Ahogy arról már korábban beszámoltunk, jól halad a BMW, a Mercedes, a Ford és a Volkswagen közös projektje az Ionity, amelynek célja, hogy 400 új ultragyors (350 kW) töltőállomást helyezzenek el Európa-szerte. Az első ilyen állomás alig néhány hete áprilisban nyílt a németországi A61-es autópályán, de már itt is a következő, amin ráadásul némi változás is felfedezhető. Úgy tűnik, hogy az Ionity a VW Electrify America-hoz hashasonlóan több különböző beszállítótól (Electrify America esetén: ABB, BTC Power, Efacec és Signet) is vásárol töltőállomásokat, csökkentve a kiszolgáltatottságot, növelve az üzembiztonságot.. Az első képen a múltkor átadott német töltőállomás látható, míg a következőn az épülő svájci: Ionity Németországban Ionity Svájcban Forrás: electrek.co Az előzőtől eltérő kinézetű töltőkkel szerelt új állomást egy lelkes fórumozó szúrta ki aLucerne és Sursee között található rothenburgi Lucerne Rest Stop A2-ben. Bár a készülékek egyértelműen más gyártótól származnak, természetesen továbbra is a CCS csatlakozó található rajtuk. Az Ionity a teljes hálózatot 2020 végéig tervezi befejezni, de az első 20 állomáson még tavaly elkezdtek dolgozni, és idén év végéig 100-at szeretnének beüzemelni. Mindegyik töltőállomásuk ultragyors lesz, azaz képes akár 350 kW-tal is tölteni, de jelenleg nincsen olyan elektromos autó, ami ezt ki tudná használni. Ionity Svájcban Forrás: electrek.co A cég töltőállomásokat akar elhelyezni Nagy Britanniában, Írországban, Franciaországban, Hollandiában, Belgiumban, Németországban, Ausztriában, Dániában, Svédországban, Norvégiában, Lengyelországban, Észtországban, Lettországban, Litvániában, Csehországban, Szlovákiában, Szlovéniában és Magyarországon is. Juhász Anita Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!