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 Most talán nem a legjobb időket éljük új autómegosztó szolgáltatások elindításához, a Volkswagent azonban ez sem tántorította el attól, hogy WeShare platformját közel egy éves csúszást követően Hamburgba is elvigye. A tisztán elektromos mobilitást kínáló szolgáltatás 2019 nyarán indult el Berlinben, de csak 2020 márciusáig tartott a szárnyalása, amikor is a koronavírus megjelenése, és a kijárás korlátozása miatt mintegy 50%-os visszaesést szenvedett el a forgalma. A Volkswagen erre a szolgáltatási terület átmeneti kibővítésével, árcsökkentéssel, valamint az egészségügyi dolgozók számára nyújtott kedvezményekkel reagált, így a kedvezőtlen körülmények ellenére is növekedni tudott a cég. A VW elmondása szerint 2020 végére kétszer annyi felhasználója és fuvarszáma lett, mint a járvány előtt – jóval több, mint 100.000 fő regisztrált eddig a WeShare-re a német fővárosban. Február 25-től Hamburgban is elérhetővé válik a szolgáltatás, ahol összesen 800 darab ID.3 villanyautót bérelhetnek majd ki az ügyfelek. A járműveket bárki használhatja, aki elmúlt 21 éves, és legalább egyéves, nemzetközileg is elfogadott vezetői engedéllyel rendelkezik. A WeShare úgynevezett free-floating rendszerben működik, azaz nincsenek kijelölt átvevőpontok, az autót a kijelölt működési területen belül bárhol le lehet tenni. A teljes bérlés digitálisan, mobiltelefonos applikáción keresztül történik. Arról egyelőre nincs hír, hogy további terjeszkedés mikorra várható, de a VW továbbra is az európai nagyvárosokat célozza, így München, Milánó, Párizs, Madrid, Prága, és Budapest is várja a németek autómegosztójának megjelenését. Új elektromos autómegosztó jön Budapestre Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!