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 Az megvan, hogy Elon Musk mostanában a fremonti Tesla gyárban alszik? Nem, nem a cég csődje miatt vitték el a házát, mindössze csak arról van szó, hogy, mint a CBS riporterével megosztotta, személyesen akarja felügyelni a Model 3 gyártásának felpörgetését és nincs ideje olyan hétköznapi dolgokra, mint éjjel hazamenni, lefürödni, majd a legendás kaliforniai dugók egyikében reggel visszavánszorogni a gyárba. Ez eddig még rendben is lenne, de arra talán senki nem számított, hogy a milliárdos CEO egy ennyire pocsék, keskeny kanapén, sőt, mint az interjúban elhangzott, néha a földön alszik a gyártósorok melletti egyik tárgyalóban. Több sem kellett Ben Sullins-nak, az egyik legismertebb Teslás pénzügyi elemző Youtube csatorna házigazdájának, mint, hogy, félig viccből, internetes kampányt indítson a helyzet orvosolására. Nem az első eset Elon Musk persze nem egy tipikus vezérigazgató, vagy milliárdos. A mai napig megmaradt kicsit excentrikus műszaki zseninek és vérbeli mérnöknek. Ha problémát lát a gyártással, nem csak az alkalmazottaitól követeli meg a maximumot (és még 10%-ot felette), de ő sem ismer határokat. Általában személyesen akar ott lenni, legyen az bármilyen tervezési vagy gyártási kihívás és a csapat tagjaként dolgozik a megoldáson.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 Tábortűz és sütögetés a Gigafactory tetején. Forrás: Elon Musk Instagram Nem az első eset, hogy ez történik, az eredeti Roadster első szériájának problémáit is feltűrt ingujjal küzdötte le, majd amikor a Model 3 akku csomagjának összeszerelése okozott fejtörést, a nevadai gyárban töltötte az éjszakákat és a nappalokat. Még csak nem is Tesla specifikus a dolog, aki olvasta az Ashlee Vance által írt Musk biográfiát (ami jelenleg Audiobook formában ingyen meghallgatható!), számos példát talál erre a Paypal-es időkből, vagy a SpaceX múltjából. Musk már csak ilyen: ha gond van ott kell lennie és minden részletet tudni, látni, érteni akar. Van aki szerint ez a cégeiben lévő hiba, a megfelelő középvezetői réteg hiányának legnagyobb árulkodó jele. Szerintem emberünk egyszerűen csak így van bedrótozva. Ben Sullins esete a kanapéval Szóval eredetileg félig poénnak indult a sztori. Amikor az a bizonyos riport lefutott az amerikai CBS csatorna reggeli műsorában, többeknek végigfutott az agyán, hogy mi a fenéért nem tudnak berakni Musknak egy normális kanapét, vagy ágyat abba a tárgyalóba, de senki nem ment el odáig mint Ben Sullins. Sullins az egyik legismertebb Teslás csatorna a Teslanomics házigazdája, aki gondolt egy merészet és elindított egy közösségi kampányt a gofundme.com oldalon. Konkrétan gyűjtést szervezett egy kanapéra. Természetesen ő sem úgy gondolta, hogy Musknak nincsen pénze rá, hogy vegyen egyet, de úgy gondolta jó poén és egyben kedves gesztus lenne a „rajongóktól”, vagy, ha úgy tetszik a kisrészvényesektől, ha ezzel köszönnék meg a Tesla vezér száz százalék feletti energiabefektetését. A „Vegyünk Elon Musknak egy kanapét” kampány weboldala. Szinte biztos azonban, hogy ő sem számított ekkora sikerre. A kampány célja 1,000 dollár, azaz kb. 260 ezer forint összegyűjtése volt, de pár nap alatt 7,614 dollár jött össze az oldalon. Az akcióhoz csatlakozott a Svéd Tesla Club is és ők is összegyűjtöttek majd 1,500 dollárt. 9,000 dollárért, azaz több mint 2,3 millió forintért azért már szép kanapét lehetne venni, de szerencsére senkinek nem ment el (ennyire) az esze. A történet vége az lett, hogy a Wayfair nevű amerikai online bútoráruház felajánlott egy kanapét, Ben barátunk, pedig pár napja leszállította azt a Tesla gyárba. Reméljük Elon már jól alszik és kevésbé lesz türelmetlen az elemzőkkel. És mi lett a pénzzel?! Természetesen a pénzt senki nem nyúlta le, hanem egy a Tesla küldetéséhez passzoló alapítványnak ajánlották fel. Sőt, az összegyűlt 9 ezer zöldhasút a Tesla, köszönetképpen, megduplázta, így majd 5 millió forint megy jótékony célra. És hogy mi ez a cél? A Renewable World alapítvány azzal küzd a szegénység ellen, hogy a 3. világ országaiban megújuló energiaforrásokat telepít. Ahol van áram, ott van tiszta víz, elérhető a világítás, beindul a telekommunikáció, a hírszolgáltatás és az internet, működhetnek iskolák, kórházak és hatékonyabban termelhet a mezőgazdaság vagy az ipar. Sorolhatnánk még mik azok a – nekünk – alapvető dolgok, amiket a világon 1,4 milliárd elektromos áram nélküli ember nélkülöz. Egy Teslás gyűjtés bevétel jobb helyre talán nem is mehetett volna. Az ominózus új kanapé a Wayfair jóvoltából. Forrás: Teslanomics Youtube Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!