Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
Bár a Volkswagen vezetése és az IG Metall szakszervezet már három tárgyalási körön vannak túl az autógyártó előtt álló költségmegtakarítás mikéntjéről, úgy néz ki, az álláspontok eddig nem sokat közeledtek. Sztrájk lesz.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 Nem jutottak dűlőre A Volkswagen Csoport tavaly még úgy látta, a 2023 őszén bejelentett 10 milliárd eurós megtakarítási programja elég lehet ahhoz, hogy 2026-ra sokkal versenyképesebbek legyenek, idén azonban év közben kiderült, hogy ennyi nem elég. Az eredeti tervek mellett, maga a fő márka további négymilliárdos megszorításra kényszerül, ehhez pedig már több kell, mint a beruházások elhalasztása, illetve a nyugdíjba vonulók pótlásának felfüggesztése. A vállalat a legfrissebb hírek szerint 2-3 németországi üzemének bezárására készülhet, fontos területek kerülhetnek át más országokba, olcsóbban üzemelő leányvállalatokhoz, de 10 százalékos bércsökkentésről és a bónuszok, jutalmak kifizetésének felfüggesztéséről is szó van. Az elmúlt hetekben folyamatosan tárgyaltak egymással a szakszervezet és a cég képviselői, előbbiek pedig egy alternatív javaslattal is előálltak. Eszerint támogatnának egy nagyjából 1,5 milliárdos programot, amennyiben az autógyártó kijelenti, hogy nem fog üzemeket bezárni. Ám úgy néz ki, ebbe a cég képviselői nem tudtak belemenni. Thomas Schäfer, a Volkswagen márkaigazgatója a napokban azt nyilatkozta, hogy a nap végén minden megoldási javaslatnak egyszerre kell csökkentenie a kihasználatlan gyártási kapacitást és a költségeket, mert nem lehet egy ragtapasszal elodázni, tovább görgetni a problémákat. A szakember azt is hozzátette, hogy már nem elég a korai nyugdíjazásokkal, illetve egy létszámstoppal, a felmondások szokásos mennyiségére alapozva végrehajtani a létszámleépítést. Ez túl sokáig tartana, 3-4 év alatt át kell alakítaniuk a céget. 64 százalékkal csökkent a Volkswagen Csoport nyeresége Schäfer szerint elkerülhetetlen a gyárak bezárása, amely nem csak autógyárakat, alkatrészgyárakat is jelenthet. A vezető szerint a megtakarítási program már eddig is 7,5 milliárd eurós kiadáscsökkentést eredményezett, de szükség van a további négymilliárdra is. Mint elmondta, a Volkswagen német üzemeinek bérköltsége duplája annak, amit a versenytársak, illetve a vállalat kelet- és dél-európai üzemei költenek az alkalmazottakra – áll az ANE összefoglalójában. Megszavazták A fenti nyilatkozat jól mutatja, mennyire távol állnak egymástól az álláspontok. Az IG Metall iparági szakszervezet ezért úgy döntött, nem várnak tovább és élnek a nyomásgyakorlás eszközével. A szervezet bérmegállapodásokért felelős testülete most egyhangúlag megszavazta a sztrájk megkezdését – december elején indulhat a munkabeszüntetés a német autógyártónál. A tárgyalások azonban nem szakadnak meg, a negyedik kör december 9-én kezdődik – írja az Automobilwoche. Egyre nagyobb a baj Wolfsburgban: szigorú megszorításokról tárgyal a Volkswagen Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!