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
auto
2024. 04. 24. szerda

Hosszas tanakodás után elvetette a tisztán elektromos meghajtás ötletét A8-as csúcsszedánjának következő generációjához az Audi, helyette a plug-in hibrid változat hatótávjának növelésére fognak koncentrálni a vállalat mérnökei – nyilatkozta Hans-Joachim Rothenpieler fejlesztési igazgató az Automotive News hírportálnak. A döntést azzal indokolták a németek, hogy a nagyméretű szedánok eladásaiban nem tapasztalnak növekedést, ellenben a sportterepjárók és crossoverek egyre népszerűbbé válnak, így inkább azok elektromosítását helyezik előtérbe.

Audi A8

Ez teljesen szembe megy a két konkurens prémium autógyártó, a BMW és a Mercedes-Benz stratégiájával, melyek már bejelentették a kibocsátásmentes változat érkezését a portfólió csúcsán elhelyezkedő, s egyben technológiai zászlóshajóként és presztízsmodellként is funkcionáló luxuslimuzinjukhoz: a münchenieknél ez a 7-es sorozat, a stuttgarti székhelyű márkánál pedig a picivel kisebb, méretben az E-, valamint az S-osztály közé sorolható EQS jelenti majd a villanyos topslágert.

Az Audi a minap egy összefoglalót is közzétett elektromos terveiről, melyben leírja, hogy a következő négy és fél évben 20 új villanyautót dob piacra, 2025-re pedig évente 800 000 darabot fog gyártani belőlük. Jelenleg a Volkswagen prémium márkája négy padlólemezre tud elektromos autót építeni, ami hárommal több, mint ahány modellt momentán meg lehet vásárolni. A már kapható e-tron SUV, és ennek a hamarosan bevezetésre kerülő Sportback változata a konszern jó öreg MLB platformjának Evo módosulatát használja, ami egy gyors és kézenfekvő megoldásnak bizonyult, s rugalmasan többféle meghajtás-rendszer integrálására alkalmas. Egy kisebb és olcsóbb modell előállításához viszont egy olyan padlólemezre volt szüksége az Audinak, ami nagy mennyiségben sok helyszínen kerül gyártósorra, kihasználva a méretgazdaságosság előnyeit, így a Q4 e-tron már a VW MEB platformjára fog épülni.

A 2021-es e-tron GT alját adó szerkezeten a Porschéval osztozik az Audi: a J1 ugyanazzal a 800 voltos rendszerrel ruházza fel a négykarikás gyártó álomszép villanyautóját, amit a Taycan is hordoz. Az ezzel a padlólemezzel járó közös munka időt adott az Audinak, hogy elkészítse saját korszerű, teljesen elektromos platformját, a PPE-t, ami rugalmasságát tekintve tulajdonképpen az MLB Evo villanyos megfelelője. Az A4 és A8, valamint a Q5 és Q8 között, azaz a közepes mérettől fölfele mindenféle kialakítású, méretű, és akkukapacitású villanyautó számára ideális, azaz a kibocsátásmentes A8-as is erre épült volna, ha megvalósul.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.