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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Kellemes meglepetés fogadta a dél-koreai Jeju városában megrendezett 5. International Electric Vehicle Expo látogatóit: minden korábbi bejelentés nélkül a Soul EV és a Niro PHEV modelljei mellett az egyik legjobban várt villanyautót, a tisztán elektromos meghajtású Niro crossovert is bemutatta a Kia, ezzel ez a legelső alkalom, hogy a nézők élőben láthatják az autót ebben a formájában. Merthogy ugyan a Niro EV koncepció változata a januári CES elektronikai szakkiállításon debütált, a gyártó otthonában kiállított darab már a végleges, sorozatgyártásba kerülő alakját öltötte fel. A tanulmányokra jellemző látványelemeket és technológiai nagyzolásokat levetve a villanycrossover megjelenése egészen megközelítette a plug-in hibrid, és a hagyományos meghajtású testvéreinek külalakját, azzal a nagy különbséggel, hogy a Niro EV elején nem hűtőrácsot találunk, hanem egy teljesen egybefüggő panelt és egy töltőcsatlakozót.

A kiállításon annyi derült ki az autóról, hogy a Dél-Koreában piacra kerülő változat 39,2 és 64 kWh-s akkumulátorral lesz elérhető – mindkét esetben egy 150 kW-os (204 lóerős) villanymotor hajtja az autót -, melyek a helyi hatóságok mérései szerint 240 és 380 kilométeres hatótávot biztosítanak. Fontos megjegyezni, hogy ezen értékek a hazai piacra szánt kocsikra vonatkoznak – hogy Európába milyen teljesítményfokozattal érkezik az autó, és azok mekkora hatótávot jelentenek az itt használatos fogyasztási szabványok szerint, az várhatóan még idén, a villanyautó európai bemutatkozóján derül majd ki. A Niro EV egyébként 4,375 mm hosszú, 1,805 mm széles, 1,560 mm magas, 2,700 mm a tengelytávja, és 17 colos felnikkel lesz megvásárolható alapmodellként. Az utazást számos vezetéstámogató funkció teszi majd biztonságosabbá és élvezetesebbé, mint például a frontális ütközés-elkerülés, sávtartás, vagy az intelligens sebességszabályozó.

Forrás: InsideEVs

A Kia elmondása szerint az elektromos Niro már most rendkívül sikeres, alig pár nap alatt 5000 megrendelés érkezett rá Dél-Koreában, ahol átszámítva körülbelül 10,4 és 11 millió forintot kell fizetni a kisebb, illetve a nagyobb hatótávú verzióért. Az európai megjelenés 2019 elején várható.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.