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
auto
2024. 04. 27. szombat

A Tesla már nem csak diktál, reagál is

elektromos autó

Amikor a Elon Musk befektetőket kezdett keresni a Tesla számára, az üzleti tervének fontos része volt, hogy egy ellenfelek nélküli harcmezőn indulnak a csatába. A nagy autógyártók akkoriban (néhány évvel a GM EV1 bezúzása után járunk) többé-kevésbé nyíltan vállalták, hogy a közeljövőben nem kívánnak nagy sorozatban elektromos autót gyártani. Ettől persze a Teslának nem volt könnyű dolga, hiszen saját maguknak kellett kitaposni az ösvényt. Talán ennek is köszönhetik, hogy rengeteg szempontból másképp közelítették meg az autógyártást, mint a tapasztalt versenytársak.

22 éve debütált az EV1

2021-ben, 15 évvel az ős Roadster leleplezése után és 12 évvel a Tesla Model S bemutatóját követően komoly változáshoz érkezett a cég, amely jelenleg a világ legértékesebb autógyártója. A harcmezőn mostanra megjelentek az ellenfelek is, akik egyre erősebbek.

Jay Leno találkozása az első Tesla Roadsterrel 2008-ból

A Tesla – kis túlzással – eddig azt csinált amit akart, hiszen még jelenleg is övék az Egyesült Államok elektromos autó piacának 79%-a. Azonban ahogy nő az emberek igénye a villanyautókra, ahogy szélesedik a kínálat, úgy kezd majd apadni ez a hatalmas piaci részesedés. Ezért a Tesla olyan lépésekre kényszerül, amelyek teljesen újak számukra: versenyezniük kell.

Persze eddig is volt verseny, de az nem a tömeges eladásokról szólt. Az, hogy a Tesla megjelent a Plaid prototípussal a Nürburgringen, hogy megdöntse a Porsche Taycan köridejét, sokkal inkább volt Musk gyerekes játéka, mint valódi, a vásárlókért folytatott küzdelem.

Berlin átugorja a Model 3-at, előbb jöhet a Model 2

A napokban látott napvilágot a hír, hogy Európában a Model Y gyártásának nyári beindulását követően nem a Model 3 lesz a következő európai modell, hanem egy kisebb, talán Model 2 néven érkező, az itteni vásárlók számára kívánatosabb típust vezetnek be. Vajon túlzás a meglepő lépés mögött azt sejteni, hogy a Volkswagen ID.3 a kezdeti nehézségek, szoftverproblémák ellenére kifejezetten népszerű, esetleg azt, hogy Olaszországban az értékesítés első hónapján rengeteg Fiat 500e gazdára talált?

Tarolt az ID.3, megtriplázta villanyautó-eladásait a Volkswagen

Végül pedig egy szintén kissé gyanús lépés: Dél-Koreában megkezdődött a Tesla Model Y forgalmazása. Teljesen véletlen egybeesés lenne, hogy erre épp a Hyundai Ioniq 5 leleplezése előtt egy héttel került sor?

Nektek mi a véleményetek, bizonyos szempontból kénytelen követővé válni a Tesla, vagy továbbra is Musk fújja a passzátszelet?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.