 60 százaléka benzines, 27 százalékuk pedig dízel autót tervez vásárolni, az amerikai, kínai és német autósok többsége az üzemanyag árak és a környezetszennyezés miatt aggódik leginkább a hagyományos járművekkel kapcsolatban. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!