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 2016 után az idei évtől ismét lesz Volvo XC70, mégpedig egy olyan plug-in hibrid formájában, ami a szokásosnál jóval nagyobb tisztán elektromos hatótávval bír. Egyelőre csak Kínában lesz kapható, de megfontolják a többi piacra történő bevezetést is. Megnövelt hatótáv A plug-in hibrid hajtáslánc továbbra is 8 százalék alatti részesedéssel rendelkezik Európában, de Kínában egyre nagyobb népszerűségnek örvend és az eladások negyedét teszi ki. Talán éppen ezért nem is véletlen, hogy még az idei évben Kínában kezdi meg az új XC70 forgalmazását a Volvo. A típus két tekintetben is érdekes modell lehet. Volvo XC70 Az egyik maga a név, amely 2003-ban mutatkozott be, de 2016 óta hiányzott a gyártó kelléktárából, de most visszatért a csúcs, 90-es széria alá. A másik a technológia, ugyanis az autó abba a speciális PHEV csoportba tartozik majd, amely a szokványosnál jóval nagyobb akkuval és tisztán elektromos hatótávval próbál vásárlókat szerezni magának. Az XC70 ugyanis egy úgynevezett megnövelt hatótávú PHEV lesz, amely – a kínai CLTC szabvány szerinti – 200 kilométeres tisztán elektromos üzemmóddal rendelkezik majd. A cég régi-új CEO-ja Hakan Samuelsson úgy gondolja, hogy ez a technológia egy jó lépcsőfok lehet a tisztán elektromos modellek felé a vásárlók egy rétegének. Ez lesz az első Volvo a Geely-vel közösen kifejlesztett SMA platformon és része a cég regionalizációs stratégiájának, amelynek keretében elsősorban az egyes régiókon belül gyártanak az adott terület számára, ami lehetővé teszi, hogy a kínálatot az adott régióra tudják szabni – mondta Samuelsson. Persze – tesszük mi hozzá – ez a stratégia az egyre feszültebb és kiszámíthatatlanabb gazdasági és vámháborúk által hátrahagyott aknamezőkön navigálásban is segítheti a céget. Volvo XC70 A gyártás helyszínét egyelőre nem jelentették be, de a CEO kommentjei alapján Kína tűnik befutónak – igaz, ez megnehezítené az európai bevezetést, így Dél-Korea is esélyes lehet. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!