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
auto
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

Hosszas tanakodás után elvetette a tisztán elektromos meghajtás ötletét A8-as csúcsszedánjának következő generációjához az Audi, helyette a plug-in hibrid változat hatótávjának növelésére fognak koncentrálni a vállalat mérnökei – nyilatkozta Hans-Joachim Rothenpieler fejlesztési igazgató az Automotive News hírportálnak. A döntést azzal indokolták a németek, hogy a nagyméretű szedánok eladásaiban nem tapasztalnak növekedést, ellenben a sportterepjárók és crossoverek egyre népszerűbbé válnak, így inkább azok elektromosítását helyezik előtérbe.

Audi A8

Ez teljesen szembe megy a két konkurens prémium autógyártó, a BMW és a Mercedes-Benz stratégiájával, melyek már bejelentették a kibocsátásmentes változat érkezését a portfólió csúcsán elhelyezkedő, s egyben technológiai zászlóshajóként és presztízsmodellként is funkcionáló luxuslimuzinjukhoz: a münchenieknél ez a 7-es sorozat, a stuttgarti székhelyű márkánál pedig a picivel kisebb, méretben az E-, valamint az S-osztály közé sorolható EQS jelenti majd a villanyos topslágert.

Az Audi a minap egy összefoglalót is közzétett elektromos terveiről, melyben leírja, hogy a következő négy és fél évben 20 új villanyautót dob piacra, 2025-re pedig évente 800 000 darabot fog gyártani belőlük. Jelenleg a Volkswagen prémium márkája négy padlólemezre tud elektromos autót építeni, ami hárommal több, mint ahány modellt momentán meg lehet vásárolni. A már kapható e-tron SUV, és ennek a hamarosan bevezetésre kerülő Sportback változata a konszern jó öreg MLB platformjának Evo módosulatát használja, ami egy gyors és kézenfekvő megoldásnak bizonyult, s rugalmasan többféle meghajtás-rendszer integrálására alkalmas. Egy kisebb és olcsóbb modell előállításához viszont egy olyan padlólemezre volt szüksége az Audinak, ami nagy mennyiségben sok helyszínen kerül gyártósorra, kihasználva a méretgazdaságosság előnyeit, így a Q4 e-tron már a VW MEB platformjára fog épülni.

A 2021-es e-tron GT alját adó szerkezeten a Porschéval osztozik az Audi: a J1 ugyanazzal a 800 voltos rendszerrel ruházza fel a négykarikás gyártó álomszép villanyautóját, amit a Taycan is hordoz. Az ezzel a padlólemezzel járó közös munka időt adott az Audinak, hogy elkészítse saját korszerű, teljesen elektromos platformját, a PPE-t, ami rugalmasságát tekintve tulajdonképpen az MLB Evo villanyos megfelelője. Az A4 és A8, valamint a Q5 és Q8 között, azaz a közepes mérettől fölfele mindenféle kialakítású, méretű, és akkukapacitású villanyautó számára ideális, azaz a kibocsátásmentes A8-as is erre épült volna, ha megvalósul.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás