Kellemes meglepetés fogadta a dél-koreai Jeju városában megrendezett 5. International Electric Vehicle Expo látogatóit: minden korábbi bejelentés nélkül a Soul EV és a Niro PHEV modelljei mellett az egyik legjobban várt villanyautót, a tisztán elektromos meghajtású Niro crossovert is bemutatta a Kia, ezzel ez a legelső alkalom, hogy a nézők élőben láthatják az autót ebben a formájában. Merthogy ugyan a Niro EV koncepció változata a januári CES elektronikai szakkiállításon debütált, a gyártó otthonában kiállított darab már a végleges, sorozatgyártásba kerülő alakját öltötte fel. A tanulmányokra jellemző látványelemeket és technológiai nagyzolásokat levetve a villanycrossover megjelenése egészen megközelítette a plug-in hibrid, és a hagyományos meghajtású testvéreinek külalakját, azzal a nagy különbséggel, hogy a Niro EV elején nem hűtőrácsot találunk, hanem egy teljesen egybefüggő panelt és egy töltőcsatlakozót.
A kiállításon annyi derült ki az autóról, hogy a Dél-Koreában piacra kerülő változat 39,2 és 64 kWh-s akkumulátorral lesz elérhető – mindkét esetben egy 150 kW-os (204 lóerős) villanymotor hajtja az autót -, melyek a helyi hatóságok mérései szerint 240 és 380 kilométeres hatótávot biztosítanak. Fontos megjegyezni, hogy ezen értékek a hazai piacra szánt kocsikra vonatkoznak – hogy Európába milyen teljesítményfokozattal érkezik az autó, és azok mekkora hatótávot jelentenek az itt használatos fogyasztási szabványok szerint, az várhatóan még idén, a villanyautó európai bemutatkozóján derül majd ki. A Niro EV egyébként 4,375 mm hosszú, 1,805 mm széles, 1,560 mm magas, 2,700 mm a tengelytávja, és 17 colos felnikkel lesz megvásárolható alapmodellként. Az utazást számos vezetéstámogató funkció teszi majd biztonságosabbá és élvezetesebbé, mint például a frontális ütközés-elkerülés, sávtartás, vagy az intelligens sebességszabályozó.
A Kia elmondása szerint az elektromos Niro már most rendkívül sikeres, alig pár nap alatt 5000 megrendelés érkezett rá Dél-Koreában, ahol átszámítva körülbelül 10,4 és 11 millió forintot kell fizetni a kisebb, illetve a nagyobb hatótávú verzióért. Az európai megjelenés 2019 elején várható.