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
auto
2024. 04. 23. kedd

Az idei év talán legelső nagy autóipari meglepetése a Hummer visszatéréséről szóló januári bejelentés volt, amely piszkos múltját hátrahagyva hamarosan teljesen elektromos terepjárókkal színesíti majd a General Motors járműkínálatát a GMC márkajelzés alatt. Lehet vitatkozni arról, hogy mennyire előremutató döntés e mindenki által jól ismert nevet összefűzni az elektromobilitással, de immár más szelek fújnak, mint régen, az amerikai autóóriásnak pedig szüksége volt valamire, ami képes legalább akkora szörny lenni, mint a GM legjövedelmezőbb szegmensét veszélyeztető legádázabb ellenfél, a Tesla Cybertruck. A GMC Hummer EV világpremierjét végül a koronavírus elnapolta, de most megtudtuk az új időpontot: október 20. Ekkor már az előjegyzés is megindul a járműre.

A bemutató időpontját a GM egy videóban jelentette be, amelyben az úgynevezett Crab Mode-ban való mozgást láthatjuk. Ez annyit tesz, hogy ennek bekapcsolásával a hátsó kerekek is kormányozhatóvá válnak, így a jármű átlós irányban is el tud indulni. Nehéz terepeken ezért a funkcióért alighanem imádni fogják az autót a vásárlók, de még a parkolásnál is sokat segíthet egy ekkora monstrumnál. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy hány fokban fordulnak majd el a kerekek, de valószínűleg a teljes oldalazást nem tanulta el a rákoktól.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.