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 Újabb fontos európai útvonalon, a spanyolországi Barcelona és a franciaországi Lyon között építette ki az elektromos teherszállításhoz szükséges töltőállomásokat a hollandiai székhelyű Milence. A Daimler Truck, a Traton Group és a Volvo Group által életre hívott töltőhálózat üzemeltető a két város közötti közel 700 km-s szakaszon három helyen alakított ki olyan 4-8 állásos töltőállomásokat, ahova nyergesvontatóval is könnyen be lehet állni. Ezeken az állomásokon egyelőre 3-4 darab egyenként 400 kW-os töltőoszlop biztosítja a töltési szolgáltatást. Milence Perpignan Ez az útvonal nem csak Európa egyik legforgalmasabb kikötője és legnagyobb kereskedelmi központja között teremti meg a tiszta üzemű teherszállítást, de a köztes szakaszokon, sőt Marseilles felé is megnyitja az utat az elektromos teherautóknak. Barcelona és Lyon között napi szinten több ezer teherautó közlekedik, ennek a forgalomnak az elektromosítása egy óriási lépés lehet a teherforgalom zöldítésében. Milence Béziers Az útvonal mentén az első állomást a Spanyol határhoz közel francia oldalon Perpignanban alakították ki három CCS csatlakozós, 400 kW-os töltő telepítésével. Az alig 100 km-re lévő Béziersben négy parkolóhelyhez négy darab CCS csatlakozós, 400 kW-os töltőoszlopot telepítettek. Ez az állomás kulcsfontosságú a Marseilles elérésében és a Spanyolország és Olaszország közötti forgalom szempontjából is. A harmadik állomást Lyontól 160 km-re délre, Malataverne mellett alakították ki, ami a Lyon és Marseilles közötti útvonalon is kulcsfontosságú. Itt nyolc parkolóhelyen egyelőre négy darab 400 kW-os, CCS csatlakozós töltő üzemel. Milence Malataverne A biztonságos helyszíneken a sofőrök is megtalálják a pihenéshez és felfrissüléshez szükséges szolgáltatásokat, és ha megnő a forgalom, akkor a Milence is fogja tudni bővíteni a töltési lehetőségeket. A Milence hálózatában a töltők más szolgáltatók töltőkártyáival is indíthatóak. A cél, hogy a szolgáltatást minden fuvarozó igénybe tudja venni függetlenül attól, hogy milyen teherautót vásárolt. A töltés bankkártyával is indítható, a töltés díja ilyenkor nettó 0,399 euro/kWh. Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!