HALLASSUK A HANGUNK!

Írd alá Te is a GEVA (Global EV Alliance) nyilatkozatát!

Élőben is vagány a Honda e

A Honda standja kitűnően jellemzi, hogy milyen autóra van leginkább szükségük a fogyasztóknak. Miközben a Civic Type R sportautó körül alig lézengenek az emberek, a tisztán elektromos meghajtással és szerethető stílussal megáldott Honda e városi kisautót megközelíteni is alig lehet. Az emberek egymással harcolnak, hogy minél hamarabb beülhessenek a gyártási formában kiállított modellbe.

A Honda e kapcsán az interneten is fellelhető műszaki adatok helyett próbáltuk a saját egyéni tapasztalatainkra helyezni a hangsúlyt, hogy a vásárláson gondolkozók magabiztosabban dönthessenek, valóban szeretnék-e a Honda első európai tisztán elektromos autóját. A legelső benyomásunk az, hogy az autó kicsi, még annál is kisebb, mint amit a fényképek alapján feltételeznénk. A hátsó sor inkább gyerekeknek lett tervezve, semmint nagyra nőtt felnőtteknek, hiszen alig van lábtér, és a csomagtér is inkább jelképes helyet kínál hátul. Az autón sok az üvegfelület, mint például a motorháztetőn elhelyezett töltőcsatlakozó-fedél, amiről szinte lehetetlen levakarni az ujjlenyomatokat.

Pozitívum viszont, hogy az anyaghasználat rendkívül jó minőségű, és az utastér gyönyörűen kidolgozott. Az összképet még a faberakásnak álcázott műanyag sem rontja el, épp ellenkezőleg, meglepően hitelesen képes átadni a retro érzetet. Az autó tele van érdekes és vicces megoldásokkal, a hatalmas kijelző végigéri a műszerfalat, a hátsó ajtóba szerelt kameráknak köszönhetően pedig akkor is fogunk hátrafelé látni, ha telepakoltuk utasokkal vagy csomagokkal a járművet. Az oldalsó kamerák képe egyébként remek minőségű, a középső kamera képe viszont hagy némi kivetnivalót maga után. A középkonzolon egy 230-as konnektor található, a hátsó ajtók előtt a B-oszlopon térd magasságban pedig világítás-kapcsolót helyezett el a Honda. A fejünk felett 4 kis LED lámpa világít, melyből kettő jobbról, kettő balról kapcsolható le. A tetőn van egy kicsi tetőablak, ami kifejezetten jót tesz a térérzetnek.

A Honda e nem erős, nem megy több száz kilométert egy töltéssel, viszont akinek egy kicsi és megfizethető villanyautóra van szüksége, annak az ötletes megoldásaival és a vagány dizájnjával biztosan a kedvence lesz ez a kisautó.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.