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
auto
2024. 07. 27. szombat

Mint a tegnapi cikkünkből is kiderült, a Volkswagen az elektromos autók egy egész sorozatát kívánja elindítani az I.D. típusjelzés alatt, melyek közül néhány kizárólag a kínai és amerikai piacon lesz kapható, a többi viszont Európában is elérhető lesz. A széria legelső tagja, egyben a gyártó első, kifejezetten az elektromos meghajtással rendelkező autók számára tervezett MEB padlólemezre épülő autója az ötajtós I.D. lesz. A kocsi gyártásának kezdetéig mindössze 100 hetet kell várnunk, azaz 2019 novemberében már elindulhat az összeszerelés, 2020-ban pedig az értékesítés is megkezdődhet.

Az I.D.-vel nem más a gyártó szándéka, minthogy a tömegek számára elérhetővé és kívánatossá tegye a villanyautózást, éppen ezért állítása szerint a gépkocsi ára is „vonzó” lesz. A 2016-ban bemutatott koncepció alapján egy 168 lóerős villanymotorral ellátott kisautóra számíthatunk, ami 400 és 600 kilométer közötti hatótávot ígér, tehát jócskán túlszárnyalja majd a jelenlegi e-Golf NEDC szerinti 300 kilométeres értékét. Az I.D. hátsókerék-meghajtással érkezik, a motor hátulra kerülésével pedig a gyártónak sikerült annyi helyet felszabadítania az autó elejéről, ami egy 9,9 méteres fordulókört eredményez a kocsinak, jelentősen megkönnyítve a városi közlekedést. Ennek megfelelően a végsebesség is 160 km/h-ra lesz korlátozva, 0-ról 100-ra pedig 8 másodperc alatt gyorsul.

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

A Volkswagen a 2025 előtti modelljeibe nem vezeti be a teljesen önvezető funkciót, azonban annak korai nyomai már az I.D.-ben is felismerhetőek lesznek vezetéstámogató rendszerek formájában. A koncepció bemutatóján a LED lámpák is fontos szerephez jutottak, így például az elülső fényszórók az emberi szem mintájára lettek megtervezve. Amikor az autó használaton kívül van, a lámpák azt az érzetet keltik, mintha a szemei csukva lennének, indításkor pedig a szem kinyitására emlékeztető fényjáték jelenik meg, miközben a VW emblémák fehéren világítanak, és az autó karosszériájának egyes részei is kék megvilágítást kapnak. A különböző vezetési stílusok használatakor is másképp ragyognak a LED-ek, töltés során pedig pulzálni kezdenek. Hogy mindez a gyártási formában is meg fog-e maradni, vagy csak a látványos produkció kellékei voltak a két évvel ezelőtti Párizsi Autószalonon, azt egyelőre nem tudjuk.

Az I.D megjelenését nem sokkal az I.D. Crozz követi majd, amely már a crossover szegmensben próbál utat törni Európában és Kínában, valamint 2022 környékén az I.D. Buzz kisbusz is légszennyezés nélkül gurulhat végig az utakon. A Volkswagen többi villanyautóját illetően pedig továbbra is türelmesen várjuk a hivatalos megerősítést.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.