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 Hakan Samuelsson április elsején vette át, vagy inkább vette vissza vezérigazgatói pozícióját a Volvo élén, miután Jim Rowan váratlanul lemondott (vagy lemondatták). Most kiderült, mit helyez a következő időszak fókuszába a régi-új vezér. Három pont Samuelsson mindenekelőtt leszögezte, hogy a Volvo továbbra is a teljes elektromos átállásra koncentrál, ami talán nem meglepő, hiszen pont ő volt az, aki tízéves vezetői pályafutása alatt megkezdte ennek előkészületeit és versenytársaknál gyorsabb váltásra sarkallta a céget. Håkan Samuelsson, CEO Volvo Cars. Az is igaz ugyanakkor, hogy Samuelsson már évekkel ezelőtt úgy látta, fontos a plug-in hibridek gyártása, mert a piac és a fogyasztók lassabban váltanak, mint azt számolták. Az eredmények őt igazolják, az XC60 ugyanis a kontinens legnépszerűbb PHEV modellje volt tavaly és az év első két hónapjában is vezeti a listát. Az elektromos stratégia részeként egyébként gőzerővel folyik az EX30 európai gyártásának előkészítése, ami még az idei év második felében el is rajtol. Az Automotive News Europe információ szerint, addig is a vállalat benyeli az EU büntetővámjának költségeit és nem hárítja át azt a fogyasztókra. Második pontként a szorosabb Geely együttműködést tűzte ki céljául a 74 éves szakember. A svéd gyártó már több mint 15 éve a kínai konszern tulajdona, a szakzsargonnal a szinergiák növelésének nevezett célkitűzés pedig valószínűleg a fejlesztési költségek csökkentését és a kettőződések, a párhuzamos munka felszámolását jelentheti. A harmadik pont is kapcsolódik ehhez, Samuelsson ugyanis általános költségcsökkentést akar végrehajtani a svéd autógyártónál. A lapnak egy név nélkül nyilatkozó Volvo vezető azt is megerősítette, hogy ezek a pontok nem jelentenek radikális irányváltását, jó úton haladt eddig is a cég. Mint kiderült, Samuelsson két évre írt alá és ezalatt a vállalat megkezdi a következő CEO kiválasztását, akivel hosszú távon terveznek. Váratlan vezércsere a Volvo élén Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!