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 A CLA nem csak hatótávjával, töltési teljesítményével is kiemelkedik a Mercedes eddigi elektromos modelljei közül. A 800 voltos rendszernek köszönhetően az autó 320 kW-os maximális töltési teljesítményre képes, így a 10-80%-os tartományban 22 perc alatt visszatölthető az akku. A 800 voltos töltőkkel kevésbé jól ellátott régiókban azonban bajba kerülhet az autós. A Wards Auto egy érdekes megjegyzést szúrt ki a CLA konfigurátorában a minap: „Please note that charging at 400V charging stations is not possible, and for this reason, they are not shown in the navigation system”, azaz a töltés 400 voltos töltőállomásokon nem lehetséges, ezért azok nem jelennek meg a navigációs rendszerben. A CCS csatlakozó 500 amperes áramerősség limitje miatt a legtöbb autóban eddig használt 400 voltos akkumulátorokat maximum 200 kilowatt (400 volt szorozva 500 amperrel) teljesítménnyel lehet tölteni. Ennél nagyobb töltési teljesítményhez növelni kell az akkupakk feszültségét. Az első 800 voltos autó a Porsche Taycan volt, amelynél a régebbi, 400 voltos töltőkkel való kompatibilitást az akkupakk „megfelezésével” oldották meg, így töltésnél úgy viselkedik, mintha két darab 400 voltos akkupakkot töltene a töltő. először egy 50 kW-os (opcionálisan 150 kW-os), majd a facelift után alapáron 150 kW-os DC/DC konverter (HV-Booster) biztosította (hasonlóan a Hyundai-Kia megoldásához). A PPE platformos modellek (pl. Macan) az akkupakk „megfelezésével” oldják meg a 400 V-os töltést, így töltésnél úgy viselkedik, mintha két darab 400 voltos akkupakkot töltene a töltő. A Hyundai-Kia egy másik megoldást alkalmaz a 400 voltos töltés fenntartására az e-GMP platformra épülő 800 voltos modelleknél: egy DC-DC konverterrel oldják meg, hogy az autó 800 volt körüli feszültséget kapjon, miközben a töltő 400 voltot biztosít. Utóbbi megoldás előnye (a Porsche felezéséhez viszonyítva), hogy a kisebb teljesítményű töltőkön a teljes tartományban fix, akár kicsivel 400 volt feletti feszültségen, az oszlop maximális teljesítményével tölthető az autó, hátránya, hogy a DC-DC konverternek van egy 100 kW körüli maximuma, így 400 voltos töltőről ennél nagyobb teljesítménnyel nem tud tölteni az autó. A jelek szerint a Mercedes a CLA tervezésekor egyik megoldást sem alkalmazta, úgy gondolták, megfelelő már a 800 voltos töltőhálózat ahhoz, hogy a régebbi, 400 voltos töltőkre ne legyen szüksége az autósoknak. Németországban vagy egyéb töltőkkel jól ellátott régiókban ez bizonyára így is van, Magyarországon vagy egyéb elmaradottabb régiókban azonban nagyon kellemetlenül érintheti az autósokat, ha ott állnak a környék egyetlen DC töltője előtt lemerült akkumulátorral, de azt technikai korlátok miatt nem tudják használni. Ilyen szituációban sem kell persze trélert hívni, a régebbi töltők többnyire rendelkeznek AC töltési lehetőséggel is, a CLA alap fedélzeti töltője azonban csak 11 kW teljesítményre képes, így az akár 22 perces DC töltés helyett több órás töltésre lehet szükség, igaz, ilyenkor nem feltétlenül kell teletölteni az akkumulátort, elég csupán annyira, hogy a legközelebbi 800 voltos töltőt el tudjuk érni. A Mercedes magyar (és német) honlapján nem találtunk hasonló megjegyzést, de a fenti állítás biztosan nem légből kapott, ugyanis az Egyesült Királyságbeli weboldalon feltüntették, hogy a CLA nem tölthető 400 voltos töltővel. Megkérdeztük a Mercedes magyarországi képviseletét, hogy a hiányosság csak egyes piacokra érvényes, vagy globális, amint választ kapunk, frissítjük a cikket. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!