Minden új Maseratiból lesz elektromos

Az új csúcsmodellként bevezetett MC20 múlt heti világpremierje a második olyan alkalom volt két hónapon belül, amelytől a sajtó az első konnektoros Maserati leleplezését várta. A Ghiblihez plug-in hibrid hajtást ígértek az olaszok, de az akkumulátor elfogadhatatlanul nagy tömegére hivatkozva végül csak 48V-os hibrid rendszerrel mutatkozott be júliusban. Az MC20 számára szervezett modenai eseményen ismét szóba került a márka elektromos jövője, és cikáztak is a villámok a kivetítőn, de még Zeusz legpusztítóbb haragja sem tudott volna olyan erősen lesújtani a sportautóra, hogy a V6-os motor elcsendesedjen. Pedig régóta tudjuk, hogy ebből az autóból lesz tisztán elektromos, csak épp nem mostanában, hanem 2022-ben.

Maserati MC20

Az MC20 az eddigi legvadabb Maseratiként egyesíti a teljesítményt, egyszerűséget, és a luxust, számos olyan megoldással kiegészítve, melyre eddig nem volt példa a palettán (ez a modell például az első, mely gyárilag pillangó ajtókat kapott). De nemcsak emiatt beszél a gyártó egy új korszak nyitányáról, hanem mert innentől kezdve valamennyi újonnan megjelenő modellhez készülni fog elektromosított változat. Hogy ez a hibridizáció létráján pontosan mit is jelent, az nem egyértelmű, de úgy tűnik, hogy a Maserati végleg lemondott a tölthető hibrid meghajtás-módról, és kizárólag villanyautókban gondolkodik elektrifikáció címszó alatt. Azt pedig csak remélni tudjuk, hogy a sima hibrid rendszereket az olaszok nem „elektromos meghajtású változatként” sorakoztatják majd fel.

EZT OLVASTAD MÁR?  A Volvo is beszáll az elektromos teherautó bizniszbe
Maserati Ghibli hibrid

Az új GranTurismo és GranCabrio lesznek az elsők, melyek megszabadulnak a benzinmotortól, ugyanabban az évben, amikor az MC20-hoz is megérkezik a tisztán elektromos változat. 2022-ben továbbá az Alfa Romeo Stelvio által inspirált, újonnan bejelentett Grecale SUV is megkapja a kibocsátásmentes hajtásláncot. 2023-ban a Quattroporte is választhatóvá válik belsőégésű motorral és anélkül, amit aztán a Levante sportterepjáró fog követni szintén hagyományos és elektromos meghajtással. Ezt a stratégiát követve 2025-re nem marad olyan modell a kínálatban, amihez nem adódik a lehetőség villanymotoros opció rendelésére.

Maserati MC20

Minden teljesen elektromos Maserati a Folgore (a villámlás olaszul) almárka alatt kerül piacra hárommotoros kiszerelésben összkerék-meghajtással, az akkumulátor-rendszer feszültsége pedig 800 V lesz a Formula 1-ben és Formula E-ben használatos szilikon-karbid inverterrel, azaz olyan, mint amivel több nagy autógyártó villanyautója is megjelenik 2024-től. A maximálisan elérhető töltési teljesítmény akár a 300 kW-ot is elérheti.

Elektromos autót használsz?