Jövőre indul a Volkswagen I.D. gyártása

Mint a tegnapi cikkünkből is kiderült, a Volkswagen az elektromos autók egy egész sorozatát kívánja elindítani az I.D. típusjelzés alatt, melyek közül néhány kizárólag a kínai és amerikai piacon lesz kapható, a többi viszont Európában is elérhető lesz. A széria legelső tagja, egyben a gyártó első, kifejezetten az elektromos meghajtással rendelkező autók számára tervezett MEB padlólemezre épülő autója az ötajtós I.D. lesz. A kocsi gyártásának kezdetéig mindössze 100 hetet kell várnunk, azaz 2019 novemberében már elindulhat az összeszerelés, 2020-ban pedig az értékesítés is megkezdődhet.

Az I.D.-vel nem más a gyártó szándéka, minthogy a tömegek számára elérhetővé és kívánatossá tegye a villanyautózást, éppen ezért állítása szerint a gépkocsi ára is „vonzó” lesz. A 2016-ban bemutatott koncepció alapján egy 168 lóerős villanymotorral ellátott kisautóra számíthatunk, ami 400 és 600 kilométer közötti hatótávot ígér, tehát jócskán túlszárnyalja majd a jelenlegi e-Golf NEDC szerinti 300 kilométeres értékét. Az I.D. hátsókerék-meghajtással érkezik, a motor hátulra kerülésével pedig a gyártónak sikerült annyi helyet felszabadítania az autó elejéről, ami egy 9,9 méteres fordulókört eredményez a kocsinak, jelentősen megkönnyítve a városi közlekedést. Ennek megfelelően a végsebesség is 160 km/h-ra lesz korlátozva, 0-ról 100-ra pedig 8 másodperc alatt gyorsul.

A Volkswagen a 2025 előtti modelljeibe nem vezeti be a teljesen önvezető funkciót, azonban annak korai nyomai már az I.D.-ben is felismerhetőek lesznek vezetéstámogató rendszerek formájában. A koncepció bemutatóján a LED lámpák is fontos szerephez jutottak, így például az elülső fényszórók az emberi szem mintájára lettek megtervezve. Amikor az autó használaton kívül van, a lámpák azt az érzetet keltik, mintha a szemei csukva lennének, indításkor pedig a szem kinyitására emlékeztető fényjáték jelenik meg, miközben a VW emblémák fehéren világítanak, és az autó karosszériájának egyes részei is kék megvilágítást kapnak. A különböző vezetési stílusok használatakor is másképp ragyognak a LED-ek, töltés során pedig pulzálni kezdenek. Hogy mindez a gyártási formában is meg fog-e maradni, vagy csak a látványos produkció kellékei voltak a két évvel ezelőtti Párizsi Autószalonon, azt egyelőre nem tudjuk.

Az I.D megjelenését nem sokkal az I.D. Crozz követi majd, amely már a crossover szegmensben próbál utat törni Európában és Kínában, valamint 2022 környékén az I.D. Buzz kisbusz is légszennyezés nélkül gurulhat végig az utakon. A Volkswagen többi villanyautóját illetően pedig továbbra is türelmesen várjuk a hivatalos megerősítést.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.