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 Az Egyesült Államokban Chevrolet Bolt EV-ként forgalmazott, Európában Opel Ampera-e néven ismert villanyautót utoljára tavaly nyáron frissítette a gyártója, amikor egy cellakémiai fejlesztés következtében az akkumulátor kapacitása 6 kWh-val, a hatótáv pedig közel 35 kilométerrel megnőtt. Az idei évre újabb változtatásokat tervezett a General Motors, melyek legfőképp a jármű szoftveres tudását célozták, valamint a sokak által kritizált belső dizájn is megújult volna, néhány egyéb külső módosítás mellett. Csakhogy ez a ráncfelvarrás nem történik meg 2020-ban, helyette jövőre, azaz a 2022-es amerikai modellévre készül el a kicsinosított Bolt EV – nyilatkozta a vállalat szóvivője az Electrek hírportálnak a koronavírus által teremtett kétséges üzleti helyzetre hivatkozva. Az új generáció legnagyobb újdonsága a korábbi változatokból hiányzó adaptív tempomat és az ezt lehetővé tévő fejlettebb kamerák a szélvédőn – egy olyan, manapság már alapnak számító vezetéstámogató funkció, amelynek hiánya miatt tömegek álltak el a Chevy Bolt EV megvásárlásától. A GM Super Cruise önvezető rendszerét azonban továbbra sem kapja meg az autó. Cserébe az eddig kiábrándítóan műanyagos műszerfal érezhetően minőségibb lesz, kényelmesebb ülésekben utazhatnak a vásárlók, és az infotainment rendszer is frissül. Számos vezérlőegység megváltozik, a tervezők sportosabb kormánykereket rajzolnak az autóba, valamint az új első lökhárító és hátsó lámpák is egy jóval mutatósabb villanyautóvá varázsolják majd a Boltot. A GM elmondása szerint a többi elektromos projekt egyelőre nincs veszélyben, így például a Bolt nagyobb, EUV változata a terveknek megfelelően idén nyáron bemutatkozik, 2021-ben pedig gyártásba kerül az Orion Township létesítményben. Az amerikai autóóriás egyébként híres az elektromobilitási programjainak tologatásáról, ám most kivételesen valóban akad jobb dolga is az autógyártásnál: besegíteni a koronavírusos betegek számára életmentő lélegeztetőgépek előállításába. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!