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 64 százalékkal, 1,5 milliárd euróra csökkent a Volkswagen Csoport harmadik negyedéves adózott eredménye, és a többi mutató sem sokkal vidámabb. Nem hiába kezdett Oliver Blume hatalmas spórolásba. Piros számok A Volkswagen Csoport 2024 harmadik negyedévében 2,122 millió járművet adott el, ami 8 százalékkal marad el az előző év adataitól, az árbevétel pedig 367 millió euróval csökkent, de még így is 78 milliárd eurót tett ki.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 Ez önmagában még nem lenne tragikus, de a csoport működési eredménye 42 százalékkal 2,86 milliárdra, adózott nyeresége pedig 64 százalékkal 1,5 milliárdra csökkent. Bár az olcsóbb márkák nyereségessége is csökkent, de az igazi problémás divízió az Audi, ahol a működési eredmény alig 106 millió eurót tett ki a tavalyi 1,18 milliárd után (-90%). A Porsche sem örülhet a működési eredmény 45 százalékos csökkenésének. Regionálisan Kína a problémás terület, ahol az elmúlt három hónapban 15 százalékkal csökkentek az eladások, de Nyugat-Európa és a mi régiónk is csökkenő számokat mutatott. Ezt nem tudta kompenzálni az amerikai növekedés, így a harmadik negyedév mérlege -8 százalék lett a darabszámokban. (Az alábbi táblázat az ügyfeleknek átadott járművek darabszámát mutatja, ami némileg eltér a fenti, a kereskedőkhöz kiszállított példányok számától.) Regionális bontás Jul. – Sep. 2024 Jul. – Sep. 2023 Vált. (%) Jan. – Sep. 2024 Jan. – Sep. 2023 Vált. (%) Nyugat-Európa 743 600 799 300 -7,0 2 424 400 2 442 600 -0,7 Közép- és Kelet-Európa 117 000 121 500 -3,7 368 600 374 900 -1,7 Észak-Amerika 273 800 257 400 +6,4 769 000 716 100 +7,4 Dél-Amerika 163 800 144 400 +13,4 419 100 365 700 +14,6 Kína 711 500 837 200 -15,0 2 056 600 2 289 100 -10,2 Ázsia többi része 70 300 91 700 -23,4 214 800 262 700 -18,3 Közel-Kelet és Afrika 96 400 91 900 +4,9 271 700 264 300 +2,8 Összesen 2 176 300 2 343 300 -7,1 6 524 300 6 715 400 -2,8 A Volkswagen csoport 2024 első kilenc hónapjában 6,28 millió személyautót (-2,9%) és 245 ezer kishaszongépjárművet adott át vásárlóinak (-1,6%), a cég pedig ehhez globálisan 684 ezer főt alkalmazott. Márkánkénti bontás Jul. – Sep. 2024 Jul. – Sep. 2023 Vált. (%) Jan. – Sep. 2024 Jan. – Sep. 2023 Vált. (%) Brand Group Core 1 613 600 1 701 700 -5,2 4 801 500 4 818 800 -0,4 Volkswagen Passenger Cars 1 176 400 1 259 500 -6,6 3 396 800 3 484 200 -2,5 Škoda 222 700 210 000 +6,0 671 300 642 200 +4,5 SEAT/CUPRA 124 700 130 400 -4,4 422 100 391 800 +7,7 Volkswagen Commercial Vehicles 89 800 101 800 -11,8 311 300 300 500 +3,6 Brand Group Progressive 407 400 484 900 -16,0 1 251 400 1 404 400 -10,9 Audi 402 600 479 500 -16,0 1 235 600 1 386 600 -10,9 Bentley 1 900 3 000 -35,6 7 400 10 100 -26,6 Lamborghini 2 900 2 400 +18,7 8 400 7 700 +8,6 Brand Group Sport Luxury 70 100 75 400 -7,0 226 000 242 700 -6,9 Porsche 70 100 75 400 -7,0 226 000 242 700 -6,9 Brand Group Trucks / TRATON 85 300 81 400 +4,8 245 400 249 500 -1,6 MAN 19 800 28 000 -29,4 68 900 84 000 -18,0 Volkswagen Truck & Bus 12 400 9 600 +28,4 35 700 29 700 +20,5 Scania 21 700 21 400 +1,6 74 000 67 700 +9,3 International 31 500 22 400 +40,5 66 800 68 200 -2,1 Volkswagen Group (összesen) 2 176 300 2 343 300 -7,1 6 524 300 6 715 400 -2,8 A vállalat 237 milliárd euró árbevétel (+1%) 12,9 milliárd működési eredményt ért el az év első kilenc hónapjában (-20%), adózás utáni eredménye pedig 8,9 milliárdra csökkent (-31%). A pénzügyi eredményt a cég beszámolója szerint az átszervezés költségei és a magasabb fix költségek terhelték, de nem teljesítettek jól a kínai leányvállalatok sem, ahol 37 százalékkal csökkent a működési eredmény. A CARIAD szoftverfejlesztő leányvállalat működése 2,1 milliárd, a PowerCo akkugyártó részlegé 400 millió euró veszteséget termelt. Villanyautók A Volkswagen Csoport az idei harmadik negyedévben 189 ezer villanyautót szállított le ügyfeleinek, ami 9,8 százalékos visszaesés. Az év egészére nézve a mérleg -4,7 százalék, azaz 507 ezer autó. BEV kiszállítások / regionális bontás Jul. – Sep. 2024 Jul. – Sep. 2023 Vált. (%) Jan. – Sep. 2024 Jan. – Sep. 2023 Vált. (%) Európa 109 200 124 000 -11,9 293 300 341 100 -14,0 USA 11 900 20 500 -41,7 37 100 50 300 -26,2 Kína 57 500 54 700 +5,2 148 100 117 100 +26,5 A világ többi része 10 700 10 800 -0,7 28 100 23 100 +21,4 Összesen 189 400 209 900 -9,8 506 500 531 500 -4,7 Az egyes márkák bontásában a kishaszongépjárművek mellett különösen az Audi (-17%) és a Porsche (-25%) visszaesése szembetűnő az elmúlt három hónapban, de a cég sokat vár a Q6 e-tron és Macan EV modellektől. BEV kiszállítások / márkánkénti bontás Jul. – Sep. 2024 Jul. – Sep. 2023 Vált. (%) Jan. – Sep. 2024 Jan. – Sep. 2023 Vált. (%) Brand Group Core 142 300 152 100 -6,5 373 200 379 400 -1,6 Volkswagen Passenger Cars 102 700 108 200 -5,1 271 200 273 000 -0,7 Škoda 21 300 23 100 -7,8 50 800 54 400 -6,7 SEAT/CUPRA 12 900 13 500 -4,4 31 200 32 300 -3,7 Volkswagen Commercial Vehicles 5 400 7 300 -26,3 20 000 19 600 +2,2 Brand Group Progressive 39 100 47 400 -17,4 115 800 123 000 -5,9 Audi 39 100 47 400 -17,4 115 800 123 000 -5,9 Bentley – – – – – – Lamborghini – – – – – – Brand Group Sport Luxury 7 400 9 900 -25,0 16 400 27 900 -41,0 Porsche 7 400 9 900 -25,0 16 400 27 900 -41,0 Brand Group Trucks / TRATON 500 500 -1,3 1 100 1 200 -4,4 MAN 150 280 -46,7 380 670 -43,0 Volkswagen Truck & Bus 10 10 +180,0 100 40 +139,0 Scania 80 40 +81,8 190 190 +0,0 International 290 210 +37,0 460 280 +65,1 Volkswagen Group (összesen) 189 400 209 900 -9,8 506 500 531 500 -4,7 A legnépszerűbb elektromos modellek az elmúlt kilenc hónapban az ID.4/5 modellcsalád, az ID.3 és a Q4 e-tron voltak, ezeket az Enyaq, a Born és az ID.7 követték. A villanyautók részesedése a márka eladásaiból továbbra is mindössze 9 százalékot tesz ki. Megszületett a végső döntés az Audi brüsszeli gyárának ügyében Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!