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 Két évvel meghosszabbítja a NEV (New Energy Vehicle) környezetbarát járművekért járó támogatási programot a kínai kormány, ezzel igyekezve feltámasztani és megerősíteni a járvány következtében összeomlott autópiacot. Az autóipart különösen keményen sújtotta a koronavírus, akadt olyan hét, amikor az autóértékesítés 96%-kal esett vissza. A Geely Automobile Holdings Ltd., az ország egyik legnagyobb gépjárműgyártója arra figyelmeztette a kormányzatot, hogy ez lehet eddigi történetének legnehezebb éve. Egy szigorú tavalyi módosítással a 400 kilométer feletti hatótávú villanyautók után adott támogatás 50 000-ről 25 000 jüanra csökkent, míg a 250 kilométernél kisebb hatótávú járművek után megszűnt az állami hozzájárulás, ez pedig látványosan megakasztotta az elektromos autók lendületét a világ legnagyobb autópiacán. Idén januárban Miao Wei, az ország ipari és információ-technológiai minisztere megígérte, hogy több változtatásra már nem kell számítani, a támogatási rendszer ebben a formában ér véget 2020 végén. Egy hónappal később azonban, a járvány gazdasági hatásainak fényében felröppentek az első pletykák, hogy nemcsak nem tépázzák tovább, de inkább ki sem vezetik a villanyautók támogatását – ezt erősítették meg most a döntéshozók, ám az egyelőre nem hivatalos, hogy a támogatás mértéke változatlan marad-e. Az elektromos járművek után 2014 óta nem kell kifizetni a 10%-os forgalmi adót sem, ezt az előnyüket is magukkal viszik 2022 végéig. Aiways U5 A Reuters meg nem nevezett forrásokból szerzett információi szerint a kínai kormány ezzel párhuzamosan a hagyományos meghajtású autók piacát azzal segítené, hogy a környezetbarát meghajtású járművek gyártásának ösztönzésére létrehozott kvótarendszert fellazítaná. Ez azt jelenti, hogy az autógyártók által kötelezően legyártandó elektromos vagy üzemanyagcellás autók száma csökkenne, ami lehetőséget adna számukra a drágább technológiával felszerelt új modellek elindításának elhalasztására, és az alacsonyabb költségekkel termelhető modelljeikre tudnának koncentrálni. Emellett a kínaiak egy új kibocsátási korlátozás bevezetésének fél évvel való elhalasztását is tervezik. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!