Utántöltés nélkül teljesítette a San Francisco és Los Angeles közötti több mint 400 mérföldes távolságot a Lucid Air prototípusa. A februárban elvégzett valós hatótávteszttel a start-up azt igyekezett bebizonyítani, hogy a csúcsverzióhoz megígért 640 kilométeres hatótáv egyáltalán nem túlzás. A tisztán elektromos meghajtású prémium szedán a Lucid Motors Szilícium-völgyben található központjából indult, és az 1-es számú Pacific Coast Highway elnevezésű part menti autópályán hajtott le egészen az angyalok városáig. Az éjszakai feltöltődés után az Air tele akkumulátorral vágott neki a visszaútnak, ami már egy másik útvonalon, a Grapevine hegyei között futó 5-ös autópályán történt. Tölteni ezúttal sem kellett útközben, ami azt jelenti, hogy a villanyautót vezető mérnökök több mint 1300 kilométert vezettek két nap alatt, mindössze két feltöltéssel (az akku kapacitása egyelőre nem ismert). Hogy ebből mennyi volt autópálya tempó, azt nem részletezte a Lucid, de állítólag San Francisco felé stabilan 110-120 km/h között tartották a sebességet. Óvatosan bánva a gyorsításokkal ez a táv amúgy egy durván 25 000 dollárral olcsóbb Tesla Model S Long Range modellel is teljesíthető, de nyilvánvalóan a Lucid Air népszerűségén nagyot fog dobni, ha a fejlesztők a sorozatgyártott változatban is hozni tudják ezt a tudást. Ez a körtúra is bizonyítja viszont, hogy ekkora hatótávra aligha van bárkinek is szüksége: ha az akkumulátor ki is bírja a több száz kilométeres utat megállás nélkül, az utasok biztosan nem. A Lucid mérnökei mindkét irányban megálltak pihenni. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!