PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto

Hónapokon belül beindulhat a Chery 1,25 GWh-s szilárdtest-akkumulátor gyártósora

elektromosautó-akkumulátor
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

A Chery kínai autógyártó egy gigawattórás léptékű gyártósort épít szilárdtest-akkumulátorok számára. Az Anhui Daily hírportál beszámolója szerint a következő generációs akkutechnológia eddigi második legnagyobb kapacitású gyártósorához a napokban érkeztek be a berendezések a wuhui gazdasági és technológiai fejlesztési övezetbe, Kína Anhuj tartományában, néhány hónapon belül pedig várhatóan a gyártás is elstartol.

Úgy tudni, hogy a projekt első szakaszában egy 100.000 négyzetméteres területen egy szilárdtest-akkumulátor kutatás-fejlesztési centrumot is felépítenek az összesen 1,25 GWh kapacitásúra tervezett gyártósor mellett.

Kezdetben a Chery akkumulátorának energiasűrűsége 280 Wh/kg felett lesz, ám még 2025-ben megjelenik a második generáció, amely már a 400 Wh-t is eléri kilogrammonként. Ezt aztán a 2027-ben forgalomba bocsátott harmadik nemzedék 500 Wh/kg fölé emeli.

Mint egy korábbi cikkünkben beszámoltunk róla, számos akkumulátorgyártó dolgozik szilárdtest-akkumulátor gyártókapacitásának bővítésén, s a jövő évre több olyan piaci szereplő is lehet világszerte, melyek elérik az 1 GWh-s mérföldkövet.

Szilárdtest-akkumulátorok: GWh-s gyártási kapacitás van kiépülőben

A Chery egyébként a napokban autóba is beszerelte fejlesztését, noha a Kantoni Autószalonon leleplezett elektromos kombi egyelőre csupán tanulmány formájában létezik. A 800V-os architektúrával felszerelt modell a Chery Fulwin modellszériájának egy új tagját vetíti előre. A vállalat elmondása szerint a szilárdtest-aksival akár az 1500 kilométert is elérheti az autó hatótávolsága – ez még az európai szabvány szerint is az ezres lélektani határ fölé rúg.

És hogy mikor láthatjuk ezt az utakon? Egy korábbi bejelentés szerint 2026-ban jelenik meg a vállalat első szilárdtest-akkumulátoros modellje.

Újabb villámgyorsan tölthető akkumulátort jelentettek be Kínában

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.