Amikor a Elon Musk befektetőket kezdett keresni a Tesla számára, az üzleti tervének fontos része volt, hogy egy ellenfelek nélküli harcmezőn indulnak a csatába. A nagy autógyártók akkoriban (néhány évvel a GM EV1 bezúzása után járunk) többé-kevésbé nyíltan vállalták, hogy a közeljövőben nem kívánnak nagy sorozatban elektromos autót gyártani. Ettől persze a Teslának nem volt könnyű dolga, hiszen saját maguknak kellett kitaposni az ösvényt. Talán ennek is köszönhetik, hogy rengeteg szempontból másképp közelítették meg az autógyártást, mint a tapasztalt versenytársak. 22 éve debütált az EV1 2021-ben, 15 évvel az ős Roadster leleplezése után és 12 évvel a Tesla Model S bemutatóját követően komoly változáshoz érkezett a cég, amely jelenleg a világ legértékesebb autógyártója. A harcmezőn mostanra megjelentek az ellenfelek is, akik egyre erősebbek. Jay Leno találkozása az első Tesla Roadsterrel 2008-ból A Tesla – kis túlzással – eddig azt csinált amit akart, hiszen még jelenleg is övék az Egyesült Államok elektromos autó piacának 79%-a. Azonban ahogy nő az emberek igénye a villanyautókra, ahogy szélesedik a kínálat, úgy kezd majd apadni ez a hatalmas piaci részesedés. Ezért a Tesla olyan lépésekre kényszerül, amelyek teljesen újak számukra: versenyezniük kell. Persze eddig is volt verseny, de az nem a tömeges eladásokról szólt. Az, hogy a Tesla megjelent a Plaid prototípussal a Nürburgringen, hogy megdöntse a Porsche Taycan köridejét, sokkal inkább volt Musk gyerekes játéka, mint valódi, a vásárlókért folytatott küzdelem. Berlin átugorja a Model 3-at, előbb jöhet a Model 2 A napokban látott napvilágot a hír, hogy Európában a Model Y gyártásának nyári beindulását követően nem a Model 3 lesz a következő európai modell, hanem egy kisebb, talán Model 2 néven érkező, az itteni vásárlók számára kívánatosabb típust vezetnek be. Vajon túlzás a meglepő lépés mögött azt sejteni, hogy a Volkswagen ID.3 a kezdeti nehézségek, szoftverproblémák ellenére kifejezetten népszerű, esetleg azt, hogy Olaszországban az értékesítés első hónapján rengeteg Fiat 500e gazdára talált? Tarolt az ID.3, megtriplázta villanyautó-eladásait a Volkswagen Végül pedig egy szintén kissé gyanús lépés: Dél-Koreában megkezdődött a Tesla Model Y forgalmazása. Teljesen véletlen egybeesés lenne, hogy erre épp a Hyundai Ioniq 5 leleplezése előtt egy héttel került sor? Nektek mi a véleményetek, bizonyos szempontból kénytelen követővé válni a Tesla, vagy továbbra is Musk fújja a passzátszelet? Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!