Így tölthetünk féláron az Ionity töltőin

Az Ionity idén februártól a korábbi töltésenkénti árazásról kWh alapú díjszabásra váltott, melynek mértékével jelentősen felkavarta a kedélyeket. A 79 cent (nálunk 280 Ft) kWh díj körülbelül kétszerese az európai átlagnak. A szolgáltató a magas árat azzal indokolja, hogy a konkurenseknél lényegesen nagyobb, akár 350 kW töltési teljesítményt kínál, ami kétségtelen, azonban egyelőre nem létezik olyan autó, amely ezt a teljesítményt ki tudná használni. Amíg az autók csak 30-150 kW közötti átlagos teljesítménnyel tudnak tölteni, addig természetes, hogy az autósok nem szívesen fizetnek dupla árat egy csak elméletben jobb szolgáltatásért.

Nehéz helyzetbe kerültek az Ionity szolgáltatásának viszonteladói, azaz a roaming partnerek is. Ezek a szolgáltatók igyekeznek az ügyfelek számára átlátható szolgáltatást nyújtani, aminek fontos része az egységes árazás, függetlenül attól, hogy az adott oszlopot melyik cég üzemelteti. Az Ionity vezetőit több interjúban is megkérdezték, hogy milyen nagykereskedelmi áron kapják a viszonteladók a szolgáltatást, erre azonban sosem kaptunk választ, üzleti titokra hivatkoztak. Közben a szolgáltatók sorra vették ki a kiemelt partnerek közül az Ionity-t, ami arra utal, hogy a szokásos díjszabásukkal komoly veszteséget jelentett volna számukra, ha az ügyfelek Ionity töltőt használnak, így 1-2 talán ügyféltoborzónak szánt kivételtől eltekintve a többség a 79 centes ár közelébe árazta be az Ionity állomások használatát.

EZT OLVASTAD MÁR?  Ennyibe kerül a svédek apró villanyautója

Az egyik ilyen kivétel a német Maingau energiaszolgáltató, amelynél – akár külföldről is – regisztrálva 35 cent/kWh díjért tölthetünk a Németországban elhelyezkedő partnereknél, így az Ionity töltőin is. A Németországból tekintve külföldnek számító országokban többnyire 5 centes felárral számolhatunk, azaz 40 cent/kWh a töltési díj, bár van néhány olyan ország, ahol ennél magasabb a roaming felár (Ausztriában 25, Svédországban 30, Dániában 60 cent a felár). Kedvezőbb, 25 centes kWh díjért tölthetnek a Maingau egyéb szolgáltatásokat is igénybe vevő ügyfelei, ami persze csak az életvitelszerűen Németországban élő villanyautósoknak segítség.

A Maingau német energiaszolgáltatónál regisztrált felhasználók és az egyéb szolgáltatást is náluk vásárló ügyfelek töltési díjai (forrás: Maingau)

Az Ionity áremelését követően úgy tűnt, hogy a Maingau ügyfelei is csak átmeneti ideig tölthetnek 79 cent helyett 25-35 centért az Ionity oszlopain, mivel arról olvashattunk, hogy a két cégnek nem sikerül megegyezni a nagykereskedelmi árról. A legfrissebb hírek szerint mégis összejött a megállapodás, így a Maingau  ügyfelek április elsejét követően továbbra is a megszokott, egyéb töltőkre is vonatkozó díjazás mellett vehetik igénybe az Ionity töltőit is.

Az Audi e-tron és Mercedes EQC tulajdonosok a gyártók saját mobilitás szolgáltatójának kártyájával eddig is hasonló árazás mellett vehették igénybe az Ionity ultragyors töltőit, a Maingau azonban minden CCS csatlakozóval rendelkező villanyautós számára elérhetővé teszi a kedvezményt az Ionity oszlopoknál.

A magyarországi Ionity töltőoszlopokat 40 cent/kWh díjért vehetik igénybe a Maingau ügyfelek

A Maingau regisztráció jelenleg ingyenes, a szolgáltató havidíjat sem számol fel, így annak is érdemes lehet regisztrálni, akár Magyarországról is, aki csak alkalmanként töltene Ionity oszlopon. Azok a villanyautósok, akik rendszeresen utaznak külföldre komoly megtakarítást érhetnek el a Maingau töltőkártya igénylésével, különösen, ha a legolcsóbb díjat kínáló Németország vagy Hollandia az úti cél.

EZT OLVASTAD MÁR?  Tesla töltő Sárváron

A Maingau felhasználói további kedvezményt szerezhetnek, ha az &Charge szolgáltatására is regisztrálnak, így a partnerüzletekben vásárolva töltésre felhasználható pontokat gyűjthetnek.

A német elektroauto-news.de oldal cikke egy másik, kevésbé örömteli hírrel is szolgál. Az Ionity eredetileg 2020 végéig ígérte a 400. töltőállomás megnyitását. Sajnos a koronavírus miatti helyzet a töltőtelepítéseket is nehezíti. Az ABB Ionity töltőoszlopokat gyártó üzeme például a járvánnyal Európában elsőként, és a mai napig különös mértékben érintett régióban, Észak-Olaszországban található. A vírus miatti korlátozások veszélybe sodorták az Ionity terveit, így előfordulhat, hogy a 400. töltőállomás átadása 2021-re tolódik.

Elektromos autót használsz?