A Honda nem akar büntetést fizetni az EU-nak

2020 január elsején életbe lépett Európában az a szabályozás, amely a gyártók flottára vonatkoztatott széndioxid kibocsátását kiszámítva komoly büntetést szab ki a 95 gram/km érték túllépése esetén. A témát alábbi cikkünk részletesen ismerteti.

A lényeg röviden: az Európai Unióban az összes gyártó átlaga 120 gram/km körül alakul, amely 25 grammal lépi túl az előírást. Ha ezen nem változtatnak, akkor 25 gram x 95 euró, azaz 2375 eurós büntetést kell fizetniük minden egyes autó eladása után. Ezt a pénzt levonhatnák a profitjukból, de ez sok gyártónál nagyjából a profit lenullázását jelentené, amit a részvényesek aligha néznének jó szemmel, tehát két lehetőség marad: megemelik az autók árát úgy 800 000 forinttal vagy kivonulnak az EU piacról.

A legtöbb gyártó hibridekkel és konnektorról tölthető hibridekkel igyekszik megfelelni az elvárásnak, azonban több gyártó kisebb-nagyobb darabszámban gyártott, tisztán elektromos, akkumulátoros autóval is megjelenik, amely idén még duplán számít az átlagba.

A Honda e leleplezése a Frankfurti Autószalonon 2019-ben

Egy elektromos kisautó már a Honda kínálatában is megjelent. A Honda e minőségével, megoldásaival a Frankfurti Autószalonon történt leleplezésén minket is lenyűgözött, azonban az ár-érték aránya, pontosabban az akkumulátor kapacitása és hatótávja már kevésbé impozáns. A Cleantechnica a Honda sajtókapcsolatokért felelős képviselőjére hivatkozva arról számolt be, hogy a Honda felső vezetésének álláspontja szerint, amelyről már az európai képviseleteket is tájékoztatták, a japán gyártó nem szeretne a széndioxid kibocsátási határérték túllépése miatt büntetést fizetni, ezért mindent megtesz ennek elkerülésére. Hogy ezt miként tervezik elérni, arról egyelőre nincs információ.

EZT OLVASTAD MÁR?  Elképesztő a Polestar új villanyautója
A Honda Clarity PHEV az áramvonalas külsőnek és 14 kWh felhasználható akku kapacitásnak köszönhetően 76 kilométert tud megtenni tisztán elektromosan az EPA mérési ciklus szerint

A Honda részesedése Európában alacsony, így az előírások megváltoztatására nyilvánvalóan nincs esélyük. Hogy a szabályoknak nagyobb mennyiségű Honda e eladással, a belsőégésű motorral szerelt járművel értékesítésének csökkentésével vagy esetleg a Honda Clarity-hez hasonló plugin hibrid bevezetésével próbálnak majd megfelelni, az a következő hónapokban biztosan kiderül.

Elektromos autót használsz?