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 A Volkswagen az új MEB platformjával 2020-tól elektromos járművek gyártását tervezi. Nemrég azt is bejelentették, hogy a Braunschweigben található gyárukban évente megközelítőleg 500.000 EV akkumulátort fognak gyártani. Herbert Diess, a VW márka vezérigazgatója tegnapi bejelentésében elmondta: „A Volkswagen márka minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy Németország jövőbeli elektromos autóit fejlessze és gyártsa. Az akkumulátor rendszer az értéklánc egyik elemi része, és ezt a fontos technológiát egész Európa számára Braunschweigben összpontosítják.” A hónap elején a cég szerződést ajánlott Matthew Rennának, a Tesla Model S és Model X programok vezetőjének, hogy vezesse a MEB vonal fejlesztését, amit Renna el is fogadott. Renna 2013-óta volt a Tesla alkalmazottja. Kezdetben mint villamosmérnök, majd 2015-től a Model 3 projektmenedzsere, 2016-tól pedig a Model S és Model X projektmenedzsere volt. Jelenleg Braunschweigben egy olyan hálózat telepítése van folyamatban, amely támogatja a MEB sorozatgyártását. A Volkswagen igazgatótanács tagja, Thomas Schmall hozzátette: „A braunschweigi telephely az elmúlt években kiterjedt know-how-t hozott létre az akkumulátorrendszerek fejlesztése és gyártása terén. Az Otto Joos körüli csapat már sikeresen helyezett MQB (Modularer Querbaukasten – Moduláris kereszt(motoros) építőkészlet – szerk.) modelleket sorozatokba. A moduláris E-meghajtórendszerrel ez a Volkswagen elektormobilitási stratégiájának a mozgatórugójává vált.” Ezek a moduláris E-meghajtó rendszerek a MEB platform számára támogatják a VW által 2020-tól kezdődően piacra kerülő ID néven ismert elektromos járművek sorozatát . Braunschweig a Volkswagen legrégebbi üzeme. Története egészen 1938-ig nyúlik vissza, és mostantól az akkumulátor modulokra és csomagokra fognak összpontosítani. Xavér Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!