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 A Villanyautósok.hu szerkesztősége a héten a sanghaji autókiállítás helyszínén van és folyamatosan beszámol a frissen bejelentett újdonságokról, érdekességekről. Kövesd híradásainkat! A Sanghaji Autószalonon ünnepelte világpremierjét az új Lexus ES, és ezzel együtt a modell legelső tisztán elektromos változata. A Lexus ES 1989-ben kezdte piaci pályafutását, azóta is a márka egyik kulcsmodelljének számít, és több mint 80 országban forgalmazzák. A vadonatúj, nyolcadik generáció a márka villamosítási stratégiájának egyik úttörője lesz. Az úgynevezett Experience Elegance and Electrified Sedan dizájnkoncepció jegyében készült modell célja, hogy minden vezetési helyzetben kifinomult élményt nyújtson, fokozva a kényelmet és a csendet. A modell HEV és BEV hajtáslánccal is elérhetővé válik, igazodva a különféle mobilitási igényekhez. A formaterv az LF-ZC tanulmányautó inspirációját követi, új irányt mutatva a Lexus dizájnnyelvében. A letisztult, elegáns külső és a harmonikus arányok egyszerre utalnak a sportos, dinamikus vezetési élményre, valamint a járműben uralkodó prémium minőségre és komfortra. A belső tér két világelső újdonságot mutat be: a Responsive Hidden Switches technológiát, mely a fizikai kezelőszerveket szinte láthatatlanul integrálja, valamint a Sensory Concierge rendszert, amely személyre szabott érzékszervi élményt nyújt az utasoknak a megvilágításon, klímán, és az illatokon keresztül. Az utastér főbb elemei közé tartozik a panorámatető állítható sötétítési funkcióval és úgynevezett Low-E üveggel, amely hőszigetelő, és kiszűri a UV-sugarak 99%-át. A műszerfalon egy 12,3 colos központi kijelzőn érhető el az infotainment rendszer. Forrás: Lexus A modell számottevően megnőtt az előző generációhoz képest. Hosszában 165 mm-t, szélességében 55 mm-t, magasságban 110-115 mm-t (régiótól és specifikációtól függően), tengelytávban pedig 80 mm-t nyúlt az autó. Az új dimenziók így 5140 mm x 1920 mm x 1555/1560 (HEV / BEV hajtás) x 2950 mm lettek. A Lexus ES tisztán elektromos változata kétféle konfigurációban jelenik meg az újonnan fejlesztett TNGA (GA-K) platformon: a 350e elsőkerék-hajtású, 165 kW teljesítményű, 8,9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és körülbelül 685 km a hatótávolsága a kínai CLTC szabvány szerint. Az 500e ezzel szemben összkerékhajtású, két motorjának együttes teljesítménye 252 kW, 5,9 másodperc alatt futja a 0-100 km/h-s sprintet, és mintegy 610 km a hatótávja. Mindkét típust körülbelül 30 perc alatt lehet egy 150 kW-os töltőállomáson, 25°C-os hőmérséklet mellett 10%-ról 80%-ra tölteni. Az ES egyike annak a három új tisztán elektromos Lexus modellnek, melyek 2026 márciusáig debütálnak, és kulcsszerepet játszanak a márka teljes megújulásában, amelyet a 2025-ös Japan Mobility Show alkalmával fog részletesebben bemutatni a gyártó. Az új ES forgalmazása 2026-ban indul, és mivel globális modellnek szánja a Lexus, Európában is megjelenik. Az értékesítés jövő év tavaszán kezdődik. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!