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
auto
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

Kellemes meglepetés fogadta a dél-koreai Jeju városában megrendezett 5. International Electric Vehicle Expo látogatóit: minden korábbi bejelentés nélkül a Soul EV és a Niro PHEV modelljei mellett az egyik legjobban várt villanyautót, a tisztán elektromos meghajtású Niro crossovert is bemutatta a Kia, ezzel ez a legelső alkalom, hogy a nézők élőben láthatják az autót ebben a formájában. Merthogy ugyan a Niro EV koncepció változata a januári CES elektronikai szakkiállításon debütált, a gyártó otthonában kiállított darab már a végleges, sorozatgyártásba kerülő alakját öltötte fel. A tanulmányokra jellemző látványelemeket és technológiai nagyzolásokat levetve a villanycrossover megjelenése egészen megközelítette a plug-in hibrid, és a hagyományos meghajtású testvéreinek külalakját, azzal a nagy különbséggel, hogy a Niro EV elején nem hűtőrácsot találunk, hanem egy teljesen egybefüggő panelt és egy töltőcsatlakozót.

A kiállításon annyi derült ki az autóról, hogy a Dél-Koreában piacra kerülő változat 39,2 és 64 kWh-s akkumulátorral lesz elérhető – mindkét esetben egy 150 kW-os (204 lóerős) villanymotor hajtja az autót -, melyek a helyi hatóságok mérései szerint 240 és 380 kilométeres hatótávot biztosítanak. Fontos megjegyezni, hogy ezen értékek a hazai piacra szánt kocsikra vonatkoznak – hogy Európába milyen teljesítményfokozattal érkezik az autó, és azok mekkora hatótávot jelentenek az itt használatos fogyasztási szabványok szerint, az várhatóan még idén, a villanyautó európai bemutatkozóján derül majd ki. A Niro EV egyébként 4,375 mm hosszú, 1,805 mm széles, 1,560 mm magas, 2,700 mm a tengelytávja, és 17 colos felnikkel lesz megvásárolható alapmodellként. Az utazást számos vezetéstámogató funkció teszi majd biztonságosabbá és élvezetesebbé, mint például a frontális ütközés-elkerülés, sávtartás, vagy az intelligens sebességszabályozó.

Forrás: InsideEVs

A Kia elmondása szerint az elektromos Niro már most rendkívül sikeres, alig pár nap alatt 5000 megrendelés érkezett rá Dél-Koreában, ahol átszámítva körülbelül 10,4 és 11 millió forintot kell fizetni a kisebb, illetve a nagyobb hatótávú verzióért. Az európai megjelenés 2019 elején várható.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.