A Volkswagen az új MEB platformjával 2020-tól elektromos járművek gyártását tervezi. Nemrég azt is bejelentették, hogy a Braunschweigben található gyárukban évente megközelítőleg 500.000 EV akkumulátort fognak gyártani. Herbert Diess, a VW márka vezérigazgatója tegnapi bejelentésében elmondta: „A Volkswagen márka minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy Németország jövőbeli elektromos autóit fejlessze és gyártsa. Az akkumulátor rendszer az értéklánc egyik elemi része, és ezt a fontos technológiát egész Európa számára Braunschweigben összpontosítják.” A hónap elején a cég szerződést ajánlott Matthew Rennának, a Tesla Model S és Model X programok vezetőjének, hogy vezesse a MEB vonal fejlesztését, amit Renna el is fogadott. Renna 2013-óta volt a Tesla alkalmazottja. Kezdetben mint villamosmérnök, majd 2015-től a Model 3 projektmenedzsere, 2016-tól pedig a Model S és Model X projektmenedzsere volt. Jelenleg Braunschweigben egy olyan hálózat telepítése van folyamatban, amely támogatja a MEB sorozatgyártását. A Volkswagen igazgatótanács tagja, Thomas Schmall hozzátette: „A braunschweigi telephely az elmúlt években kiterjedt know-how-t hozott létre az akkumulátorrendszerek fejlesztése és gyártása terén. Az Otto Joos körüli csapat már sikeresen helyezett MQB (Modularer Querbaukasten – Moduláris kereszt(motoros) építőkészlet – szerk.) modelleket sorozatokba. A moduláris E-meghajtórendszerrel ez a Volkswagen elektormobilitási stratégiájának a mozgatórugójává vált.” Ezek a moduláris E-meghajtó rendszerek a MEB platform számára támogatják a VW által 2020-tól kezdődően piacra kerülő ID néven ismert elektromos járművek sorozatát . Braunschweig a Volkswagen legrégebbi üzeme. Története egészen 1938-ig nyúlik vissza, és mostantól az akkumulátor modulokra és csomagokra fognak összpontosítani. Xavér Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!