PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD00OTkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9NDk5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLTQ5OS1tLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTIvdmlsbGFueWF1dG9zb2stbGVhZC00OTktdy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLWxlYWQtNDk5LXcuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Rengeteg autógyártó start-up veszíti el a villanyautóra váró közönség bizalmát azzal a hibával, hogy csúcsszuper prototípusuk bemutatása után még évekig képtelenek gyártólétesítményre szert tenni, illetve felállítani a beszállítói láncot, és megkezdeni a sorozatgyártást. Ezt elkerülvén a Rivian 2009 óta szépen csendben fejlesztette saját villanyautó-platformjára épülő modelljeit és gyűjtögette a szükséges erőforrásokat egészen 2017-ig, amikor is meg tudtak vásárolni egy korábbi Mitsubishi-gyárat Normal városában, Illinois államban. Csak ezután rántották le a leplet R1T elnevezésű, igencsak praktikusnak ígérkező tisztán villanyos pick-upjukról, majd pedig az R1S sportterepjáróról, amelyekhez premierjük időpontjában már konkrét gyártási tervekkel rendelkezett a gyártó. Rivian R1S Az Illinois-állambeli létesítmény átalakítása még folyamatban van, ám jelen pillanatban a COVID-19 járvány miatt állnak a munkálatok, s amit lehet – például termékfejlesztést, számítógépes szimulációkat, stb. –, otthonról végeznek a dolgozók. A leállás előtti napokban viszont készített egy videót a Rivian, hogy megmutassa, hogyan halad a gyár az R1T termelése felé. Az épület még viszonylag üresnek tűnik ahhoz képest, hogy a cég még ebben az évben le akarja szállítani az első példányokat a vásárlókhoz, de határozottan közelebb áll hozzá, mint a Lucid Motors, mely ugyanezen célkitűzést hajszolva még a gyárépítés fázisánál tart. A járvánnyal viszont mindkét gyártó minden egyes nap távolabb kerül attól, hogy időben megkezdhessék villanyautóik gyártását. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!