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 Az elmúlt hetekben felpörögtek az események a Volkswagen csoport különböző almárkáinál, és sorra jöttek az információk a közelgő tisztán elektromos autóikról. Így megtudhattuk az ID.3 felszereltségi listáját, illetve a Volkswagen e-up! és a Škoda Citigo iV hazai árait is. Ezek rengeteg kérdést és feltevést generáltak, ezért a Volkswagen csoport szakemberei felajánlották, hogy megválaszolják őket. Valószínűleg nem tudták, hogy mire vállalkoznak, a rengeteg kérdés meg is lepte kicsit őket. Bár tovább tartott mindenre megtalálni a választ, a Magyarországon, Csehországban és Németországban dolgozó termékspecialisták tegnapra végeztek a feladattal. Köszönjük! Škoda eCitigo iV Škoda eCitigo iV-t lehet majd mobilapplikációval automatán előmelegíteni? Pl. be szeretném állítani, hogy minden reggel 7-re melegítse elő magát az autó, amíg tölt. Lehetséges! Minden napra beprogramozható fix indulási időpont, és nem csak a fűtést, hanem a klímát is tudja távvezérelni. Van-e aktív akkuhűtés vagy fűtés? Nincs! Sajnos ekkora akkumulátorok esetében ez túl költséges lenne. Mikortól rendelhető? Már rendelhető a Škoda eCitigo és az új Volkswagen e-up! is. A Škodával a német Nextmove is foglalkozott. Ott azt mondták, hogy Németországban a CCS töltés feláras lesz. Ez itthon is így van? A kalkulátorban ilyen beállítást nem találtam. Nálunk az eCitigo és az új e-up! is szériában CCS töltővel rendelkezik. Ez a magyar szériafelszereltség része. Más országok ezt nem tették a szériafelszereltség részévé, pedig szerintünk ennek a kisautónak éppen a DC töltési lehetőség az egyik nagy előnye. A Škoda esetében az előfoglalás elindult bármilyen hivatalos úton, ha igen, milyen összegért lehet ezt megtenni, és mi történik, ha előfoglalok, de később elállnék a vásárlási szándékomtól? Az foglalás díját visszakapom? A Škodánál már szerződést lehet kötni az autóra, elállás esetén a PTK szabályai érvényesek. A kereskedőink nagyrészt foglalót kérnek, ez 10 vagy 20 % lehet, ami törvényileg nem jár vissza, ha meggondolja magát az ügyfél. Škoda Citigo e iV Style felszereltségnél sötétben kikapcsolható a LED hangulatvilágítás? A hangulatvilágítás csak bekapcsolt tompított fényszórónál vagy állóhelyzeti világításnál, továbbá ajtónyitáskor működik. Nem kikapcsolható a sötétben. Tolótető létezik-e hozzá, régebbi up-on láttam, klíma helyett opció lehet. Sajnos nem rendelhető. Mekkora lesz a Škoda hatótávja 100 km/h sebességnél klíma használat mellett? Sajnos nincs ilyen adatunk. A Škoda elérhető lesz a privát bérleti konstrukcióban? Ha igen, mikortól és milyen bérleti díjért? Nem lesz elérhető a privát bérleti konstrukció. El lehet tüntetni a telefontartó karmokat, ha nem akarom használni? Igen, a telefontartó karmok leszerelhetőek. Várható szoftveres butítás a „kistestvérek” specifikációjában? pl. lassabb töltés, gyorsulás stb. A „butítás” nem abból adódik, hogy a technika ugyanaz, csak kisebb tudású szoftvereket építenek a kisebb testvérekbe. A teljesítmény, gyorsulás, töltés értékek abból adódnak, hogy az autó számára ez éppen megfelelő, működtetése normál használatot feltételezve ideális. Mennyit kell rá várni? A gyártás január végétől indul, az első autók februárban jelenhetnek meg a Škoda szalonokban. Az újólag rendelt autókat a gyártási és kvóta program beosztja a rendelkezésre álló kvóták végére. Előre láthatólag a szállítási határidő 12-20 hét. Az első autókat hamarabb is meg lehet kapni, hiszen azok már januárban gyártásba kerülnek. A tempomat figyeli-e az előttünk lévő autó távolságát? Ebben a modellben nem elérhető az ACC (Automatic Cruise Control), azaz az automatikus távolság követés. Milyen távolról vezérelhető funkciói vannak az applikációnak? Távolról vezérelhető funkciók: töltés (töltőáram erőssége, maximális töltöttségi szint beállítása, töltés azonnali indítása, leállítása, töltés programozott indítása, leállítása az indulási időpontokon keresztül), belső hőmérséklet beállítása (azonnali, vagy az indulási időpontokon keresztül programozható), járműállapot lekérdezése, ajtók, ablakok zárak állapotának lekérdezése, vezetési adatok lekérdezése. Van-e demo üzemmód? Sajnos nincs. Lesz a kocsiban SIM kártya hely, vagy hogyan kommunikál az autó az applikációval? Külső SIM kártya hely nem lesz a kocsiban. Az autóban van egy OCU (Online Connectivity Unit) vezérlőegység, melyben van egy gyárilag integrált SIM, ezen keresztül valósulnak meg a telematika (remote) szolgáltatások Lehet-e beállítani maximális töltési százalékot? Igen, mind a nagyfeszültségű akkumulátor maximális töltöttségi szintje, mind a maximális töltőáram állítható az applikáción keresztül. Milyen gyakran frissül a szoftver, megjelennek-e új szolgáltatások? Kb. 2 havonta jelenik meg friss verzió, folyamatos változtatásokkal. Mennyire szervizbarát az akku? Mi a legkisebb egység, ami cserélhető? Az akku legkisebb cserélhető egysége egy cellamodul, melyben 12db Li-iON cella van. Összesen 14 ilyen modul van egy-egy akkumulátorban. Ritkán kell javítani az akkumulátort, de ha mégis, akkor a cellákat külön is lehet javítani. Škoda Citigo e iV esetében széria a lábtér világítás, de nincs kesztyűtartó világítás? Sajnos nincsen kesztyűtartó világítás. Van-e háttér világítása az ajtón lévő kapcsolóknak és fent a belső világítás panelnek? Nincs információnk, a gyár visszajelzését várjuk. Az elektromos ablakemelőknek nincs automata funkciójuk és becsípődés gátlásuk? Nincs automata funkció, a becsípődés gátló esetében. Lane Assist visszakormányoz, vagy csak jelez és milyen sebességtől aktív? A Lane Assist automatikusan visszakormányoz. Abban az esetben, ha nem tudja önmaga visszakormányozni az autót a sávba, rezgetéssel is jelez. 60 km/h sebesség felett aktiválódik. Van-e közlekedési tábla felismerés (sebesség határ)? Sajnos nincs ez a funkció. Škoda Citigo e iV Style felszereltségnél hátramenetben lebukik-e a jobb oldali tükör? Sajnos nincs ez a funkció. Škoda Citigo e iV Style felszereltségnél van-e biztonsági kerékcsavar? Sajnos nincs biztonsági kerékcsavar. Választható-e magyar nyelv a kijelzőhöz és az applikációhoz? Az applikáció magyar nyelvű a kijelző pedig angol vagy német. Škoda Citigo e iV Style felszereltséghez választható-e az ülések szélén négyzetrácsos minta zöld cérnával (az ülés szélén és a váltó szoknyán)? Igen, többlet-felszereltségként elérhető „Fekete szövet üléskárpit” néven (N2H). Škoda Citigo e iV Style felszereltséghez mennyi ideig érvényes a Škoda Connect szolgáltatás és várhatóan mennyi lesz az éves díja? 3 évig ingyenes, azt követően a mindenkori árképzésnek megfelelően 80-100 Euró az éves díj. A Škoda Citigo e-nél van lehetőség használt kocsi beszámításra mint a VW-nél? Nincs. Milyen garanciális feltételei vannak az autónak? A garancia érvényesíthetőségének főbb alapfeltételei: – Alapfeltétel a gyári előírások szerinti időn és km-en belül elvégzett karbantartás. – A gyári vagy azzal igazoltan azonos minőségű alkatrészek használata. – A kezelési útmutatóban lefektetett kezelési és üzemeltetési előírások betartása. Mennyi garancia van az autóra, átrozsdásodásra, akkumulátorra? 4 év, melyből 2 év általános gyártói garancia, további 2 év Garancia4* szolgáltatás max. 200.000km-ig, 3 év általános fényezési garancia 12 év átrozsdásodás elleni garancia 8 év vagy 160.000km akkumulátor garancia – a gyártási hibák tekintetében- *a 4 éves általános garancia mögött a márka magyarországi importőrének saját exkluzív terméke áll, amit speciálisan az általunk importált Volkswagen modellekre fejlesztettünk ki, ezért ez kizárólagosan csak a magyarországi Volkswagen márkakereskedőktől vásárolt autók esetében érvényes. Az akksigarancia pontosan mire szól? Cellacsere, teljes akksicserére? Szükség szerint bármelyik javítás térítésmenetes elvégzését jelenti gyártási hiba esetén. Milyen időközönként, és milyen garanciális szervizfeltételek vannak? 2 vagy 1 év a konkrét modellre vonatkozó előírástól függően. Volkswagen e-up! Volkswagen e-up! Ha VW-re esne a választásom mit jelent a használt autó beszámítás? A beszámítási kedvezményt minden ügyfél számára biztosítjuk. Alapfelszereltségnek nem része a DAB+, 6 hangszóró, fényezett tükrök és kilincsek? Külső zajgenerátornak törvény előírás szerint el. autóban benne kell lenni már, ez is az alapfelszereltség része? DAB+ 6 hangszóró , fényezett tükrök és kilincsek extraként rendelhetők. A törvény szabályozása a következő: azon hibrid és elektromos autókat kötelező hanggenerátorral (AVAS, Acoustic Vehicle Alert System) felszerelve forgalomba helyezni, melyek 2019. július 1. után kapták meg az európai típusbizonyítványt. Így a már korábban forgalmazott e-Golf és e-up! modellekre (a facelift verziót is beleértve) ez nem vonatkozik. 2021. szeptember 1-től viszont minden hibrid és elektromos új autót kötelező lesz hanggenerátorral felszerelve forgalomba helyezni, függetlenül a típusbizonyítvány megszerzésének időpontjától. Melyik modell fogja támogatni a CarPlay szolgáltatást? Az e-up!-ban nem lesz CarPlay. Az autóban egy olyan fejegység van ami Bluetooth kapcsolatban áll a mobiltelefonnal, amin egy Maps + More alkalmazás fut. Az E-up! hoz lesz-e kapható 16-os alufelni? Sajnos nem. Az elérhető könnyűfém keréktárcsa 15”-os, „blade” fantázianévvel. VW-hez is lehet majd kedvezményesen venni otthoni fali töltőt, mint a Skodához? Igen. Ugyanazt a 11 kW-os MOON fali töltőt kínáljuk, mint a Skoda, téli kerekeket azonban a Volkswagen nem kínál. A VW gyári rádiója ugyanazt tudja, mint a Škodáé? Igen. A hivatalos VW konfigurátorban még mindig 18,7 kW-os akksit írnak. Ha elírás, miért nem javítják napok óta? Javítottuk! Köszönjük a jelzést! Mennyibe kerülnek a kötelező szervizek? Ha cserélni kell az akkumulátort, újra adnak 8 év garit az akksira? A kötelező szervizek ára még nem publikus, de annyit már tudunk, hogy jelentősen kedvezőbbek az elektromos autók szervizei a belsőégésűekénél. Akkumulátor csere esetén a garanciális feltételek nem indulnak újra. Akku cserére egyébként még nem volt példa az elmúlt 5 évben, mióta elektromos autókat forgalmazunk Magyarországon. Városi ütközéselkerülő kapható-e hozzá (benzines up tesztben olvastam róla)? Vészfék asszisztens széria az e-up! modellekben. A vészfék asszisztens nem lesz széria sem az e-up! sem pedig a Citigoe iV modellben. VW e-Up! esetében ködlámpa nem rendelhető, így kanyarkövető ködfényszóró is kiesik a lehetőségek közül, vagy a LED világítású „C” alak ezt is ellátja? A LED világítású C alaknak alapvetően ez a funkciója. Milyen töréstesztje van az autónak? 5 csillagos töréstesztje van az autónak. https://alapjarat.hu/aktualis/vw-touareg-ved-de-vajon-az-e-crash-fest Ha nagy hidegben beülök a kocsiba, és fűtést kapcsolok, rögtön meleget fúj? Vagy azért itt is van valamennyi melegedési idő? A melegedési idő jóval rövidebb, mint a belsőégésűeknél. De valamennyi idő (1-2 perc) itt is szükséges. Milyen világítás van az autóban? Amennyiben a főfényszóróra vonatkozik a kérdés, akkor az e-up! esetén halogén izzós. Az 1 millió forintos „használtautós” kedvezmény lesz-e az e-Golf-ra is? Nem tervezzük. SEAT Mii Mikortól forgalmazzák a modellt Magyarországon? A SEAT márka egyelőre nem tervezi a modell importját. Volkswagen e-up!, Škoda eCitigo és SEAT Mii kérdések Melyik autóba rendelhető hőszivattyús fűtés az eCitigo, e-up! és Mii modelleknél? Egyik modellnél sem rendelhető hőszivattyú. Ez ekkora akkuméretnél nem lenne gazdaságos. A hőszivattyú pedig hosszú távok megtétele esetén működik hatékonyan. Melyik modell érkezik meg legelőbb? Múlt hét óta rendelhető az új e-up! és az eCitigo is. Az első modellek kb. 2020 februárjában érkeznek. A Mii-t egyelőre nem forgalmazzuk Magyarországon. Mikortól rendelhetők a modellek? Már az eCitigo és az új e-up! is rendelhető a márkakereskedésekben. Linkek a konfigurátorokhoz: https://konfigurator.volkswagen.hu/cc-hu/hu_HU_VW/V/drive/008?GrossNetSwitch=GROSS https://konfigurator.skoda.hu/cc-hu/hu_HU_SKODA/C/drive/002?GrossNetSwitch=GROSS Tölthetőek-e az autók 3 fázisról? Ezek a modellek váltóáramú töltés esetén 2 fázisról 7,2 kW-tal tölthetők (2×16 A). Az előző modellek csak egy fázisról voltak tölthetők. Ez azt jelenti, hogy egy otthoni fali töltővel üres akku esetén a töltés 5-6 óra alatt megvalósítható. Egyenáramú töltővel az autók 40 kW-tal tölthetők, itt a töltési idő kb. 1 óra. Az esetek többségében azonban a töltést nem 0% töltöttségtől indítjuk, így az átlagos töltési idő a fentiek 50%-a. Az MEB platformos autóinknál (Volkswagen ID modellek) a 3 fázisú 11 kW-os töltés lesz az általános. Ez egy viszonylag gyors töltést tesz lehetővé a hálózat jelentősebb terhelése és hálózatbővítés nélkül. 11 kW-os töltésre készülünk az otthoni töltők kiválasztásánál és a telepítéseknél is. A Škoda és a VW esetében hátul van-e függönylégzsák, vagy csak elől? Volkswagen e-up! és eCitogo esetében hátul is van függönylégzsák. A Škoda Citigo/VW e-UP fogyasztása hogyan alakul 14 illetve 16-os kerekekkel? Sajnos nincs ilyen adatunk. Milyen egyéb díler támogatás kapható az eCitigora és az e-up!-ra? Nem kereskedői támogatás ugyan, de finanszírozói oldalról még 300 000 Ft kedvezményt kap az ügyfél amennyiben a Porsche Bankkal finanszíroztat. Mekkora a hasmagassága? Citigo és e-up! – 141 mm a hasmagasság Volkswagen ID.3 Volkswagen ID. 3 Mennyi lesz az itthoni ára? A nemzetközi rendezvényeken és sajtóanyagokban a modell 30.000 eurós indulóáron volt kommunikálva. Publikus magyarországi árak viszont nincsenek, a hazai kalkuláció még nem végleges. Ugyanakkor szeretnénk jelezni, hogy a PreBooking programban rendelt 1st Edition kivitelű modellek magasabb felszereltségűek és 58 kWh-s akkuval rendelkeznek, így ezek természetesen magasabb árazásúak, mint az induló modellek. Mikor lesz Magyarországon tesztautó? Várhatóan 2020 júniustól Mikortól lesz rendelhető az ID. 3? Várhatóan 2020 áprilisától Kell-e előrendelni? A 1st Edition kivitelű ID. 3 modell előrendelése 2019. május 8-án indult, és a hazai márkakereskedői hálózaton keresztül elérhető mind a 80 „hely” elkelt pár órán belül. Mindössze néhány visszamondás volt azóta, az így elérhető mennyiséget pedig újból meg fogjuk hirdetni. Lesz-e belőle elég? Mivel az autó forradalminak számít és a gyártási kapacitás még nem 100%-os, számítunk rá, hogy nagy lesz a kereslet, így a szállítási határidők kitolódhatnak. Mennyit kell rá várni? A gyár nemrégiben elindult, a termelés azonban folyamatosan éri el a 100%-os kapacitást. Ugyanakkor a szállítási határidő nem csak ettől, hanem a Magyarország rendelkezésére álló kvóta és az itthon megrendelt autók számától is függ. Amennyiben sok lesz a megrendelés, akkor a szállítási határidő várhatóan növekedni fog. Az elsőként szerződő ügyfelek a jelenlegi számításaink szerint 2-3 hónap alatt megkaphatják az autóikat. Hány cm a fejtér és a lábtér elől az ID.3-ban? Pontos cm adatokkal nem rendelkezünk. Annyi bizonyos, hogy az autó formájából adódóan a hátsó ülés fejtere kisebb lesz, mint az első ülésé. Személyes tapasztalat alapján a belső tér nagyobb, mint egy Golf belső tere, elöl nagyobb a fejtér, hátul pedig ugyanakkora amint a Golfban. A belső tér alapvetően tágasabbnak tűnik, nincs kardán alagút és váltókar. A lábtér kifejezetten kényelmes. Milyen gyakran kell kötelező szervizbe vinni? lásd a kérdést az eCitogo-nál Mennyire szervizbarát az akku? lásd a kérdést az eCitogo-nál Miért nem teszi bele a hőszivattyút a VW az ID. modellekbe alapfelszereltségként? Minden gyártó hosszas számítások és piackutatás alapján dönt az alapfelszereltségekről. Az egyes nagykereskedők pedig bizonyos esetekben ettől eltérhetnek a saját országukban elérhető modell specifikációjának tekintetében, és bizonyos felszereltségeket az adott országban alapfelszereltséggé tehetnek. Az ID. 3 esetében nem került bele a hőszivattyú az alapfelszereltségbe, de extrafelszereltségként rendelhető. Más gyártók pl. nem teszik bele a DC töltést a hasonló méretű autókba. Ez mind gyártói döntés. Meddig tervezi kínálni „modern” autóit a VW hagyományos halogén izzós fényszórókkal? Egy innovatív modellhez (iD3) különösen illene alapfelszereltségként is LED fényszórókat szerelni. Az ID.3 főfényszórói szériában LED-esek. Milyen gyártmányú akkumulátor kerül az ID. 3-ba és később növelhető lesz-e a teljesítménye a szervizekben, valamint milyen akkuhűtés kerül az autóba? Az első akkumulátorok a CATL gyár termékei. A jövőben Németországban is lesz akkumulátor gyártás az ID. szériák számára. Az akkukapacitás utólagosan nem lesz növelhető a szervizekben. Akkuhűtés-fűtés minden ID. 3 modellben benne lesz. Általános EV kérdések Az elektromos autók akkumulátorainak optimális üzemi hőmérséklete 20 Celsius fok. (+/-5 Celsius fok) Az extrém hideg (0 fok alatti) és az extrém meleg (30 fok feletti) hőmérsékletek nemcsak károsíthatják, hanem átmenetileg használhatatlanná is teszik az elektromos autókat, hiszen ezekben a szélsőséges hőmérsékleti tartományokban harmadára, negyedére lassul az autók töltési sebessége. Gondolt-e erre a VW csoport, épít-e minden villanyautójába aktív akkumulátor hűtést és fűtést? Az akku hűtése és fűtése nem egyszerű feladat nem utolsó sorban nagyon költséges is. A kis akkukapacitású autókba nem lenne racionális ilyen megoldásokat építeni, hiszen ez aránytalanul nagy plusz költséget jelentene a gépkocsi alapárához képest. Az Audi eTron és ID. modellek esetében azonban ez a működési mód benne van az autóban, mert itt a nagy áramú töltések másképp nem valósíthatók meg hatékonyan. Mikorra várható az első komolyabb EV árcsökkentés? 🙂 Az eCitigo és az új e-up! esetében a komolyabb árcsökkentés megtörtént. Mindkét modell állami támogatással, finanszírozással és az akciós töltő árát figyelembe véve jócskán 5 millió Ft alatt van. Az árak konszolidációja az eGolf esetében is megfigyelhető, az ID. 3 pedig kifejezetten vonzó ár-érték arányú lesz. Mikor számíthatunk igazán áttörésre az árak tekintetében? 5 millió Ft alattira gondolok, de nem bevásárló méretűre. Mint pld. a Renault egyelőre Kínai verziója. Ami várhatóan 2020-tól Európában ilyen lesz…. Már van ilyen, lásd az előző kérdést. Engem az érdekelne, hogy magyar piacon lesz-e egyáltalán, és ha igen, mikor, milyen példányszámban, az ID.3-hoz képest milyen áron várható a Seat el-Born? Bevezetés 2020 vége vagy 2021 eleje, forgalmazni fogjuk. Bevezetési darabszámokról és árakról még nincs információnk. Mit mondanak és tesznek a különböző kormányok a villanyautókkal kapcsolatban? Általában pozitívan diszkriminálják ezt a meghajtási módot, hiszen a CO2 csökkentés minden kormánynak érdeke. A támogatási módok közül a leggyakoribb a beszerzés esetén nyújtott egyszeri támogatás, ami most hazánkban 21%, de max. 1,5 millió forint. Erről bővebben a villanyautosok.hu sokszor írt már. A cikkek folyamatosan elérhetőek. Egyéb támogatások: ingyenes parkolás, cégautó adó mentesség, regisztrációs adó mentesség. Fontos lesz még a nagyvárosokba történő behajtások engedélyezése. Budapesten is lesz előbb-utóbb szabályozás. A VW e-Up! esetében opciós listán van az e-sound figyelmeztető hangjelzés a gyengénlátóknak, a Skoda Citigo e iV esetében egyáltalán nincs ilyen. Az EU-ban 2019. július 01-től kötelező lenne a használata. Miért nem alapfelszerelés? Lásd a korábbi válaszunkat a hanggenerátorral kapcsolatban. Magyarországon mi az értelme a DAB-nak, milyen előnyhöz jutunk a használatával? Általánosságban jobb minőségű vételt tesz lehetővé ez a műszaki megoldás. Az áttérés nálunk valóban lassúbb, mint az európai országok jelentős részében. https://www.ahrt.hu/hu/digitalis-radio-magyarorszagon A mobilitás garancia mire terjed ki a villanyautók esetében? Fő szolgáltatás: helyszíni segítségnyújtás, előre nem látható útközben történt meghibásodás esetén. Ha a hiba helyszínen nem orvosolható, úgy csereautót biztosítunk a javítás idejére. Lesz-e valamilyen kedvező finanszírozási megoldás a villanyautókhoz? A villanyautókhoz a finanszírozó egyelőre ugyanazokat az ajánlatokat kínálja, mint a belsőégésű modellekhez. Az állami támogatáshoz kötelező a Casco biztosítás, milyen kedvezményes biztosítást tud ajánlani a Porsche Biztosításközvetítő Kft? A Porsche Biztosításközvetítő folyamatosan kínál kedvezményes biztosításokat. Az aktuális ajánlatokról érdemes mindig a honlapjukon tájékozódni. Villanyautók esetében mi indokolja a kb. 100 e Ft üzembehelyezési díjat, milyen költségelemekből jön össze ez az összeg? Rendszám, forgalmi engedély és nullrevízió díját tartalmazza. Ez kereskedésenként eltérő összegű lehet, mert az óradíjak különbözhetnek a kereskedéseknél. Nullrevíziónál a szakemberek ellenőrzik az autó elemeit, megvizsgálják a funkciók működését. Mindegyik autóról tudjuk a maximális DC töltési teljesítményt, de nem ismert a töltési karakterisztika. Mekkora az átlagos DC töltési teljesítmény 80%-ra és 100%-ra (vagy ha ez nem érhető el, akkor a maximumra)? Egy példa, hogy érthetőbb legyen a kérdésem: az, hogy a Citigo max. DC töltési teljesítménye 40 kW jelentheti azt is, hogy 0-90% között végig alulról súrolja a 40kW-ot, így az átlagos töltési teljesítmény 38kW, valamint azt is, hogy 48-52% között majdnem eléri a 40kW-ot, utána viszont gyorsan lekorlátoz (logikus lenne, hisz tudomásom szerint nem hűtött az akku), így az átlagos töltési teljesítmény 80%-ig 28kW, tele pedig 17kW. Az elektromos autók adatlapjában a maximális töltőteljesítmény jelenik meg. A töltés folyamán pedig a töltőkarakterisztika mentén valósul meg a töltés. Az egyenáramú töltés minden esetben az utolsó 20%-on lekorlátoz, a korlátozás mértéke függ az akku gyártójának előírásaitól, a külső hőmérséklettől és egyéb más technikai adattól. Ezért adják meg a gyártók előszeretettel a 80%-ig tartó töltési időt, mert ebben a tartományban a karakterisztika majdnem lineáris. Tervezi-e az importőr, hogy az országos CCS töltőhálózat sűrűsége és mennyisége érdemben bővüljön az Ő aktív közreműködésükkel ? (A jelenleg üzemelő Mo-i Ionlity hálózat egy vicc akár a Tesla SuC-okhoz, akár a Nissan Chademo hálózatához viszonyítva). A nagyszámú autó eladáshoz hasonló léptékű infrastruktúra fejlesztés is szükséges… A kereskedéseinkben most folynak az építési munkálatok, melynek keretében CCS töltőket telepítünk, mind a 73 telephelyünkön. A nemrég hatályba lépett rendeletek szigorúan szabályozzák a töltőpontok működését, ezért első körben jogilag kell megfelelnünk a szabályozásnak, majd fel kell építenünk hozzá a CPO szolgáltatást is (számlázás, applikáció, kártyaelfogadás). Célunk mindenképpen az átlátható, biztonságos működés és hozzáférés. Ehhez járul majd hozzá a Volkswagen csoport kártya szolgáltatása is, ami egész Európában egy kártyával teszi majd lehetővé a töltést. A VW CEO szerint 100 USD/KWH-ért veszik a CATL akkut az ID.3-ba. Szintén VW vezér nyilatkozta korábban, hogy az elektromos autó (ID.3) árparitásban lesz a Golf TDI-vel. Jelenleg egy VW Golf 7 a netes konfigurátoron 7.3 MFt-tól indul, míg az ID.3 állami támogatással valahol 10 MFt alatt lesz. Ki nem mond(ott) igazat ? Dieselgate reloaded ? Az ID.3 végső árazása még nem ismert. Másrészt az ID.3 és a TDI Golf árának összehasonlításakor érdemes figyelembe venni a felszereltségbeli eltéréseket is. Mekkora támogatás van a villanyautóra? Magyarországon a vételár 21%-a de maximum 1 500 000 Ft jár az elektromos modellekre. Tölthető hibridre (PHEV-re) nem jár támogatás. A támogatás összegét a hatóság a kereskedőnek utalja, ezt követően vehető át csak az autó. Az állam egy internetes felületet működtet az elbírálásra és a papírok beadására. Lesznek-e nálunk a lassan kifutó e-Golf-ra olyan nagymértékű kedvezmények, mint Németországban? A sajtóban megjelent e-Golf kedvezményekkel kapcsolatos hírek nem voltak pontosak, mert nem említették a 8 000 Euro értékű állami és tartományi támogatást. Ezzel és a kereskedői árréssel – amit mozgósítani tud még az esetlegesen beragadt készlet felszámolására – adódott a kedvező ár. A magyar árak is módosultak, a korábbiakhoz képest magasabb felszereltségű Edition kivitel induló ára 10,8 millió forint. Az akkumulátor mennyire tolerálja a nagy hideget, vagy a kánikulát? (olvastam olyat is, hogy akár mozgásképtelenné is válhat az autó…) A nem hűthető-fűthető akkumulátorokat kapacitását a külső hőmérséklet befolyásolja. A gyárilag megadott működési tartományon belül is nagy eltérések vannak -10 alatt és 30 fok felett. Ezekben a tartományokban az akku kapacitása a maximális érték 2/3-ra, is csökkenhet. Ugyanakkor hideg következtében mozgásképtelenné vált autóról nem hallottunk a VW konszern elektromos autóinak 5 éves történelme alatt. 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 Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!