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
auto

Nem lesz egységes az Ionity ultragyors hálózata

elektromosautó-töltés

Ahogy arról már korábban beszámoltunk, jól halad a BMW, a Mercedes, a Ford és a Volkswagen közös projektje az Ionity, amelynek célja, hogy 400 új ultragyors (350 kW) töltőállomást helyezzenek el Európa-szerte. Az első ilyen állomás alig néhány hete áprilisban nyílt a németországi A61-es autópályán, de már itt is a következő, amin ráadásul némi változás is felfedezhető.

Úgy tűnik, hogy az Ionity a  VW Electrify America-hoz hashasonlóan több különböző beszállítótól (Electrify America esetén: ABB, BTC Power, Efacec és Signet) is vásárol töltőállomásokat, csökkentve a kiszolgáltatottságot, növelve az üzembiztonságot.. Az első képen a múltkor átadott német töltőállomás látható, míg a következőn az épülő svájci:

Ionity Németországban

Ionity Svájcban Forrás: electrek.co

Az előzőtől eltérő kinézetű töltőkkel szerelt új állomást egy lelkes fórumozó szúrta ki aLucerne és Sursee között található rothenburgi Lucerne Rest Stop A2-ben. Bár a készülékek egyértelműen más gyártótól származnak, természetesen továbbra is a CCS csatlakozó található rajtuk.

Az Ionity a teljes hálózatot 2020 végéig tervezi befejezni, de az első 20 állomáson még tavaly elkezdtek dolgozni, és idén év végéig 100-at szeretnének beüzemelni. Mindegyik töltőállomásuk ultragyors lesz, azaz képes akár 350 kW-tal is tölteni, de jelenleg nincsen olyan elektromos autó, ami ezt ki tudná használni.

Ionity Svájcban Forrás: electrek.co

A cég töltőállomásokat akar elhelyezni Nagy Britanniában, Írországban, Franciaországban, Hollandiában, Belgiumban, Németországban, Ausztriában, Dániában, Svédországban, Norvégiában, Lengyelországban, Észtországban, Lettországban, Litvániában, Csehországban, Szlovákiában, Szlovéniában és Magyarországon is.

Juhász Anita