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
auto
2024. 04. 16. kedd

Itt készülnek majd a Rivian villanyautói

elektromos autó

Rengeteg autógyártó start-up veszíti el a villanyautóra váró közönség bizalmát azzal a hibával, hogy csúcsszuper prototípusuk bemutatása után még évekig képtelenek gyártólétesítményre szert tenni, illetve felállítani a beszállítói láncot, és megkezdeni a sorozatgyártást. Ezt elkerülvén a Rivian 2009 óta szépen csendben fejlesztette saját villanyautó-platformjára épülő modelljeit és gyűjtögette a szükséges erőforrásokat egészen 2017-ig, amikor is meg tudtak vásárolni egy korábbi Mitsubishi-gyárat Normal városában, Illinois államban. Csak ezután rántották le a leplet R1T elnevezésű, igencsak praktikusnak ígérkező tisztán villanyos pick-upjukról, majd pedig az R1S sportterepjáróról, amelyekhez premierjük időpontjában már konkrét gyártási tervekkel rendelkezett a gyártó.

Az Illinois-állambeli létesítmény átalakítása még folyamatban van, ám jelen pillanatban a COVID-19 járvány miatt állnak a munkálatok, s amit lehet – például termékfejlesztést, számítógépes szimulációkat, stb. –, otthonról végeznek a dolgozók. A leállás előtti napokban viszont készített egy videót a Rivian, hogy megmutassa, hogyan halad a gyár az R1T termelése felé. Az épület még viszonylag üresnek tűnik ahhoz képest, hogy a cég még ebben az évben le akarja szállítani az első példányokat a vásárlókhoz, de határozottan közelebb áll hozzá, mint a Lucid Motors, mely ugyanezen célkitűzést hajszolva még a gyárépítés fázisánál tart. A járvánnyal viszont mindkét gyártó minden egyes nap távolabb kerül attól, hogy időben megkezdhessék villanyautóik gyártását.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.