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 Elon Musk március 20-án utalt először arra, hogy sikerült a cégnek megoldania a katódgyártás problémáját, de akkor még nem nevezte nevén az áttörést. Most Michael Guilfoy, a Tesla akkugyártásának vezetője erősítette meg a hírt egy LinkedIn bejegyzésben. Szárazon A Tesla száraz elektródás akkumulátorait még a 2020-as Akku Napon jelentették be, ám tavaly év végéig csak félig sikerült megoldania a vállalatnak a nagy mennyiségű sorozatgyártás technikai nehézségeit. Az anód oldalán már 2022 áprilisa óta működött a technológia, a Cybertruck megjelenéséig gyártottak is ilyen új, 4680-as cellákkal szerelt Model Y-t Texasban, majd a pickup már ezzel a második generációval indult útra 2023 végén. De a katód kemény összetevői rendre tönkretették a gyártósorokat, túl alacsony volt a kihozatal és költséges volt a gyártás. A fejlesztési problémák állítólag közrejátszottak abban, hogy Drew Baglinónak, a cég hajtásláncokért és akkumulátorokért felelős alelnökének távoznia kellett tavaly. A korábbi hírek szerint Musk 2024 végéig adott haladékot a csapatnak, hogy találja meg a megoldást, és Baglino távozása után a mérnökök egy olyan új irányba indultak el, amelyért már korábban is lobbiztak házon belül. Úgy néz ki, bejött a számításuk. A texasi üzem egyik cellagyártó sora. Michael Guilfoy nemrég egy LinkedIn bejegyzésben erősítette meg, hogy elérték a kitűzött célt, és most már a saját 4680-as akkucellájuk a legolcsóbb cella a Tesla portfóliójában, azaz kevesebbe kerül a gyártása, mint amennyiért a hagyományos aksikat veszik a beszállítóiktól. Gyanítjuk, hogy itt az NMC kémiás cellákra gondol, hiszen 4680-asból – egyelőre – LFP nem készül. Guilfoy azt is hozzátette, hogy több jelentős mérföldkőre számít még idén köszönhetően a száraz elektródával készülő cellájuk tömegtermelésének és tovább faragnak még a költségekből is. A bejegyzés érdekessége, hogy Baglino is gratulált a csapatnak egy kommentben és a beszélgetésből úgy tűnik, a felek között nincs harag, elismerték és méltatták egymás érdemeit. A száraz elektródás technológia előnye, hogy nincs szükség mérgező NMP oldószerre, illetve egy nagyságrenddel kevesebb a gyártás hely-, energia- és vízigénye, mint a hagyományos akkucelláknál. Főleg ezek miatt, az ilyen technológiával készülő akkumulátorok gyártása potenciálisan jelentősen olcsóbb is. A Tesla akkugyártási terveiről szivárgó pletykákról tavaly novemberben írtunk: Új akkumulátorokkal készül a Tesla Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!