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 Bár a Volkswagen vezetése és az IG Metall szakszervezet már három tárgyalási körön vannak túl az autógyártó előtt álló költségmegtakarítás mikéntjéről, úgy néz ki, az álláspontok eddig nem sokat közeledtek. Sztrájk lesz. Nem jutottak dűlőre A Volkswagen Csoport tavaly még úgy látta, a 2023 őszén bejelentett 10 milliárd eurós megtakarítási programja elég lehet ahhoz, hogy 2026-ra sokkal versenyképesebbek legyenek, idén azonban év közben kiderült, hogy ennyi nem elég. Az eredeti tervek mellett, maga a fő márka további négymilliárdos megszorításra kényszerül, ehhez pedig már több kell, mint a beruházások elhalasztása, illetve a nyugdíjba vonulók pótlásának felfüggesztése. A vállalat a legfrissebb hírek szerint 2-3 németországi üzemének bezárására készülhet, fontos területek kerülhetnek át más országokba, olcsóbban üzemelő leányvállalatokhoz, de 10 százalékos bércsökkentésről és a bónuszok, jutalmak kifizetésének felfüggesztéséről is szó van. Az elmúlt hetekben folyamatosan tárgyaltak egymással a szakszervezet és a cég képviselői, előbbiek pedig egy alternatív javaslattal is előálltak. Eszerint támogatnának egy nagyjából 1,5 milliárdos programot, amennyiben az autógyártó kijelenti, hogy nem fog üzemeket bezárni. Ám úgy néz ki, ebbe a cég képviselői nem tudtak belemenni. Thomas Schäfer, a Volkswagen márkaigazgatója a napokban azt nyilatkozta, hogy a nap végén minden megoldási javaslatnak egyszerre kell csökkentenie a kihasználatlan gyártási kapacitást és a költségeket, mert nem lehet egy ragtapasszal elodázni, tovább görgetni a problémákat. A szakember azt is hozzátette, hogy már nem elég a korai nyugdíjazásokkal, illetve egy létszámstoppal, a felmondások szokásos mennyiségére alapozva végrehajtani a létszámleépítést. Ez túl sokáig tartana, 3-4 év alatt át kell alakítaniuk a céget. 64 százalékkal csökkent a Volkswagen Csoport nyeresége Schäfer szerint elkerülhetetlen a gyárak bezárása, amely nem csak autógyárakat, alkatrészgyárakat is jelenthet. A vezető szerint a megtakarítási program már eddig is 7,5 milliárd eurós kiadáscsökkentést eredményezett, de szükség van a további négymilliárdra is. Mint elmondta, a Volkswagen német üzemeinek bérköltsége duplája annak, amit a versenytársak, illetve a vállalat kelet- és dél-európai üzemei költenek az alkalmazottakra – áll az ANE összefoglalójában. Megszavazták A fenti nyilatkozat jól mutatja, mennyire távol állnak egymástól az álláspontok. Az IG Metall iparági szakszervezet ezért úgy döntött, nem várnak tovább és élnek a nyomásgyakorlás eszközével. A szervezet bérmegállapodásokért felelős testülete most egyhangúlag megszavazta a sztrájk megkezdését – december elején indulhat a munkabeszüntetés a német autógyártónál. A tárgyalások azonban nem szakadnak meg, a negyedik kör december 9-én kezdődik – írja az Automobilwoche. Egyre nagyobb a baj Wolfsburgban: szigorú megszorításokról tárgyal a Volkswagen Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!